تحریم - صفحه 4

تحریم
حقیقت‌پور:

آقای جلیلی! آن همه قطعنامه در دیگ شما و احمدی‌نژاد پخت‌وپز شد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به آقای جلیلی باید گفت این قطعنامه ها که برای ایران پخته و پز شده و روی دوش مردم ایران گذاشته شده در دیگ شما و احمدی‌نژاد پخت و پز شد.

تابناک نوشت:

چرا احمدی‌نژاد راست نمی‌گوید؟

یک رسانه اصولگرا نوشت: تمام شش قطعنامه اصلی شورای امنیت علیه ایران (۱۶۹۶.۱۷۳۷، ۱۷۴۷.۱۸۰۳، ۱۸۳۵.۱۹۲۹) بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ (۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰)، یعنی دقیقاً در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، صادر شدند. این قطعنامه‌ها مستقیماً در واکنش به اقدامات ایران در پیشبرد برنامه هسته‌ای، از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصدی، وضع شدند.

جمهوری اسلامی:

مسئولانی که تحریم‌های اسنپ‌بک را کوچک می‌شمارند نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود

جمهوری اسلامی نوشت: به نظر می‌رسد مسئولانی که می‌گویند بازگشت تحریم‌های سازمان ملل تأثیری بیش از تحریم‌های قبلی ندارد و تأکید می‌کنند که تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آثار آن پیش‌بینی کرده‌ایم، نفسشان از جای گرمی درمی‌آید. آن‌ها به زندگی مرفه خودشان نگاه می‌کنند.

واکنش نمایندگان مجلس به فعال‌شدن اسنپ‌بک

نمایندگان مجلس در واکنش به فعال‌شدن مکانیسم ماشه تاکید کردند که ملت ایران کمر دشمنان خود را خواهد شکست؛ اکنون چاره‌ای جز قوی شدن نداریم.

حضرتی:

کشور ما محکم مقاومت می‌کند

رئیس شورای اطلاع دولت گفت: اگر اسنپ بک هم پیش آمد؛ همین الان ما در اوج تحریم‌های آمریکایی هستیم و کشور ما در دفاع از حقوق حقه خودش آماده است و محکم مقاومت می‌کند.

آذر منصوری:

از تحریم، انزوا و فشار بیشتر بر مردم خوشحالید؟!

رییس جبهه اصلاحات نوشت: بازگشت به پیشابرجام یعنی تحریم، انزوا و فشار بیشتر بر مردم! از چه خوشحالید؟

پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل:

جنایتکارانی که با کشتن کودکان قُلدری می‌کنند شایستۀ نام انسان نیستند

رییس‌جمهور ایران در هشتادمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: جنایتکارانی که با کشتن کودکان قلدری می‌کنند، شایسته نام انسان نیستند. ایران شریکی پایدار برای همه کشور‌های صلح طلب است. ما راست قامتان ایران زمین با ایستادگی در برابر یاغی‌ها از قانون همه بحران‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم. بیایید با ما از تهدید فرصت بسازیم.

شیرزاد:

اروپا در تصمیم خود برای بازگرداندن قطعنامه‌های ضدایرانی، مصمم است

یک‌ کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: واقعیت این است که جای خوش‌بینی وجود ندارد. چرا که اروپا در این زمینه تصمیم خود را گرفته است؛ مبنی بر اینکه قطعنامه‌های گذشته سازمان ملل که معلق شده بودند، دوباره برقرار شوند و آمریکا نیز به شدت بر این موضوع تأکید دارد.

هم‌میهن:

آنان که می‌گفتند تحریم نمنه‌دی! اکنون نتیجه تمسخرهای خود را ببینند

هم‌میهن نوشت: آنان که روزی و روزگاری تحریم را مسخره می‌کردند که تحریم نمنه‌دی! اکنون می‌توانند نتیجه تمسخرهای خود را ببینند. هرچند متاسفانه هنوز هم دنبال همان خط‌مشی هستند؛ چون نان و بقای آن‌ها در سفت شدن کمربند تحریم‌ها علیه مردم ایران است.

کرباسچی:

پزشکیان با اراده و اختیار کامل به نیویورک برود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به سفر مسعود پزشکیان به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: اگر قرار است سفر آقای پزشکیان مانند سفر سال قبل و سفر سایر روسای جمهور در سال‌های گذشته باشد، بهتر است نرود. شاید یک سخنرانی انجام دهند و تأثیری هم در روحیه مردم داشته باشد، اما اگر می‌خواهند یک تحولی برای مردم و کشور ایجاد کنند، باید با یک اراده و اختیار کامل به این سفر بروند.

انگلیس:

به اقدام عملی ایران نیاز داریم

وزیر خارجه جدید انگلیس: انگلیس همچنان متعهد به دیپلماسی است اما ایران گام‌های لازم را برای جلوگیری از بازاعمال تحریم‌ها برنداشته است. ما به اقدام عملی نیاز داریم.

وزیر بهداشت:

مرگ‌ومیر ناشی از تحریم بیش از جنگ‌هاست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر سال ۵۶۴ هزار مرگ به دلیل تحریم در کشور‌های تحت تحریم اتفاق می‌افتد، میزان مرگ‌و میر ناشی از تحریم‌ها از تعداد فوتی در جنگ‌ها بیشتر است چرا که تحریم نبود دارو و غذا را در پی دارد.

هم میهن گزارش داد؛

سنگی که احمدی‌نژاد داخل چاه انداخت

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: احمدی‌نژاد سنگی را به درون چاه انداخت که پیامدهایش تا امروز گریبان اقتصاد و سیاست را گرفته است، برای نجات کشور راهی جز رفع تحریم نیست.

هشدار یک اقتصاددان نسبت به آسیب‌پذیری بیشتر اقتصاد ایران با مکانیسم ماشه

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با رد دیدگاه‌هایی که اجرای مکانیسم ماشه را اتفاق مخاطره برانگیزی نمی‌دانند تصریح کرد: مکانیسم ماشه حتما شرایط اقتصاد کشور رادشوارتر می‌کند. اقتصاد ایران مانند شهری است که سیلی یک بار به زیرساخت‌هایش آسیب زده و حالا در آستانه سیل دوم عده‌ای می‌گویند غصه نخورید، این بار هم مانند دفعه قبل مظکلات حل می‌شود. امروز کشور به مراتب بیش از زمانی که ایالات متحده از برجام خارج شده آسیب پذیر است.

یک کارشناس اقتصادی:

تک نرخی شدن ارز در شرایط فعلی به صلاح نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: طی دهه‌های گذشته، به دلیل اینکه امکان عرضه کافی برای تک نرخی ماندن ارز وجود نداشت و از آنجایی که اقتصاد کشور ما در شرایط تحریمی قرار دارد و شرایط مناسبی برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا ارزی نیست، معمولا دولتمردان کشور از مدل نرخ مدیریت شده ارز بهره می‌برند که همان ارز چند نرخی است چراکه یک نرخ مدیریت شده وجود دارد و متعاقب آن به علت تقاضا‌ها یک بازار آزاد نیز شکل می‌گیرد.

حسن روحانی خطاب به مخالفان برجام:

شما ساکت شوید!

رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم خطاب به مخالفان برجام گفت: «شما که می‌گویید برجام خیلی بد بوده؛ شما که می‌گویید کارهای قبل خیلی خوب بوده، خب شما ۶ تا قطعنامه گرفتید می‌گویید خوب بوده حالا برمی‌گردیم به همان، ما برمی‌گردیم به قبل از سال ۹۴. شما که می‌گویید کل قطعنامه‌ها اصلاً ارزش ندارد، کاغذپاره است. شما چه می‌گویید؟ شما که قطعنامه را کاغذپاره می‌دانید، شما که کل برجام را بد می‌دانید، شما دیگر ساکت باشید.»

کعبی:

هر چه تحریم‌ها بیشتر شود جمهوری اسلامی سریعتر پیشرفت می‌کند

یک عضو مجلس خبرگان گفت: دشمن باید بداند که فشار حداکثری نتیجه‌ای جز افزایش قدرت راهبردی ایران در منطقه ندارد. هر چه تحریم‌ها و تهدیدها بیشتر شود جمهوری اسلامی در مسیر استقلال و پیشرفت سرعت بیشتری خواهد گرفت.

جواد امام:

غرب به برجام باز گردد، ایران نیز برجام را با تمام مفاد آن می‌پذیرد

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: دوستانی در داخل بودند که می گفتند برجام خواسته های اسرائیل و آمریکا را تامین کرده است و اجازه ندادند برجام احیا شود. اگر غرب به برجام باز گردد، حتما ایران برجام را با تمام مفاد آن پذیرا خواهد بود. مخالف دوستانی هستم که می گویند مکانیزم ماشه صرفا یک کاغذ پاره است.

مجلسی:

بستن تنگه هرمز، یک جنگ بین‌المللی علیه ایران رقم می‌زند

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: کسانی که از بستن تنگه هرمز حرف می‌زنند، این کار را انجام دهند تا ببینند چند ساعت می‌توانند وضعیت را حفظ کنند.با این کار، با یک جنگ بین‌المللی مواجه می‌شویم و از عربستان، امارات و کویت گرفته تا آمریکا، هند و چین، همه علیه ما خواهند شد. مگر تنگه هرمز ملک ماست که برای آن چنین تصمیمی بگیریم؟

روزنامه جوان:

خشاب مکانیسم ماشه خالی است؛ خودزنی نکنیم

یک روزنامه اصولگرا با تیتر «مکانیسم ماشه تیر ندارد، خودزنی نکنیم» نوشت: خطای محاسباتی داخلی و رقابت‌های جناحی می‌تواند بیش از هر تحریم خارجی به منافع ملی آسیب بزند.