صداوسیما - صفحه 5

صداوسیما
جعفرزاده:

برخی برنامه‌های صداوسیما یک طرفه همه چیز را می‌کوبد

یک نماینده ادوار مجلس با اشاره به برنامه‌های صداوسیما در روز‌های اخیر گفت: برنامه‌های صداوسیما را ببینید یک طرفه همه چیز را می‌کوبد. این دردآور است که بخشی از مردم امیدشان برای حل مسائل به بیرون از ایران است. چرا کاری کرده‌ایم که مردم دل به بیرون بسته‌اند؟ چرا از داخل نااامید شده‌اند؟ چرا برخی از این شبکه‌های فارسی‌زبان، در هر خانه‌ای برویم باز است و مردم دارند به آنها گوش می‌دهند، اما اخبار صدا و سیما را کسی گوش نمی‌دهد؟

انتقاد هاشمی‌طبا از صداوسیما در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

مهمانان حرف‌های نامربوط می‌زنند و برنامه‌ها هم مبتذل هستند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رسانه ملی آنچنان بد عمل کرده است که دیگر نمی‌توان هیچ حرفی درباره آن عنوان کرد. صداوسیما چهره نظام را مخدوش می‌کند متأسفانه صداوسیما شکل ملی و اسلامی ندارد و بیشتر نمایانگر رویکرد و منافع گروه‌های خاص شده است که به هیچ مبنایی پایبند نیستند. این‌ها نه به اصول اعتقاد دارند، نه اهل اصلاح هستند؛ بلکه برای اضلال مملکت فعالیت می‌کنند.

روزنامه جوان:

رئیس صداوسیما مسئول ناترازی در تولید محتوای انقلابی است

یک روزنامه اصولگرا نوشت: وظیفه رسانه ملی این بود که پیش از وقوع بحران، با زبان هنر و اقناع، افکار عمومی را همراه کند؛ نه آنکه صرفاً به تماشاگر منفعل بحران‌های اجتماعی تبدیل شود. درست است که جبلی مسئول ناترازی بانک‌ها نیست، اما او مسئول ناترازی در تولید محتوای انقلابی و جذب مخاطب است!

عطریانفر:

تندروها و جریان رادیکال، صداوسیما را به قعر جدول رسانه‌ها کشانده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران تاکید دارد حاکم‌شدن جریان‌های رادیکال و افراطی در دل همین طیف محدود است؛ جریانی که این ظرفیت محدود را باز هم تقلیل داده و صداوسیما را از نظر مخاطب‌پذیری به قعر جدول رسانه‌ها کشانده است. این ادعا صرفاً تحلیل شخصی نیست؛ بلکه گزارش‌های رسمی نهادهای نظرسنجی خود صداوسیما نیز بر کاهش شدید محبوبیت این سازمان دلالت دارد.

مدیر شبکه افق عزل شد

روابط‌عمومی سازمان صداوسیما در اطلاعیه‌ای از عزل مدیر شبکه افق و توقف برنامه «خط خطی» خبر داد.

اشتریان:

حسادت نکنید! بگذارید یک صداوسیمای خصوصی هم وارد میدان شود

یک استاد دانشگاه تهران نوشت: روایت، بیش و پیش از هر چیز از بطن مردمان و از درون وجدان آنان برمی‌خیزد. بدترین راه برای روایت‌سازی این است که صدای دیگران را به خیال خود قطع کنیم و تریبون یک‌سویه ایجاد کنیم. متأسفانه، علاوه بر موانع خودساخته قانونی، یک مانع عمده وجود دارد و آن‌هم حسادت‌ شماری از متنفذان سیاسی است که نمی‌توانند ببینند صداوسیمای دیگری به گوش مردمان برسد.

