اسرائیل - صفحه 17

اسرائیل
ادعای نتانیاهو:

ایرانی‌ها در موقعیتی نیستند که بتوانند در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت کنند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اظهار اینکه «بدون حمایت آمریکا نیز به ایران حمله می‌کردیم» ادعا کرد: «حملات ما برنامه هسته‌ای ایران را عقب انداخته است. آن‌ها در حال حاضر در موقعیتی نیستند که بتوانند در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت کنند.»

زیدآبادی:

کیهان، مصداق ضرب‌المثل «کافر همه را به کیش خود پندارد» است!

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: روزنامۀ کیهان بنا به ضرب‌المثل «کافر همه را به کیش خود پندارد» گمان کرده که هم‌میهن هم شبیه خود آن است و تمام کسانی که در آن قلم می‌زنند، همه یک نگاه و خط سیاسی و اعتقادی واحد دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

حضور آمریکا در منطقه می‌تواند باب یک فتنه جدید باشد/ایران، ترکیه و روسیه نشست مشترک برگزار کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند کیلومتر در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته که نگران‌کننده است. این اتفاق قابل تعمق است و کشورهایی مانند ایران، روسیه و ترکیه باید بر این مهم تمرکز کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

حضور آمریکا در منطقه می‌تواند باب یک فتنه جدید باشد/ایران، ترکیه و روسیه نشست مشترک برگزار کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند کیلومتر در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته که نگران‌کننده است. این اتفاق قابل تعمق است و کشورهایی مانند ایران، روسیه و ترکیه باید بر این مهم تمرکز کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

حضور آمریکا در منطقه می‌تواند باب یک فتنه جدید باشد/ایران، ترکیه و روسیه نشست مشترک برگزار کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند کیلومتر در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته که نگران‌کننده است. این اتفاق قابل تعمق است و کشورهایی مانند ایران، روسیه و ترکیه باید بر این مهم تمرکز کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

حضور آمریکا در منطقه می‌تواند باب یک فتنه جدید باشد/ایران، ترکیه و روسیه نشست مشترک برگزار کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چند کیلومتر در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته که نگران‌کننده است. این اتفاق قابل تعمق است و کشورهایی مانند ایران، روسیه و ترکیه باید بر این مهم تمرکز کنند.

زیدآبادی:

منظور کیهان این است که برای دست‌یابی به آب، راهی جز سازش با اسرائیل نیست؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: در واکنش به مطلب کیهان در مورد منحرف کردن ابرهای باران‌زا توسط اسرائیل نوشت: «آیا مقصود کیهان از این نوع بزرگ‌نمایی قدرت اسرائیل این است که برای دست‌یابی به آب راهی جز کنار آمدن با آن وجود ندارد؟»

کوروش احمدی:

یک برنامه هسته‌ای نظامی بدون یک ضداطلاعات بسیار قوی، غیرممکن است

دیپلمات پیشین کشورمان گفت: یک برنامه هسته‌ای نظامی بدون یک ضداطلاعات بسیار قوی عملا غیرممکن است و تجربه سه کشوری که در آخرین نوبت و در سایه یک ضداطلاعات بسیار قوی هسته‌ای شدند، گویاست. اظهارات مقامات ما نشان می‌دهد که آن‌ها به این مشکل در حوزه ضداطلاعات واقف بوده و مطلع هستند که یک برنامه هسته‌ای جدی با یک ضداطلاعات ضعیف قابل جمع نیست.

اژه ای:

اسرائیلی‌ها پس از ضربات ایران به آمریکا گفتند به داد ما نرسی، نابود می‌شویم

رئیس دستگاه قضا گفت: صهیونیست‌ها پس از دریافت ضربات سنگین از ایران اسلامی، دست به دامن آمریکا شدند و به او گفتند که اگر به داد ما نرسی، نابود می‌شویم!

فرجی راد:

اسرائیل بدون چراغ سبز ترامپ به ایران حمله نمی‌کند

یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه، گفت: من معتقدم ترامپ اصلا علاقه ندارد به ایران حمله کند و اسرائیل هم بدون چراغ سبز ترامپ این کار را نمی‌کند؛ بهانه داخلی هم ایرانی‌ها به دست ترامپ نمی‌دهند، لذا بر خلاف بعضی دوستان، من احتمال حمله را خیلی پایین می‌بینم.

علی جنتی در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز:

از نظر اقتصادی می‌توانستیم از کشورهای منطقه جلوتر باشیم...

دوران پسا جنگ و حکمرانی جدید، عبارت‌هایی‌ست که این روزها در ادبیات سیاسی ایران شنیده می‌شود؛ و کم‌تر دلسوزی است که نگوید قدر مردمی که با وجود مشکلات و دلخوری‌های انباشته شده و دلجویی نشده، پای کار ایران ایستادند، باید دانست.

ادعای منابع اسرائیلی:

هفته‌ای حساس که مسیر جنگ غزه را تغییر خواهد داد، در پیش است

منابع صهیونیست از آنچه آنها تصمیمات استراتژیک قریب‌الوقوع در این هفته توصیف کردند، خبر دادند؛ تصمیماتی که آنها را سرنوشت‌ساز خواندند.

بیگدلی:

با ابتکار عمل، فشارها را کاهش دهیم

یک تحلیلگر ارشد سیاست خارجی می گوید: فشار چهارضلعی که اکنون ما را تحت فشار قرار داده اند یعنی، آمریکا، اروپا، اسرائیل و آژانس، را می توان از طریق ابتکار عمل کاهش داد. برای مثال می توانیم از آژانس دعوت کنیم که بازرسان خود را به ایران بفرستد و گزارش کاملی را تهیه کنند که هم به شورای حکام ارسال شود و در نشست فصلی آینده مطرح شود و هم به اروپایی ها ارائه شود تا سطح تنش ها را کاهش دهد.

قهرمانپور:

فعال شدن مکانیسم ماشه را قطعی بدانیم

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی می گوید: بازگشت مکانیسم ماشه تا حد زیادی قطعی به نظر می‌رسد، مگر اینکه میان ایران و آمریکا، یا ایران و اروپا، توافقی حاصل شود. این توافق ممکن است در قالب تمدید وضعیت فعلی باشد؛ به این معنا که اروپایی‌ها متعهد شوند تا چند ماه دیگر نیز از فعال‌سازی مکانیسم ماشه خودداری کنند.

وزیر بهداشت:

گرسنگی تحمیلی علیه مردم غزه، فاجعه انسانی و ننگی تاریخی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استفاده از گرسنگی علیه مردم غزه را فاجعه‌ای انسانی و ننگی تاریخی عنوان کرد.

سیدحسن خمینی:

در آغاز جنگ، کروبی گفت از تهران نمی‌روم تا به دست اسرائیل شهید شوم

سید حسن خمینی گفت: عصر روز اول جنگ ایران و اسرائیل، آقای کروبی بیانیه داد. ایشان حتی بعدش که من دیدم گفت من از تهران بیرون نمی‌روم و می‌خواهم همین جا به دست اسرائیل شهید بشوم.

استاد دانشگاه کالیفرنی:

ایده اعطای صلح نوبل به ترامپ مضحک است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنی گفت: نمی‌توانم تصور کنم کمیته صلح نوبل، کارهای ترامپ را جدی بگیرد، خود این ایده آنقدر مضحک است که از حد تصور خارج است. او به نظر می‌رسد که واقعاً چنین جایزه‌ای را می‌خواهد، حتی اگر فقط برای این باشد که ثابت کند از باراک اوباما برتر است (واقعاً همین است — یادتان باشد که او حتی در مورد اینکه پاپ جدید شود هم فکر کرده بود).

روزنامه خراسان:

ایران هرگز از تهدید نظامی برای نابودی اسرائیل استفاده نکرده است

یک روزنامه اصولگرا نوشت: حتی در شدیدترین مواضع منطقه‌ای، جمهوری اسلامی هرگز از زبان تهدید مستقیم نظامی برای «نابودی اسرائیل» استفاده نکرده است.

رئیس جمهور:

صحبت از پایان برنامه هسته‌ای ایران یک توهم است

رئیس جمهور گفت: هرگونه مذاکره در آینده باید مبتنی بر منطق برد-برد باشد.گفتن اینکه برنامه هسته‌ای ما به پایان رسیده و تمام شده، یک توهم است.

ابوالفضل فاتح:

«صلح درون»، ضامن «صلح بیرون» است

یک روزنامه نگار و فعال سیاسی نوشت: ما نیازمند گفت‌وگو و تعامل و همزیستی انسانی و تکاپوی مصلحت و اصلاح برای صلح درونی است و البته «صلح درون»، ضامن «صلح بیرون» نیز خواهد بود.سخن از درک متقابل شرایط، کاستن از گسل‌ها و تنش‌های کم فایده است. مراقبت کنیم ما که در کلیت منطقه و جهان در اقلیتیم، با قطعه‌قطعه کردن خود، کوچک نشویم و پیام ضعف به جهان صادر نکنیم و تهدیدات را دست کم نگیریم که «تهاجم زیستان» لحظه‌ای در بلعیدن ما اگر بتوانند درنگ نخواهند کرد.