جنگ - صفحه 7

جنگ
ادعای ترامپ:

مسائل با ایران با یک توافق عالی به پایان خواهد رسید

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ایران ناچار به اعزام هیئت مذاکره‌کننده خواهد شد؛ به گفته او، این روند می‌تواند در نهایت به یک «توافق خوب و جامع» منجر شود.

عمادالدین باقی:

پزشکیان در طول جنگ مدیریت شایسته‌ای داشت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: دولت در مدت جنگ مدیریت شایسته ای در تامین معاش مردم و سرپا نگه داشتن تاسیسات آب و برق و گاز و همچنین مرمت های سریع تاسیسات اسیب دیده اب و برق داشته است.

کیهان هم بالاخره پذیرفت:

دیپلماسی یک نوع جنگ است

کیهان نوشت: رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند تهدید قالیباف به خودداری از مذاکره تا اعلام آتش‌بس در لبنان، به «پیچاندن بازوی اسرائیل» منجر شد. پس دیپلماسی هم نوعی جنگ است.

مهاجری:

برخی تندروها تا به حال حتی یکبار هم اسلحه به دست نگرفته‌اند!

یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: برخی از منتقدان اساسا تجربه‌ای از واقعیت‌های میدانی و موضوعات جنگی ندارند و در کل عمرشان اسلحه دست نگرفته و حتی یک گلوله هم شلیک نکرده‌اند. به همین دلیل، ارزیابی دقیقی از هزینه‌ها و پیامد‌های تصمیمات در مقطع فعلی جنگ ندارند.

ظریفیان:

مردم جنگ را خطر وجودی برای ایران می‌دانستند نه یک خطر سیاسی و جناحی

معاون وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: جنگ اخیر بخش زیادی از مردم ما را متقاعد کرد، خطری که جامعه را تهدید می‌کند، یک خطر جریانی و جناحی نیست بلکه خطری وجودی برای کل ایران است.

زیدآبادی:

چرا تندروها نمی‌فهمند که جایگزین دیپلماسی، جنگ است؟

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: چرا نمی‌توان به تندرو‌های داخلی فهماند که جایگزین دیپلماسی، جنگ است و جنگ نیز جز کشتار و ویرانگری و آوارگی و فلاکت به دنبال ندارد؟

مرعشی:

این جنگ برنده سیاسی دارد، نه نظامی

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نوشت: قدرت در خدمت صلح و ثبات است؛ این جنگ برنده سیاسی دارد، نه نظامی.

آیا سایه جنگ دوباره به خلیج‌فارس بازمی‌گردد؟

اظهارات برخی پایتخت‌های مهم اروپایی جنگ را «خطای راهبردی» توصیف کرده و برخی کشور‌ها مشارکت در هرگونه محاصره دریایی احتمالی را رد کرده‌اند.

قائم‌پناه:

دستور رئیس‌جمهور، ارائه خدمات بدون‌ تعطیلی دولت در جنگ بود

معاون اجرایی پزشکیان گفت: مطابق دستور و تاکید رئیس‌جمهوری همه خدمات دولت بدون حتی یک روز تعطیلی در طول جنگ تداوم داشته است.

سیدمحمد خاتمی:

صلح نیاز به گفت‌و‌گو‌های واقعی، مذاکرات هوشمندانه و توافق‌های معقول دارد

رییس دولت اصلاحات گفت: صلح پایدار رویه‌ی دیگر دفاع جانانه و همه‌جانبه است که پیچیدگی‌ها و سختی‌های تحقق آن بیش از پیچیدگی‌ها و سختی‌های میدان جنگ نظامی است. صلح مقوله‌ای فراتر از نبود جنگ است. نیاز به گفت‌و‌گو‌های واقعی، مذاکرات هوشمندانه و توافق‌های معقول دارد. گفت‌و‌گو در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و در سطوح مختلف داخلی و خارجی خود نوعی دفاع موثر است.

سیدمحمد خاتمی:

صلح نیاز به گفت‌و‌گو‌های واقعی، مذاکرات هوشمندانه و توافق‌های معقول دارد

رییس دولت اصلاحات گفت: صلح پایدار رویه‌ی دیگر دفاع جانانه و همه‌جانبه است که پیچیدگی‌ها و سختی‌های تحقق آن بیش از پیچیدگی‌ها و سختی‌های میدان جنگ نظامی است. صلح مقوله‌ای فراتر از نبود جنگ است. نیاز به گفت‌و‌گو‌های واقعی، مذاکرات هوشمندانه و توافق‌های معقول دارد. گفت‌و‌گو در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و در سطوح مختلف داخلی و خارجی خود نوعی دفاع موثر است.

سیدمحمد خاتمی:

صلح نیاز به گفت‌و‌گو‌های واقعی، مذاکرات هوشمندانه و توافق‌های معقول دارد

رییس دولت اصلاحات گفت: صلح پایدار رویه‌ی دیگر دفاع جانانه و همه‌جانبه است که پیچیدگی‌ها و سختی‌های تحقق آن بیش از پیچیدگی‌ها و سختی‌های میدان جنگ نظامی است. صلح مقوله‌ای فراتر از نبود جنگ است. نیاز به گفت‌و‌گو‌های واقعی، مذاکرات هوشمندانه و توافق‌های معقول دارد. گفت‌و‌گو در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و در سطوح مختلف داخلی و خارجی خود نوعی دفاع موثر است.

نماینده مجلس:

یا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسند، یا به جنگ برگردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: اگر حقوق ما را ندهند دندانِ لقِ آتش‌بس که موجب وحشی‌گری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود را باید کند و کنار گذاشت.

نماینده مجلس:

یا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسند، یا به جنگ برگردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: اگر حقوق ما را ندهند دندانِ لقِ آتش‌بس که موجب وحشی‌گری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود را باید کند و کنار گذاشت.

نماینده مجلس:

یا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسند، یا به جنگ برگردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: اگر حقوق ما را ندهند دندانِ لقِ آتش‌بس که موجب وحشی‌گری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود را باید کند و کنار گذاشت.

نماینده مجلس:

یا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسند، یا به جنگ برگردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: اگر حقوق ما را ندهند دندانِ لقِ آتش‌بس که موجب وحشی‌گری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود را باید کند و کنار گذاشت.

نماینده مجلس:

یا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسند، یا به جنگ برگردند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: اگر حقوق ما را ندهند دندانِ لقِ آتش‌بس که موجب وحشی‌گری آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود را باید کند و کنار گذاشت.

عراقچی:

در آستانه تفاهم اسلام آباد، با زیاده‌خواهی و تهدید به محاصره مواجه شدیم

وزیر امور خارجه ایران نوشت: درست در زمانی که تنها چند گام تا «تفاهم‌نامه اسلام‌آباد» فاصله وجود داشت، با زیاده‌خواهی، تغییر مداوم اهداف و تهدید به محاصره مواجه شدیم.

جهانگیری:

نام ایران در جهان پرآوازه شد

معاون اول رئیس جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نوشت: چشم‌اندازی تازه پیش روی ایران عزیز و ملت قهرمان گشوده شده است. تحقق آتش‌بس دو هفته‌ای پس از جنگ سوم تحمیلی، آن هم بدون دستیابی متجاوزان به اهداف‌شان، دستاوردی بزرگ و پیروزمندانه برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

نماینده مجلس:

هنوز به نقطه پایان جنگ نرسیده‌ایم

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی است هر جنگی که در هر مقطعی از تاریخ آغاز شده جایی هم به پایان رسیده است؛ البته ما هنور به نقطه پایان جنگ نرسیده‌ایم، در حال حاضر باتوجه به مجموعه شرایطی که پیش آمده و مصالحی که پیش آمده، آماده مذاکره شده‌ایم تا نتیجه آن را مشاهده کنیم.