زیباکلام:

تا کی قرار است تندروها سرشان زیر برف باشد و باعث نارضایتی مردم شوند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: تندروها اساساً نمی‌خواهند به واقعیت‌های جامعه توجه کنند و نمی‌دانم تا چه زمانی می‌توانند سرشان را زیر برف کنند و واقعیت‌های کشور را نبینند.من معتقدم اسباب نارضایتی کسر قابل‌توجهی از مردم، همین ایدئولوژی، باورها و عملکرد تندروهاست، اما متأسفانه همه قدرت دست آن‌هاست.

امیری‌فر:

وزارت اطلاعات به تندروها تذکر دهد/ باید با وحید جلیلی برخورد شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وزارت اطلاعات که زیر نظر رهبری قرار دارد، عمدتاً باید آنان را احضار کند و تذکرات و برخوردها صورت بگیرد و الا این‌ها تذکرات را اجرایی نمی‌کنند؛ یا حتی وزارت کشور باید یک تذکری به جبهه پایداری برای لغو پروانه‌شان بدهد.متأسفانه در رأس صدا و سیما، وحید جلیلی، برادر آقای جلیلی، نقش عمده‌ای دارد. باید با ایشان برخورد شود که جبهه پایداری و اعضای جبهه پایداری در صدا و سیما پررنگ نشوند.

عرب سرخی:

امثال خاتمی را به تلویزیون راه بدهید، آن وقت می‌بینید مردم به تلویزیون برمی‌گردند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه حکومت باید اعتمادسازی کند، گفت: باید به مطالبه مردم برگردیم، آتش‌زدن به طور نرمال برنامه مردم نیست؛ مگر تحریکاتی صورت گیرد، امثال خاتمی را به تلویزیون راه بدهید، آن وقت می‌بینید مردم به تلویزیون برمی‌گردند.

شمس‌الواعظین:

ایران‌اینترنشنال، اتاق تبلیغات جنگ است

یک روزنامه‌نگار با بیان اینکه ایران‌اینترنشنال اتاق تبلیغات جنگ است و ویژگی‌های یک رسانه حرفه‌ای را ندارد، گفت: یک کشور، ایران‌اینترنشنال را اجاره کرده که با ایران جنگ دارد و می‌خواهد این رسانه کار‌های تبلیغاتی و پروپاگاندایی را به اجرا بگذارد که به نحو احسنت اجرا می‌کند. از آموزش نارنجک بگیرید تا تشویق غرب و ایالات متحده برای حمله به ایران.

عباسی:

نمایش خانگی در اختیار پول است

یک فیلمنامه‌نویس معتقد است نظارت تلویزیون بر پلتفرم‌ها فقط یک شوخی است؛ نمایش خانگی در اختیار پول است و تلویزیون آرزو دارد که آن را در دست بگیرد اما تا زمانیکه پول هست چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

نماینده مجلس:

با محدودیت‌های اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای مرجع خبری می‌شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره قطعی اینترنت و تعطیلی کسب و کار‌ها در فضای مجازی گفت: صدا و سیما ظرفیت محدودی دارد و نمی‌تواند به تنهایی جایگزین این همه ظرفیت فضای مجازی شود. اگر این روند ادامه‌دار باشد، مرجع خبری مردم می‌شود شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی که این اصلا به صلاح کشور نیست.

وکیلی:

صداوسیما به جای فراری دادن مخاطب، رویکردش را تغییر دهد

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با اشاره به وضعیت رسانه‌های ایران در شرایط کنونی، به وظیفه صداوسیما اشاره و تأکید کرد: صداوسیما که به عنوان رسانه ملی فعالیت می‌کند، به جای فراری دادن مخاطبان ایرانی‌اش، رویکرد و سیاست‌هایش را نسبت به روش‌های منسوخ گذشته تغییر دهد.

