۱۴۰۰/۰۹/۱۳

داربی ۹۷؛ جنگ قدرت!

نود و هفتمین داربی پایتخت در حالی برگزار می‌شود که جدال‌های مدیریتی زیادی بین استقلال، پرسپولیس و سازمان لیگ فوتبال این دیدار را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ هفته هشتم لیگ برتر فوتبال امروز(شنبه) با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار استقلال و پرسپولیس در داربی ۹۷ به مصاف هم می‌روند.

استقلال – پرسپولیس/ ساعت ۱۶:۱۵

شاید داربی ۹۷ پرحاشیه‌ترین داربی‌های تهران از نظر حواشی مدیریتی باشد. جدال باشگاه استقلال با سازمان لیگ فوتبال بر سر تبلیغات محیطی و جدال بر سر برگزاری نشست خبری در آستانه داربی ۹۷ در کنار همراهی باشگاه پرسپولیس با سازمان لیگ فوتبال، کل‌کل‌ها و اظهار نظرات عجیبی از سوی مدیر عاملان دو باشگاه به همراه داشت.

باشگاه استقلال در نشست خبری پیش از داربی اعلام کرده که تبلیغات محیطی داربی ۹۷ را خودش برگزار می‌کند. این موضوع احتمالا حواشی‌ای در بازی فردا به همراه خواهد داشت و اگر بخواهد ماجرا بیخ پیدا کند، ممکن است اتفاقات دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان تکرار شود.

البته فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال معتقد است جدال‌های اخیر در عملکرد دو تیم تاثیرگذار نخواهد بود. به هر حال با توجه به صحبت‌ سرمربیان دو تیم  نشان می‌دهد که استقلال و پرسپولیس برای کسب سه امتیاز پا به زمین بازی می‌گذارند و احتمالا هواداران شاهد بازی خوبی باشند.

استقلال در این دیدار احتمالا وریا غفوری و آرش رضاوند را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد اما کادر پزشکی این تیم تلاش می‌کند تا این دو بازیکن را به بازی امروز برساند. پرسپولیس هم سید جلال حسینی و احسان پهلوان را در داربی ۹۷ در اختیار نخواهد داشت.

در حال حاضر پرسپولیس با ۱۴ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی و استقلال با ۱۳ امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.

تیم داوری: موعود بنیادی‌فرد- حسن ظهیری- علیرضا ایلدورم- علی صفایی
ناظر: حاتم بک‌پور
کمک داور اضافه: محمد راهی

گل‌گهر سیرجان – سپاهان/ ساعت ۱۵

مهم‌ترین بازی پس از داربی در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال بین تیم‌های اول و سوم جدول رده‌بندی برگزار خواهد شد. نکته جالب این دیدار، اولی سپاهان در بازی‌های خانگی و گل‌گهر در بازی‌های خارج خانه است اما در این بازی گل‌گهر میزبان و سپاهان میهمان است و باید دید عملکردشان به چه صورت خواهد بود.

گل‌گهر در این دیدار علاوه بر یونس شاکری که در بازی با پرسپولیس دچار مصدومیت بلند مدت شد، احتمالا اریک بوکوم، مهاجم جنجالی گابنی‌اش را به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ در اختیار نداشته باشد. سپاهان هم به احتمال زیاد سروش رفیعی را در اختیار نداشته باشد. رفیعی به دلیل تولد فرزندش در کانادا، به این کشور سفر کرده تا در کنار خانواده‌اش باشد.

این دو تیم چهار تقابل در لیگ برتر داشتند که سه برد سهم سپاهان و یک برد سهم گل‌گهر بوده است. تک برد گل‌گهر مربوط به فصل پیش بود که شاگردان قلعه‌نویی با نتیجه ۳ بر یک سپاهان را در دور رفت شکست دادند.

سپاهان با ۱۶ امتیاز صدرنشین لیگ برتر و گل‌گهر با ۱۳ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

تیم داوری: حسن اکرمی- محمد عطایی- علیرضا مرادی- سعاد وفاپیشه
ناظر: حیدر شکور

هوادار – نفت مسجد سلیمان/ ساعت ۱۵

دو تیم پایین‌ جدولی لیگ برتر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که نگاه فوتبالی‌ها به داربی تهران است. نکته مشترک هوادار و نفت مسجد سلیمان اعتراضات‌شان به داوری‌های لیگ برتر است. البته دُز این اعتراضات از طرف کمالوند بیش‌تر بوده به طوری که در بازی با مس رفسنجان پس از پنالتی واضحی‌ که برای مس گرفته شد، با اعتراضش به داوری حدود ۱۵ دقیقه زمان بازی را گرفت.

این دیدار با توجه به این که هم هوادار و هم نفت تا این جای فصل با تیم‌های مدعی لیگ برتر بازی کردند، فرصتی است تا بتوانند با کسب سه امتیاز خودشان را از انتهای جدول جدا کنند. هوادار هم‌اکنون با ۴ امتیاز و نفت مسجد سلیمان با ۵ امتیاز در رده‌های پانزدهم و چهاردهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

تیم داوری: امیر عرب براقی- فرهاد مروجی- هیوا بهمنی- امیر سامان سلطانی
ناظر: سعید بخشی‌زاده

صنعت نفت آبادان – پیکان/ ساعت ۱۶

صنعت نفت پس از نتایج نسبتا خوبی که در هفته‌های اخیر کسب کرده مقابل پیکانی قرار می‌گیرد که پس از نتایج خوب ابتدای فصل، سه بازی است که رنگ پیروزی را ندیده است. از نکات آماری این دیدار، ناکامی صنعت نفت در کسب پیروزی در بازی‌های خانگی این فصلش است. نکته‌ای که با توجه به شکست‌ناپذیری پیکان در ۹ دیدار خارج از خانه اخیرش حائز اهمیت است.

در حال حاضر پیکان با ۱۱ امتیاز و صنعت نفت آبادان با ۵ امتیاز در رده‌های ششم و سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

تیم داوری: بیژن حیدری- سید یعقوب حجتی- امیر قاسمی- مهدی مرجانزاده
ناظر: حسین خانبان

چهار دیدار دیگر هفته هشتم لیگ برتر فوتبال که فردا (یک‌شنبه) برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

فجر سپاسی – فولاد/ ساعت ۱۵

نساجی – پدیده/ ساعت ۱۵

تراکتور – آلومینیوم/ ساعت ۱۵

ذوب‌آهن – مس رفسنجان/ ساعت ۱۵

انتهای پیام

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید