ساداتیان:
یک کارشناس حوزه دیپلماسی می گوید: یکی از اهداف کلیدی آمریکا را میتوان تلاش برای ساختن یک «روایت پیروزی» پیش از خروج تدریجی از بحران دانست. تمرکز مکرر بر موضوع غنیسازی اورانیوم در ایران نیز در همین راستا قابل تحلیل است. واشنگتن بهدنبال آن است که با طرح ادعاهایی درباره محدودسازی یا انتقال ذخایر اورانیوم ایران، بتواند یک دستاورد نمادین برای خود تعریف کند.