صداوسیما - صفحه 11

صداوسیما
ضرغامی:

امروز ۱۰ برابر بی‌حجاب در خیابان‌هاست، آیا نظام تضعیف شده است؟

رئیس پیشین صداوسیما گفت: اگر آن روز یک بی‌حجاب بود، امروز ۱۰ برابر بی‌حجاب در خیابان‌هاست. آیا نظام تضعیف شده است؟ یا امروز همه تریبون‌های رسمی ما می‌گویند نظام از هر موقع دیگری قدرتمندتر است؟ آیا واقعاً قدرتمندتر شده‌ایم یا نه؟‌ والله نظام امروز مقتدرتر است. به کوری چشم کسانی که نمی‌توانند نظام جمهوری اسلامی را ببینند.

کامبیز نوروزی:

صداوسیما به چه حقی ملت ایران را در ناآگاهی نگه می‌دارد و سانسور می‌کند؟

یک حقوقدان می گوید: بسیاری از شخصیت‌های شناخته‌شده و معتبر که اسامی‌شان فهرستی طولانی را شکل می‌دهد در مورد جنگ موضع گرفتند. با این حال شما ندیدید که تلویزیون یک خبر در این مورد کار کند. ایران همان‌گونه که متعلق به افرادی با ذهنیتی نزدیک به ذهنیت مدیران صداوسیماست، متعلق به دیگران هم هست. تلویزیون به چه حقی این اجازه را به خود می‌دهد که ملت ایران را این‌طور سانسور کند؟ به عبارت دیگر، تلویزیون مردم را در ناآگاهی نگه می‌دارد.

روزنامه هم میهن:

برای حفظ وحدت، چاره ای جز تغییر رویکرد صداوسیما نیست

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: برای حفظ وحدت مورد نظر رهبر انقلاب، چاره ای جز تغییر رویکرد صداوسیما ، ابطال قوانینی مانند انتصاب به مشاغل حساس و...وجود ندارد

روزنامه جوان:

حضور کارشناسان نازل و سفارشی، مردم را از تلویزیون دور کرده است

یک روزنامه اصولگرا نوشت: بسیاری از کارشناسان تلویزیون چه در حوزه سیاست و روابط‌بین‌الملل و چه در حوزه اجتماعی و فرهنگی و مذهبی، سطحی بسیار نازل دارند و عموماً سفارشی و تکراری هستند. سطح نازل این کارشناسان علت اصلی دوری مردم از تلویزیون است.

عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران:

جهت‌گیری صداوسیما، اغلب، ملی نبوده است

عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: صداوسیما اگرچه در طول جنگ ۱۲ روزه تلاش‌هایی انجام داد، اما در مجموع اعتقادی به رویکرد ملی و مقوله ناسیونالیسم ندارد. در واقع این رویکرد و مقوله اساسا جایی در گفتمان صداوسیما ندارد.

روزنامه اعتماد:

بهانه‌های بنی‌اسراییلی علیه پزشکیان تمامی ندارد

روزنامه اعتماد نوشت: دولت پزشکیان طی یک سال گذشته که به‌واقع کشور در همه ایام آن در شرایط جنگی بود در تعامل کاملی با نیروهای نظامی شرایط را مدیریت کرد. با این وجود طیف تندرو از هیچ حربه‌ای برای انتقاد از دولت و تحت فشار قرار دادن رییس دولت فروگذار نکردند.بهانه‌های بنی‌اسراییلی مخالفان دولت نه قصه امروز و داستان برخواسته از جنگ ایران و اسراییل است و نه به همین نقطه از تقویم ختم می‌شود.

یک جامعه‌شناس:

از تلویزیون صدا‌هایی شنیده می‌شود که به کشور لطمه می‌زند

یک جامعه شناس گفت: ما در وضعیتی هستیم که سیستم به نوآوری و خلاقیت درونی و بیرونی نیاز دارد، نیاز به شجاعت دارد، در این شرایط به افراد فداکاری نیاز است که پای منافع کشور بایستند همان‌طورکه مردم و سرباز‌هایی که پای پدافند جان‌شان را از دست دادند اینها هم باید شجاعت کنند. متاسفانه ساختار‌های ما طوری هست که رادیکال‌ها می‌توانند نفوذ کنند و ساختار نمی‌تواند تندروی را پس بزند. همین الان از تلویزیون صدا‌هایی شنیده می‌شود که به کشور لطمه می‌زند.

روزنامه شرق:

صداوسیما مرجعیت خبری ندارد

روزنامه شرق نوشت: واقعیت این است که صداوسیمای جمهوری اسلامی سال‌هاست مرجعیت خبری و رسانه‌ای خود را با فعال‌شدن شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای خارجی و شبکه‌های رسانه‌ای در فضای مجازی از دست داده است و عملا در فضای عمومی و اجتماعی ایران، صداوسیما از کمترین اعتماد و اطمینان و به عبارت دقیق‌تر از کمترین رجوع رسانه‌ای برخوردار است.

محمود صادقی:

در صداوسیما به محض عبور از بحران، در دوباره روی همان پاشنه می‌چرخد

یک نماینده سابق مجلس می گوید: چند سال پیش در دوره اول ترامپ، وقتی تهدید‌هایی را متوجه ایران کرد، فضای صداوسیما باز می‌شد. اگرچه در همان مقطع نیز حاضر نبودند همه دیدگاه‌ها را بازتاب دهند و بسیار سانسورشده عمل می‌کردند. اما به محض اینکه تهدید مرتفع می‌شد حتی فضای باز محدود هم از میان می‌رفت و در بر همان پاشنه اول می‌چرخید.

واکنش رشیدی‌کوچی به حضور پر تکرار و اظهارات برخی افراد در صداوسیما:

محمدجواد لاریجانی رختخواب خود را در صداوسیما پهن و جمع می‌کند / بعضی‌ها ویروس «ما خیلی وصل هستیم» دارند

یک نماینده سابق مجلس گفت: ویروس «ما خیلی وصل هستیم» در بعضی افراد وجود دارد و باعث هزینه‌سازی برای کشور می‌شود. چنین اقداماتی توسط تندروهای خارجی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

واکنش رشیدی‌کوچی به حضور پر تکرار و اظهارات برخی افراد در صداوسیما:

محمدجواد لاریجانی رختخواب خود را در صداوسیما پهن و جمع می‌کند / بعضی‌ها ویروس «ما خیلی وصل هستیم» دارند

یک نماینده سابق مجلس گفت: ویروس «ما خیلی وصل هستیم» در بعضی افراد وجود دارد و باعث هزینه‌سازی برای کشور می‌شود. چنین اقداماتی توسط تندروهای خارجی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

واکنش رشیدی‌کوچی به حضور پر تکرار و اظهارات برخی افراد در صداوسیما:

محمدجواد لاریجانی رختخواب خود را در صداوسیما پهن و جمع می‌کند / بعضی‌ها ویروس «ما خیلی وصل هستیم» دارند

یک نماینده سابق مجلس گفت: ویروس «ما خیلی وصل هستیم» در بعضی افراد وجود دارد و باعث هزینه‌سازی برای کشور می‌شود. چنین اقداماتی توسط تندروهای خارجی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

یک نماینده سابق مجلس:

محمدجواد لاریجانی رختخواب خود را در صداوسیما پهن و جمع می‌کند / بعضی‌ها ویروس «ما خیلی وصل هستیم» دارند

یک نماینده سابق مجلس گفت: ویروس «ما خیلی وصل هستیم» در بعضی افراد وجود دارد و باعث هزینه‌سازی برای کشور می‌شود. چنین اقداماتی توسط تندروهای خارجی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نماینده مجلس:

صداوسیما به افراد نادان تریبون ندهد

نماینده ساوه در مجلس گفت: برخی افراد نادان نباید خلاف وحدت ملی سخن بگویند و صداوسیما هم به اینگونه افراد تریبون ندهد، نقش مقام معظم رهبری که بسیاری از تحلیل گران دنیا مات درایت ایشان شدند و پس از آن ضربه سنگین اولیه دشمن در کمترین زمان ممکن نظام را بازسازی کردند و سیلی محکمی به دشمن زدند، حائز اهمیت بود. همینطور این جنگ باعث هوشیاری نیروهای امنیتی، بسیج و دستگاه های امنیتی شد.

یک جامعه‌شناس سیاسی:

یکی از ضعف‌های صداوسیما «فقدان تنوع تحلیلی» است

یک استاد دانشگاه و جامعه‌شناس سیاسی یکی از ضعف‌های صداوسیما را «فقدان تنوع تحلیلی» می‌داند و می‌گوید: مخاطب نیاز دارد تحلیل‌هایی از تحلیل‌گرانی با نگاه‌های مختلف بشنود. اما صداوسیما فقط نگاه خود را پخش می‌کند و گمان می‌برد همه باید به همان شکل فکر کنند. حتی پس از بمباران‌ها هم تحلیل شعاری ارائه داد، در حالی‌که بخشی از جامعه دنبال تحلیل‌های عقلایی و چندسویه بود که صدا و سیما در این زمینه کم‌کاری کرد.

مرتضی مبلغ:

رسیدگی به وضعیت مدیریت صداوسیما از نان شب هم واجب‌تر است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: صداوسیما که باید تابلوی نظام باشد و نماد عقلانیت حاکمیت و البته عقلانیت جامعه عمل کند، به مهم‌ترین پایگاه جریان‌های تندرو و متحجر تبدیل شده است، بنابراین رسیدگی به وضعیت مدیریت صداوسیما از نان شب هم واجب‌تر است.

منتجب‌نیا:

بسیاری از کارشناسان صداوسیما، نالایق‌ و عقده‌ای‌ هستند

دبیرکل حزب جمهوریت گفت: وقتی صداوسیمای جمهوری اسلامی جایگاه خود را از دست بدهد، که تا الان درصد بسیار زیادی را از دست داده، مردم به سمت ماهواره‌ها می‌روند.بسیاری از کارشناسان صداوسیما، نالایق‌، بی‌سواد و عقده‌ای‌ هستند که می‌خواهند به اختلافات دامن بزنند و یک جناحی را تقویت و جناحی دیگر را بکوبند.

عباس سلیمی نمین:

هزینه تنبیه کردن دشمن را بالا نبریم

یک تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها سعی می‌کنند وقتی شخصی حرف اشتباهی می‌زند، به آن ابعاد بدهند، در حالی که رسانه‌ها نباید به دنبال چنین سوژه‌ها و متشتت نشان دادن جامعه بروند. امیدوارم همه این موضوع را رعایت کنند. ما نباید هزینه تنبیه کردن دشمن را افزایش دهیم.

محمدعلی ابطحی:

صداوسیما به سمت تغییرات اساسی برود نه شوآف‌های مقطعی و گذرا

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: اکنون شاهد این رفتار دوگانه از سوی صدا و سیما شده ایم که از یک سو صحبت های متفاوت و موسیقی های جدید مطرح می شود و از سوی دیگر، یک نفر در صدا و سیما آمده و از آغل حرف می زند. بنابراین در چنین شرایطی آن چه از دید من اهمیت بسزایی دارد، ایجاد باور در مخاطبان است. نه شوآف های مقطعی و گذرا.

روزنامه جمهوری اسلامی:

صداوسیما از افراد کم‌سواد و مشکوک پاکسازی شود

جمهوری اسلامی نوشت: رسانه ملی باید از وجود عناصر کم‌سواد، مجریان سطحی و عناصر مشکوک پاکسازی شود. در شرایط بسیار خطیر کنونی بازگشت رسانه ملی به مرجعیت خبری و رسانه‌ای برای مقابله با جنگ روانی دشمن یک ضرورت است. این هدف ضروری بدون پاکسازی از این عناصر محقق نخواهد شد.