رئیسجمهور با اشاره به روایتهای نادرست درباره علل افزایش نرخ تورم، گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور تحت تأثیر جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی، تحریمها و فشارهای تجاری از جمله محاصره دریایی قرار دارد، نباید همه تحولات قیمتی را صرفاً به عملکرد دولت نسبت داد.
نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: میتوان با ابتکاراتی جامعه را به تغییر روند امیدوار کرد، یکی از این ابتکارات تغییر مدیریت صدا و سیما و جایگزین کردن کادری که واقعاً معتقد باشد صدا و سیما متعلق به همه ملت ایران است.
یک استاد دانشگاه می گوید: صداوسیما قرار است روایتگر واقعیت باشد یا تولیدکننده نسخه مطلوب از واقعیت؟ این پرسش نه یک جدل نظری، بلکه معیار سنجش کارکرد رسانه در جامعه امروز است. مخاطب، بهویژه در بزنگاههای سیاسی، اجتماعی و امنیتی، از رسانه ملی انتظار اطلاعرسانی دقیق دارد، نه مدیریت ادراک با حذف و گزینش.
یک فعال سیاسی اصلاحطلب میگوید: رسانه ملی وظیفه جدی دارد که نقش واقعی رسانه ملی بودن خود را ایفا کند. گاهی اوقات در انتخاب کارشناسان، صاحبنظران و افرادی که در حوزه سیاست خارجی، سیاست داخلی یا مسائل رسانهای حضور پیدا میکنند، باید دقت بیشتری صورت گیرد. قطعاً فهرست کسانی که میتوانند با نگاه ملی و با زبان مردم با جامعه گفتوگو کنند، مردم را در جریان وقایع قرار دهند و تابآوری اجتماعی را تقویت کنند، بسیار گستردهتر از افرادی است که اکنون در صدا و سیما از آنها استفاده میشود.
از قطع پخش زنده سخنرانی رئیسجمهور تا سانسور بخشهایی از مواضع او درباره اعتراضات و مذاکرات، رابطه دولت پزشکیان و صداوسیما وارد مرحلهای پرتنش شده است؛ تنشی که منتقدان، ریشه آن را در غلبه نگاه جناحی بر سیاست رسانه ملی میدانند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متأسفانه افرادی به عنوان مجری و کارشناس در رسانه ملی تحلیلهایی ارائه میدهند که با مسیر مورد نیاز جامعه برای تقویت انسجام «میدان، مردم و دیپلماسی» در تضاد است
رئیسجمهور با تأکید بر اینکه همه تصمیمات کشور در چارچوب شورایعالی امنیت ملی و با هماهنگی مقام معظم رهبری اتخاذ میشود، گفت: هنگامی که در حوزه دیپلماسی تصمیمی گرفته میشود، همه دستگاهها و تریبونها باید از آن حمایت کنند تا صدایی واحد از جمهوری اسلامی ایران به جهان مخابره شود.
یک نماینده مجلس گفت: امروز صداوسیما به جولانگاه برخی جریانهای افراطی تبدیل شده است، در حالی که این تریبون متعلق به همه ملت است و مردم با همه سلایق و دیدگاههایشان در خیابانها حضور دارند و در حقیقت از تمامیت ارضی، اتحاد و انسجام ملی دفاع میکنند.
یک نماینده مجلس گفت: امروز صداوسیما به جولانگاه برخی جریانهای افراطی تبدیل شده است، در حالی که این تریبون متعلق به همه ملت است و مردم با همه سلایق و دیدگاههایشان در خیابانها حضور دارند و در حقیقت از تمامیت ارضی، اتحاد و انسجام ملی دفاع میکنند.
یک نماینده مجلس گفت: امروز صداوسیما به جولانگاه برخی جریانهای افراطی تبدیل شده است، در حالی که این تریبون متعلق به همه ملت است و مردم با همه سلایق و دیدگاههایشان در خیابانها حضور دارند و در حقیقت از تمامیت ارضی، اتحاد و انسجام ملی دفاع میکنند.
یک نماینده مجلس گفت: امروز صداوسیما به جولانگاه برخی جریانهای افراطی تبدیل شده است، در حالی که این تریبون متعلق به همه ملت است و مردم با همه سلایق و دیدگاههایشان در خیابانها حضور دارند و در حقیقت از تمامیت ارضی، اتحاد و انسجام ملی دفاع میکنند.
یک نماینده مجلس گفت: امروز صداوسیما به جولانگاه برخی جریانهای افراطی تبدیل شده است، در حالی که این تریبون متعلق به همه ملت است و مردم با همه سلایق و دیدگاههایشان در خیابانها حضور دارند و در حقیقت از تمامیت ارضی، اتحاد و انسجام ملی دفاع میکنند.
یک نماینده مجلس گفت: امروز صداوسیما به جولانگاه برخی جریانهای افراطی تبدیل شده است، در حالی که این تریبون متعلق به همه ملت است و مردم با همه سلایق و دیدگاههایشان در خیابانها حضور دارند و در حقیقت از تمامیت ارضی، اتحاد و انسجام ملی دفاع میکنند.
یک نماینده مجلس گفت: امروز صداوسیما به جولانگاه برخی جریانهای افراطی تبدیل شده است، در حالی که این تریبون متعلق به همه ملت است و مردم با همه سلایق و دیدگاههایشان در خیابانها حضور دارند و در حقیقت از تمامیت ارضی، اتحاد و انسجام ملی دفاع میکنند.
دیدن یک مجری تلویزیونی با تفنگ تهاجمی در دست، نه تنها حس امنیت ایجاد نمیکند، بلکه به بازتولید حس ناامنی، اضطراب و جنگزدگی در میان تودههای مردم، بهویژه کودکان و قشر آسیبپذیر، دامن میزند.
نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اظهارات برخی نمایندگان مجلس موضع رسمی پارلمان نیست، از عملکرد صداوسیما در دعوت مکرر از «چند نماینده خاص» انتقاد کرد و گفت: بسیاری از نمایندگان از این رویه ناراضیاند و میگویند «مگر ما، خدایی نکرده، با کشورمان عناد داریم یا اگر ما را دعوت کنند، از نظرات خودمان عقبنشینی میکنیم؟ یا نمیتوانیم حرف بزنیم؟