۱۴۰۱/۰۴/۳۱

رونالدو خریدار ندارد!

دوباره دارد تکرار می شود. کریستیانو رونالدو می‌خواهد از یک تیم خارج شود، بنابراین برنامه نقل و انتقالات تابستانی باشگاه را کاملاً به هم می‌زند. همانند یوونتوس 2021، ماجرای منچستریونایتد 2022 را بخوانید.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ سال گذشته در این زمان، رونالدو رسانه ها را به خاطر گزارش – درست – مبنی بر اینکه مصمم به ترک تورین است، مورد انتقاد قرار داد.

و با این حال، تنها چهار روز قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، او به یونایتد پیوست.

جورجیو کیه لینی، کاپیتان وقت یوونتوس، شروع کُند این فصل را ناشی از هرج و مرج ناشی از خروج کریستیانو در موقعیت نابهنگام دانست.

 هافبک میانی سپتامبر گذشته به DAZN گفت: «اگر او زودتر می رفت برای ما بهتر بود. ما چیزی برای آن پرداختیم، کمی شوک شدیم، ما از نظر امتیازی چیزی برای آن پرداختیم. اگر او زودتر می رفت، ما زمان داشتیم تا بهتر آماده شویم.”

یونایتد اکنون باید از همان “اثر رونالدو” بترسد. آماده‌سازی پیش فصل آن‌ها حداقل خوب پیش می‌رود، هرچند هنوز هیچ‌کس مطمئن نیست که این به دلیل در دسترس نبودن رونالدو است یا علی‌رغم آن.

نه حتی سرمربی جدید اریک تن هاگ. از یک طرف، مرد هلندی اصرار دارد که رونالدو می‌تواند بازی پُرپرسی که می‌خواهد در اولدترافورد اجرا کند، انجام دهد. و با این حال، از سوی دیگر، او استدلال کرده که یک مربی باید با بازیکنانش سازگار باشد.

با این حال، آنچه ما به طور قطع می دانیم این است که رونالدو در یونایتد یک آشفتگی نابهنگام ایجاد کرده است.

همانطور که GOAL قبلاً فاش کرده بود، تن هاگ انتظار نداشت که مجبور شود تابستان امسال به دنبال یک مهاجم جدید برود. او فکر می کرد که جستجو می تواند تا ژانویه به تعویق بیفتد.

درخواست انتقال رونالدو همه چیز را تغییر داده است اما چیزی جز ناآرامی و عدم اطمینان بیشتر ایجاد نکرده است.

دیدن پیوستن ارلینگ هالند به منچسترسیتی برای یونایتد به اندازه کافی بد بود اما پس از آن آن‌ها با خرید داروین نونز توسط لیورپول شکست خوردند، به این معنی که در حال حاضر کمبود جدی گزینه های تهاجمی در بازار وجود دارد.

با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که رونالدو به حرکتی که می‌خواهد برسد.

در واقع، تفاوت بزرگ بین وضعیت مخمصه فعلی یونایتد و شرایطی که یووه در فصل گذشته در آن خود را یافت، این است که خریدار آشکاری برای این بازیکن ۳۷ ساله وجود ندارد.

رونالدو ممکن است به خاطر حس زمان‌بندی‌اش مشهور باشد اما به نظر می‌رسد که او و ایجنتش، خورخه مندس، این تماس را به شدت اشتباه گرفته‌اند.

واضح است که ستاره پرتغالی به رسیدن به آنچه می خواهد عادت کرده است و چیزی که او می خواهد این است که به بازی برای یک مدعی لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد.

یونایتد حتی در فصل آینده نیز در این رقابت ها حضور نخواهد داشت و به محض اینکه مشخص شد که صعود به چهار تیم برتر فراتر از انتظارات آنهاست، مندز واقعاً نیاز داشت که یک باشگاه جدید برای مشتری شماره یک خود آماده کند.

زیرا در حال حاضر، کمتر از دو هفته مانده به شروع فصل، هیچ یک از تیم‌های بزرگ اروپا در حال حاضر در موقعیتی نیستند که به رونالدو راهی برای خروج از اولدترافورد ارائه دهند.

همانطور که در ادامه می‌خوانید، ۹ تیم برتر فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا نمی توانند برنده ۵ توپ طلا را بخرند یا حتی بدتر از آن، او را نمی خواهند…

 9. اتلتیکو مادرید

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر احتمال پیوستن رونالدو به اتلتیکو مادرید منتشر شده بود که به دلایلی تعجب برانگیز است. اول اینکه، رونالدو برای رقبای بزرگ روخی‌بلانکوها یعنی رئال بازی می‌کرد و داستان‌های زیادی با هواداران این باشگاه داشته است، که معروف‌ترین آن‌ها را به خاطر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با یک سلام پنج انگشت پس از باخت یووه در واندا متروپولیتانو مورد توجه قرار گرفته بود.