آفتاب نیوز:

صداوسیما در روزهای بدون اینترنت، هیچ خوراکی برای مخاطبان خود ندارد

آفتاب نیوز نوشت: رسانه‌ای که خود را ملی می‌داند، همچنان به پخش سریال‌های تکراری و عمدتا سطحی و بی‌محتوا ادامه می‌دهد و فارغ از میان برنامه‌های شعاری که همین سریال‌های را هم احاطه کرده‌اند، عملا هیچ خوارکی برای روزهای بدون اینترنت مخاطبان خود ندارد.

گوینده خبر خانمی که بخشی از آهنگ محسن چاوشی را خواند، حذف شد؟

مدتی پیش، بریده ویدئویی از خواندن بخشی از آهنگ یا مولا از محسن چاوشی توسط یک گوینده خبر در شبکه ۴ منتشر شد، واکنش‌های متفاوت و بسیاری را برانگیخت.

یک تهیه‌کننده:

برای مدیران اهمیتی ندارد که تلویزیون چقدر مخاطب داشته باشند

یک تهیه‌کننده گفت: برای مدیران تلویزیون اهمیتی ندارد که آثار تلویزیونی چقدر مخاطب داشته باشند. مخاطب تلویزیون خیلی کم شده و به حداقل رسیده و این خیلی خطرناک است.

بازیگر نقش فرید در سریال «شیش ماهه»:

بداهه‌گویی در آثار مهران مدیری کار را جذاب‌تر می‌کند

بازیگر نقش فرید در سریال «شیش ماهه» گفت: مهران مدیری از بداهه‌گویی زیاد در کارهایش استفاده می‌کند، در سریال «شیش ماهه» نیز نقش از یک چارچوب اصلی برخوردار بود؛ اما اگر بداهه شیرینی وسط کار پیش می‌آمد آقای مدیری سخت‌گیری نمی‌کرد و از آن بداهه در جریان فیلم‌برداری استفاده می‌شد و همین موضوع کار را جذاب‌تر می‌کرد.

گرامی مقدم:

صداوسیمای فعلی بزرگترین ضربه را به انسجام ملی ‌می‌زند و نمی‌تواند رضایت مردم را جلب کند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: با صدا و سیمای فعلی نمی‌توان رضایت مردم را جلب کرد. صدا و سیما با رفتارهایش بزرگ‌ترین عاملی است که به انسجام عمومی ضربه می‌زند. حتی در جنگ ۱۲ روزه هم صدا و سیما حاضر نشد، تریبونش را در اختیار افراد متکثر و متفاوت قرار دهد. باید افرادی در صدا و سیما تریبون در اختیار داشته باشند که اقبال عمومی دارند و مردم پذیرای دیدگاه‌های آنان هستند.

مهاجری در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

صداوسیما به چهره‌های ورشکسته و تکراری عادت کرده است/عملکرد ضعیف رسانه ملی قطعا در نارضایتی مردم تاثیر دارد

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: عملکرد ضعیف رسانه ملی قطعا در نارضایتی‌های جامعه و مردم تاثیر به‌سزایی دارد که میزان آن هم کم نیست و بالا است؛ برخی چهره‌های مستقل به دلیل گلایه‌ها و نقدهایی که به صداوسیما و روش آن دارند، حتی اگر از آن‌ها دعوت هم شود که در رسانه ملی حضور پیدا کنند، از این کار امتناع می‌کنند. ولی به هر حال، به این معنا نیست که تلویزیون به سراغ چهره‌های ورشکسته، تکراری و افرادی که حضور آن‌ها در تلویزیون و رسانه‌ها مردم را عصبانی می‌کند، برود. صداوسیما به این مدل افراد عادت کرده و ترک عادت نیز موجب مرض است.

زیدآبادی:

صداوسیما در نابود کردن موازین اعتراض، نقش اول را داشته است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: صداوسیما به طور مشخص در نابود کردن موازین اعتراض نقش اول را داشته است. این دم و دستگاه با نگاه صرفاً تبلیغاتی خود، در تمام این سال‌ها اعتراض‌های سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا را نمایش داده تا به زعم خود نظام سیاسی آنجا را بی‌اعتبار کند.