تحریم

تحریم
پزشکیان در سومین آیین گرامیداشت امین ایران:

قادر نخواهند بود ایرانِ ما را با این تهدید‌ها وادار به تسلیم کنند

رئیس‌جمهور وحدت و همبستگی مردم را مهم‌ترین عامل ناکامی راهبردهای دشمنان دانست و تصریح کرد: ما باید از این حالت نه جنگ نه صلح خارج شویم. جنگ قطعاً به نفع کشور نیست، اما این‌طور هم نیست که اگر آنها خواستند به عزت ما، خاک ما و سرزمین ما تجاوز کنند، ما تسلیم شویم یا کوتاه بیاییم. خواب چنین چیزی را ببینند. این چیزی نیست که ما بخواهیم کوتاه بیاییم.

پزشکیان در سومین آیین گرامیداشت امین ایران:

قادر نخواهند بود ایرانِ ما را با این تهدید‌ها وادار به تسلیم کنند

رئیس‌جمهور وحدت و همبستگی مردم را مهم‌ترین عامل ناکامی راهبردهای دشمنان دانست و تصریح کرد: ما باید از این حالت نه جنگ نه صلح خارج شویم. جنگ قطعاً به نفع کشور نیست، اما این‌طور هم نیست که اگر آنها خواستند به عزت ما، خاک ما و سرزمین ما تجاوز کنند، ما تسلیم شویم یا کوتاه بیاییم. خواب چنین چیزی را ببینند. این چیزی نیست که ما بخواهیم کوتاه بیاییم.

پزشکیان در سومین آیین گرامیداشت امین ایران:

قادر نخواهند بود ایرانِ ما را با این تهدید‌ها وادار به تسلیم کنند

رئیس‌جمهور وحدت و همبستگی مردم را مهم‌ترین عامل ناکامی راهبردهای دشمنان دانست و تصریح کرد: ما باید از این حالت نه جنگ نه صلح خارج شویم. جنگ قطعاً به نفع کشور نیست، اما این‌طور هم نیست که اگر آنها خواستند به عزت ما، خاک ما و سرزمین ما تجاوز کنند، ما تسلیم شویم یا کوتاه بیاییم. خواب چنین چیزی را ببینند. این چیزی نیست که ما بخواهیم کوتاه بیاییم.

پزشکیان در سومین آیین گرامیداشت امین ایران:

قادر نخواهند بود ایرانِ ما را با این تهدید‌ها وادار به تسلیم کنند

رییس‌جمهور گفت: دشمن نقشه‌های خود را بر این اساس طراحی کرده است که به اختلاف‌ها دامن بزند، زیرا امکان ندارد کشوری را با هواپیما، بمباران و تهدید وادار به تسلیم کند. غزه با آن کوچکی، اکنون نزدیک به سه سال است که در برابر فشار‌ها ایستاده و نتوانسته‌اند آن را وادار به تسلیم کنند؛ بنابراین، ایرانِ ما را نیز قادر نخواهند بود با این تهدید‌ها وادار به تسلیم کنند و ملت ایران قطعاً تسلیم نخواهد شد.

روزنامه اطلاعات:

منتقدان دولت پزشکیان حتی یکبار علیه کاسبان تحریم حرف زده‌اند؟

یک روزنامه نوشت: دولتی که از نخستین لحظات روی کار آمدن، مشکلات خود و معیشت مردم و قوانین و سایر محدودیت‌ها را با افکار عمومی مطرح کرد ولی با جنگ ۱۲ روزه روبرو شد و اینک با مصایب جنگ ۴۰ روزه نیز باید دست به گریبان شود.

باستانی تبریزی:

ایرانِ امروز نیازمند یک کمپین ملی امید، عقلانیت و آینده است

یک استاد علوم ارتباطات اجتماعی نوشت: در جهان آینده ملت‌هایی برنده‌اند که بتوانند امید تولید کنند و شاید مهم‌ترین حقیقت همین باشد که ایران هنوز زنده است؛ نه اینکه از جنگ عبور کرده، بلکه هنوز امکان اصلاح، گفت‌وگو، بازسازی و عقلانیت در آن از بین نرفته است. ایران برای عبور از فرسایش سال‌های تحریم و بحران، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند یک کمپین ملی امید، عقلانیت و آینده است.

نماینده مجلس:

در صورت حفظ آتش‌بس و استفاده از اهرم تنگه هرمز، پیروزی خود را تثبیت کرده‌ایم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست با تأکید بر این‌که ایران از جنگ اخیر سرافراز بیرون آمده است، گفت: اگر این روند به نتیجه برسد، ما در واقع پیروزی خود را تثبیت کرده‌ایم؛ یعنی تثبیت کرده‌ایم که وارد مذاکره خواهیم شد و در عین حال، اهرم‌هایی مانند تنگه هرمز را برای فشار در اختیار خواهیم داشت و تحریم‌ها تا حدی کم‌معنا می‌شود و احتمال هم دارد که آمریکا بگوید من هم شریک شما در تنگه هرمز باشم. به نظر می‌رسد بهترین حالت شکل گرفته است.

مخبر:

برای تنگه هرمز رژیم جدیدی تعریف می‌کنیم

مشاور و دستیار رهبری یکی از مهم‌ترین فرصت‌های ناشی از این شرایط جنگی را امکان بازتعریف جایگاه ایران در تنگه هرمز دانست و گفت: تا امروز غرب و نظام سلطه ما را تحریم و محدود می‌کرد؛ اما پس از پایان جنگ تحمیلی اخیر، با تعریف رژیم جدیدی برای تنگه هرمز، ایران از موضع تحریم‌شونده به جایگاه قدرتمندی در منطقه و جهان ارتقا پیدا خواهد کرد.

پزشکیان:

تسلیم زورگویی‌ها نمی‌شویم

رئیس‌جمهور خطاب به ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، گفت: شما در مقابل مشکلات تسلیم نشدید، ما نیز با وجود تمام مشکلاتی که ایجاد کردند و زخم‌هایی که بر پیکر جامعه ما زدند، تسلیم مشکلات و زورگویی‌ها نمی‌شویم.

قائم پناه:

۶۰ درصد مردم مخالف فیلترینگ هستند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ۷۹ درصد مردم احساس نابرابری می‌کنند، ۶۰ درصد با فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام مخالف هستند و ۵۳ درصد مشکلات کشور را ناشی از تحریم‌ها می‌دانند.

معاون رییس‌جمهور:

آیا هیچ راهی نبود که از شدت دشمنی‌ها و تحریم‌ها جلوگیری کنیم؟

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اگرچه تحریم‌ها را دشمن بر ما تحمیل کرده است، اما آیا هیچ راهی نبود که از شدت دشمنی‌ها و تحریم‌های پیچیده و منسجم جلوگیری کنیم؟ یکی از وظایف حکومتی، اتخاذ تدابیر عقلایی برای کاهش خصومت‌ها و مدیریت دشمنی‌هاست. 

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را عهده‌دار شد، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را در دست گرفت، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را در دست گرفت، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

همه چیز از اینجا شروع شد

روزی که محمود احمدی‌نژاد دولت نهم را در دست گرفت، با کاغذ پاره خواندن قطعنامه‌ها، بنیان‌گذار سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه ایران شد.

خبرگزاری دولت:

ایران حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور را خط قرمز می‌داند

خبرگزاری دولت نوشت: در حوزه هسته‌ای، ایران بر حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور تاکید دارد و این موضوع را خط قرمز مذاکرات می‌داند. از نگاه تهران، اقدامات فنی احتمالی تنها در چارچوب به رسمیت شناختن این حق قابل بررسی است و هرگونه پیش‌شرط خارج از این چارچوب، نشانه عدم حسن نیت طرف مقابل تلقی می‌شود.

خبرگزاری دولت:

ایران حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور را خط قرمز می‌داند

خبرگزاری دولت نوشت: در حوزه هسته‌ای، ایران بر حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور تاکید دارد و این موضوع را خط قرمز مذاکرات می‌داند. از نگاه تهران، اقدامات فنی احتمالی تنها در چارچوب به رسمیت شناختن این حق قابل بررسی است و هرگونه پیش‌شرط خارج از این چارچوب، نشانه عدم حسن نیت طرف مقابل تلقی می‌شود.

خبرگزاری دولت:

ایران حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور را خط قرمز می‌داند

خبرگزاری دولت نوشت: در حوزه هسته‌ای، ایران بر حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور تاکید دارد و این موضوع را خط قرمز مذاکرات می‌داند. از نگاه تهران، اقدامات فنی احتمالی تنها در چارچوب به رسمیت شناختن این حق قابل بررسی است و هرگونه پیش‌شرط خارج از این چارچوب، نشانه عدم حسن نیت طرف مقابل تلقی می‌شود.

خبرگزاری دولت:

ایران حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور را خط قرمز می‌داند

خبرگزاری دولت نوشت: در حوزه هسته‌ای، ایران بر حق قانونی خود در غنی‌سازی اورانیوم در خاک کشور تاکید دارد و این موضوع را خط قرمز مذاکرات می‌داند. از نگاه تهران، اقدامات فنی احتمالی تنها در چارچوب به رسمیت شناختن این حق قابل بررسی است و هرگونه پیش‌شرط خارج از این چارچوب، نشانه عدم حسن نیت طرف مقابل تلقی می‌شود.

نماینده مجلس:

اهل مذاکره‌ایم، اما نیرو‌های مسلح هم آماده‌اند

نایب رئیس اول مجلس گفت: هر چند ایران آماده مذاکره در خصوص مسئله هسته‌ای هست، اما در عین حال، نیرو‌های مسلح ایران کاملا آماده دفاع از کشور هستند.