‌دوم اینکه، او برای بازی زیر نظر دیگو سیمئونه که از تیمش می‌خواهد از جلو دفاع کند، کاملاً مناسب به نظر نمی‌رسد. و مهمتر از آن، مطالبات دستمزد رونالدو مانع بزرگی برای امیدهایی است که اتلتیکو ممکن است برای جذب بهترین گلزن تاریخ رئال داشته باشد.

 8. یوونتوس

قمار رونالدو در یووه نتیجه نداد. او ممکن است موفق شده باشد، رکوردهای پیاپی گلزنی را بشکند و همچنین برند بیانکونری را تقویت کرده باشد.

 اما رونالدو نتوانست با یوونتوس قهرمان لیگ قهرمانان شود – یا برعکس، بسته به دیدگاه شما. نتیجه خالص این است که همانطور که قبلا ذکر شد، فوروارد ناامید باشگاه را به حال خود رها کرد و به آن‌ها فرصتی برای یافتن یک جایگزین مناسب نداد.

یووه با تاخیر در ژانویه به کار خود ادامه داد، اما سرمایه گذاری مالی هنگفتی را روی دوشان ولاوویچ انجام داد، کسی که معتقد هستند استعداد گلزنی نسلی در همان گروه ارلینگ هالند است.

با توجه به اینکه بانوی پیر در حال حاضر در یک تعادل جدی حرکت می‌کند- پائولو دیبالا در شرایط غیر رسمی آزاد شد، در حالی که ماتیاس دی‌لیخت به تازگی به بایرن مونیخ فروخته شده است – هیچ شانسی برای بازگشت رونالدو به تورین وجود ندارد.

 7. پاری سن ژرمن

آیا ممکن است به زودی فضایی در سمت چپ خط حمله پاری سن ژرمن باز شود؟  خوب، همانطور که GOAL قبلاً گزارش داده است، آنها مایل هستند به پیشنهادات برای نیمار گوش دهند.

با این حال، نیمار در موقعیتی مشابه با رونالدو قرار دارد: تعداد کمی از تیم‌ها می‌توانند دستمزد او را بپردازند، با توجه به اینکه او مبلغ زیادی را برای انتقال دریافت می‌کند – او فقط سال گذشته قرارداد جدیدی را تا سال ۲۰۲۵ امضا کرد و حقوق کلانی را طلب کرد.

همچنین این واقعیت وجود دارد که خود بازیکن در حال حاضر تمایلی به جابجایی ندارد، زیرا می‌خواهد صرفاً روی رقابت‌های جام جهانی برزیل تمرکز کند. بنابراین، اگر تحرکی در جبهه نیمار وجود نداشته باشد، دشوار است که پاری سن ژرمن یک بسته حقوقی عظیم دیگر را به صورت حساب دستمزدی که قبلاً متورم شده است، اضافه کند.

 6. بارسلونا

واضح است که بارسلونا در تابستان امسال مشکلی برای جذب یک پدیده گلزن سی و چند ساله نداشت. فقط کاتالان ها رابرت لواندوفسکی را به جای رونالدو می‌خواستند. و او را نیز گرفتند. البته آن‌ها باید آینده باشگاه را به رهن می‌دادند تا این اتفاق بیفتد، اما بارسا با تاخیر راهی برای جذب یک مهاجم فوق ستاره پیدا کرد.

بنابراین، حتی جدا از این واقعیت که رونالدو زمانی از گلزنی در برابر آبی اناری‌ها برای باشگاه سابق رئال لذت می برد، ژاوی اکنون در بخش هجومی به خوبی در فصل ۲۰۲۲-۲۳ آماده شده است، با توجه به اینکه رافینیا نیز از لیدز آمده است، عثمان دمبله اقامت خود را در نیوکمپ تمدید کرد.

بارسا ممکن است به انجام حرکات مزخرف در بازار نقل و انتقالات شهرت داشته باشد اما خرید رونالدو در حال حاضر حتی برای آن‌ها مضحک خواهد بود.

 5. چلسی

برای مدت کوتاهی، انتقال بحث برانگیز به استمفوردبریج یک احتمال متمایز به نظر می رسید. رونالدو و نماینده اش به وضوح پذیرای این ایده بودند. مالکان جدید چلسی به وضوح می توانند مزایایی را ببینند. توماس توخل، با این حال، به وضوح هیچ یک از آن را نداشت. که کاملا هم درست بود. 

او فقط توانست خود را از شر روملو لوکاکو خلاص کند. آخرین چیزی که او می خواست این است که با یک مهاجم دیگر کاملاً نامناسب با برنامه بازی تاکتیکی او فرود بیاید. چلسی در عوض رحیم استرلینگ را به خدمت گرفت، بازیکنی که ۱۰ سال جوان‌تر از رونالدو است و سابقه ثابتی در پرسینگ تهاجمی دارد.

