جنگ ایران و آمریکا - صفحه 19

جنگ ایران و آمریکا
محمود شوری:

تا زمانی که جنگ موشکی و پهپادی است فرسایشی نمی‌شود

یک تحلیلگر مسائل منطقه معتقد است: تا زمانی که جنگ هوایی است و حملات نیز هوایی، موشکی و پهپادی است، فرسایشی شدن چنین جنگی دور از ذهن است. فرسایشی شدن به معنای ادامه جنگ بیش از چند ماه است؛ بنابراین تا این لحظه که در آستانه یک ماهه شدن جنگ قرار داریم، جنگ با همین روند می‌تواند ادامه پیدا کند و عنوان فرسایشی نیز به آن تعلق نگیرد. جنگ‌هایی که مبتنی بر حملات هوایی و موشکی هستند، هزینه‌های زیادی دارند و اثرات زیادی نیز در بخش تخریبی بر جای می‌گذارند. به همین دلیل، این نوع جنگ‌ها نمی‌توانند در طولانی مدت ادامه پیدا کنند.

شمس‌الواعظین:

با به خیابان آمدن مسئولین، موازنه جنگ روانی به سود ایران شد و آبروی آمریکا رفت

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هنگامی‌که وزیر جنگ آمریکا می‌گوید مقام‌های ایرانی از ترس جانشان به پناهگاه رفته‌اند، ساعتی بعد سران کشور از رئیس‌جمهور تا رئیس پلیس بدون محافظ به خیابان‌ها می‌آیند و با مردم عکس می‌گیرند. واکنش‌هایی از این دست منجر به آبروریزی بیشتر برای مقام‌های آمریکایی از جمله وزیر جنگ آنها می‌شود.

عراقچی:

پایان جنگ در گرو تضمین عدم تکرار آن و پرداخت غرامت است

وزیر امور خارجه ایران گفت: آماده تشکیل کمیته تحقیق با کشورهای منطقه درباره اهدافی هستیم که مورد حمله قرار گرفته‌اند. پایان جنگ در گرو تضمین عدم تکرار آن و پرداخت غرامت است.

روزنامه شرق:

پزشکیان در این روزهای بحرانی، چهره‌ای مصمم و کارآمد از خود نشان می‌دهد

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: در روزگار حساس و بحرانی کنونی که کشور با تجاوز نظامی مستقیم ایالات متحده آمریکا و اسرائیل مواجه است، مسعود پزشکیان توانسته با تمرکز کامل بر اصل وظیفه ملی و امنیت کشور، مدیریت اجرائی بی‌سابقه‌ای را به نمایش بگذارد.

ترامپ:

برخی رسانه‌ها خیلی پست‌فطرت هستند!

رئیس جمهور آمریکا گفت: نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال (به‌ویژه) و دیگر «روزنامه‌ها» و رسانه‌های پست فطرت در واقع می‌خواهند ما جنگ را ببازیم. گزارش‌های وحشتناک آن‌ها کاملاً برعکس واقعیت‌های واقعی است!

ادعای ترامپ:

بسیاری از کشورها به همراه آمریکا، کشتی‌های جنگی اعزام می‌کنند تا تنگه هرمز را باز نگه دارند

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: بسیاری از کشورها، به ویژه آنهایی که از اقدام ایران برای بستن تنگه هرمز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، به همراه ایالات متحده آمریکا، کشتی‌های جنگی اعزام خواهند کرد تا این تنگه را باز و امن نگه دارند.

بن‌بست ترامپ در تنگه هرمز

درگیری میان ایران، اسرائیل و آمریکا به یک دوراهی نزدیک می‌شود، زیرا هیچ‌یک از طرفین هنوز به اهداف استراتژیک خود دست نیافته‌اند و هر دو از قصد خود برای پیشروی خبر می‌دهند. ادامه جنگ در خاورمیانه همچنان بر تاثیرگذاری خود بر بازارهای جهانی، به‌ویژه حوزه انرژی ادامه می‌دهد.

این جنگ، جنگ سرنوشت زمین است

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: یک کارشناس خارجی گفته است که «این جنگ، جنگ سرنوشت زمین است (The fate of the earth)؛ آنچه در این جنگ و در ایران رخ می‌دهد، همه چیز را تغییر می‌دهد. اگر ایران پیروز شود، ما کلا از خاورمیانه و حتی اروپا حذف می‌شویم و شکست سیاسی، اجتماعی و ژئوپلیتیک می‌خوریم و اگر آمریکا و اسرائیل پیروز شوند، بریکس (BRICS) می‌میرد».

مهاجری:

این جنگ با مردم است نه جنگ با تجهیزات نظامی

عضو پیشین شورای اطلاع‌رسانی دولت چهاردهم با بیان اینکه جنگی که ترامپ به راه انداخته است؛ جنگ با مردم است نه جنگ با تجهیزات نظامی تصریح کرد: شاید مسئله اعتراضات باعث شد تا سران آمریکا تصور کند ایرانی‌هایی که معترض هستند، در مقابل تغییر نقشه ساکت خواهند شد در حالیکه هر اصلاحی در کشور باید توسط مردم انجام شود، آنها اجازه نمی‌دهند از بیرون برایشان تعیین تکلیف شود.

پزشکیان:

هرچه را ویران کرده‌اند، بهتر خواهیم ساخت

رئیس‌جمهور تاکید کرد: با همراهی شما مردم نجیب ایران این شرایط را سپری خواهیم کرد و هرچه را که ویران کرده‌اند بهتر از قبل خواهیم ساخت.

عراقچی:

ایران در حال دفاع و اجرای اصل «چشم در برابر چشم» است

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما تصمیم گرفتیم به همان شیوه پاسخ دهیم و ساختمانی متعلق به بانک آمریکایی «سیتی‌بانک» را در شهرهای اطراف هدف قرار دادیم. در واقع آنچه انجام می‌دهیم همان اصل «چشم در برابر چشم» است که اصل شناخته‌شده‌ای است.

رویترز:

با وجود جنگ آمریکا و اسرائیل، ساختار رهبری ایران همچنان پابرجاست

بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا، رهبری ایران همچنان به‌طور گسترده دست‌نخورده باقی مانده و نشانه‌ای از فروپاشی دیده نمی‌شود.

زیدآبادی:

جنون ترامپ، در حمله به ایران و جزیره خارک، عیان شده است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: ترامپ عصبانی و سردرگم است. وقتی یک آدم مغرور و خودشیفته احساس عجز و ناکامی کند، رفتارش جنون‌آمیز می‌شود، جنونی که در موشک‌باران بی‌وقفه‌ی ایران و هدف قرار دادن جزیره‌ی خارک، خود را عیان کرده است.

ترامپ و بلاتکلیفی تحمیلی بر آمریکا

جنگی که آمریکا و رژیم اسرائیل بر مبنای توهم خود علیه ایران آغاز کردند، نه به مرزهای ایران، نه خاورمیانه و نه حتی آسیا محدود ماند و تبعات و اثرات آن از شوک‌های ژئواستراتژیک به اقتصاد و بازارهای مالی جهان تا آینده سیاسی حزب جمهوری‌خواه اثر گذاشت؛ هزینه‌ای بیهوده برای فایده‌ای مبهم.

شریعتمداری:

تنگه هرمز هدیه الهی است و باید آن را به روی آمریکایی‌ها بست

مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت: تنگه هرمز هدیه خدا به مردم ایران است و کارویژه آن غرق کشتی‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و همه متحدان غربی و عربی آن‌هاست.

ربیعی:

مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی، متجاوز موظف به پرداخت غرامت جنگ است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی، متجاوز موظف به پرداخت غرامت جنگ است. هیچ‌کدام از این خواسته‌ها غیرقانونی، غیرمنطقی یا زیاده‌خواهانه نیستند. با وجود این، باتوجه به همه این ملاحظات، به نظر می‌رسد که ایران باید درنهایت به دنبال دستیابی به آتش‌بس به هر شکل ممکن باشد، زیرا گسترش دامنه جنگ به نفع هیچ‌کدام از طرفین و به ویژه به نفع ایران نخواهد بود.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

قطعنامه روز قدس؛

«تنبیه متجاوزان» اصل قطعی در راهبرد دفاعی ایران است

راهپیمایان روز جهانی قدس در قطعنامه پایانی با محکوم کردن جنایت‌های آمریکای خبیث و رژیم منحوس صهیونیستی، حمایت خود را از نیرو‌های مسلح تا گرفتن انتقام خون‌های پاک هموطنانمان اعلام و تاکید کردند: «تنبیه متجاوزان» یک اصل قطعی و غیرقابل انکار در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.