 4. رئال مادرید

اوایل تابستان امسال، گزارش شد که جت شخصی مندس در مادرید فرود آمده است و بلافاصله صحبت‌های مبهمی درباره بازگشت رونالدو به رئال به راه انداخت.

البته نادرست بود. فلورنتینو پرز در تابستان امسال یک مهاجم و یک هافبک به تنهایی می‌خواست، و آن کیلیان امباپه بود که با تمدید قراردادش با پاری سن ژرمن پس از توافق با تغییر سانتیاگو برنابئو، مادرید را عصبانی کرد.

البته این احتمال وجود دارد که پرز بتواند یک خرید وحشتناک انجام دهد و رونالدو را به رئال بازگرداند، اما در این مرحله بسیار بعید به نظر می رسد، زیرا کریم بنزما اکنون به بهترین مهاجم جهان تبدیل شده است که دیگر مجبور نیست این کار را برای رونالدو انجام دهد. در حالی که وینیسیوس جونیور با تاخیر جای خالی رونالدو را در جناح چپ پر کرده است. همانطور که رونالدو سال گذشته گفت: “داستان من در رئال مادرید نوشته شده است.”

 3. منچسترسیتی

تابستان گذشته سیتی چقدر به جذب رونالدو نزدیک شد؟ ما می دانیم که آن‌ها ناامید بودند، زیرا نتوانستند بهترین هدف نقل و انتقالات یعنی هری کین را از تاتنهام دریافت کنند. با این حال، GOAL درک می کند که در حالی که مندس پس از فروپاشی انتقال کین رونالدو را به سیتی پیشنهاد داد، گواردیولا قانع نشد.

هیئت مدیره احساس کرد که پرتغالی یک توقف ایده آل خواهد بود اما سرمربی معتقد بود که او می تواند بدون یک گلزن پرکار برای یک فصل دیگر کار کند و ثابت شد که نظر سرمربی کاتالانی درست است.

پس از آن سیتی امسال برای هالند همه کاری انجام داد و مسلماً شیک ترین تیم فوتبال جهان اکنون کمپفضلین ۲۰۲۲-۲۳ را با ترسناک ترین مهاجم جلوی بازی آغاز خواهد کرد. پس رونالدو حتی در رادار آن‌ها نیست.

 2. لیورپول

آیا می توانید تصور کنید رونالدو به منفورترین رقبای یونایتد بپیوندد؟ در واقع، خسته نباشید، این اصلا ممکن نیست!

و نه فقط به این دلیل که تعداد کمی از بازیکنان تا به حال از این شکاف عبور کرده اند – سر الکس فرگوسن حتی از انتقال گابریل هاینزه به آنفیلد در سال ۲۰۰۷ خودداری کرد و در عوض این بازیکن آرژانتینی مجبور شد به رئال مادرید بپیوندد – یا اینکه لیورپول قبلاً مبلغ قابل توجهی را برای داروین نونز هزینه کرده است.

این واقعاً به این بستگی دارد که رونالدو کاملاً با سبک بازی یورگن کلوپ ناسازگار است. ممکن است سادیو مانه رفته باشد، اما آیا واقعاً می‌توانید تصور کنید که ستاره پرتغالی‌ مانند بازیکن سنگالی‌ در جناح چپ با خستگی ناپذیری یا از خودگذشتگی کار کنند؟ یا رقیب لوئیز دیاز یا دیوگو جوتا باشد. در واقع، باز هم، خسته نباشید، این هم امکان پذیر نیست.

 1. بایرن مونیخ

اولی هوینس، رئیس سابق بایرن مونیخ نمی توانست تصمیم یووه برای جذب رونالدو را درک کند و اعتراف کرد که آن‌ها هرگز ۱۰۰ میلیون یورو برای یک مهاجم ۳۳ ساله نمی پرداختند. ممکن است مدیریت از آن زمان در آلیانز آرنا تغییر کرده باشد اما سیاست یکسان باقی مانده است.

بایرن که به تازگی لواندوفسکی را به بارسا فروخته است، علاقه ای به جایگزینی بازیکن لهستانی با رونالدو ندارد. اولیور کان، مدیرعامل بایرن به کیکر گفت: «هرچقدر که من کریستیانو را یکی از بهترین ها ارزیابی می کنم، یک انتقال با فلسفه ما همخوانی ندارد.»

و این واقعاً موضوع مشترک اینجاست.  رونالدو واقعاً در حال حاضر با بسیاری از فلسفه های فوتبالی باشگاه های برتر همخوانی ندارد. البته بازار نقل و انتقالات به طرز بدنامی غیرقابل پیش بینی است. هنوز ممکن است اتفاق عجیبی رخ دهد.

رونالدو فصل گذشته راهی برای خروج از تورین پیدا کرد. او هنوز می تواند از منچستر فرار کند اما بعید به نظر می رسد که او در نهایت برای یکی از مدعیان لیگ قهرمانان فصل آینده صف آرایی کند.
انتهای پیام/ 

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید