تحریم - صفحه 6

تحریم
حسن رسولی:

اگر پزشکیان و رویکرد او نبود، امروز خسارت‌های برآمده از تغییرات شگرف جهانی برای ایران بیش‌تر می‌شد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: رویکردی که پزشکیان اعلام کرد، تعامل با جهان بود. اینکه ما با دنیا دعوا نداریم، اگر پزشکیان و رویکرد او نبود، امروز خسارت‌های برآمده از این تغییرات شگرف برای ایران بیش از آن چیزی بود که امروز با آن مواجه هستیم.

شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی نیوز:

ترامپ دستور لغو تحریم‌های سوریه را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا، فرمان اجرایی را امضا کرد که طبق آن، تحریم‌های اعمال شده بر سوریه از سوی آمریکا برداشته خواهند شد.

ویتکاف خبر داد؛

برداشتن برخی تحریم‌های نفتی ایران

مقام ارشد آمریکایی تائید کرد واشنگتن به تازگی اقدام به برداشتن برخی تحریم‌های ایران کرده است، به گونه‌ای که این کشور می‌تواند نفت بیشتری به چین بفروشد.

اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (OFAC) یک فرد، هشت نهاد و یک کشتی را با ادعای نقش آنها در تأمین و ترانزیت «ماشین‌آلات حساس» برای صنعت دفاعی ایران، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مذاکره غیرمستقیم چه معنایی دارد؟ باید مستقیم بنشینیم و مشکلات را حل کنیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که مذاکرات با دستور رهبری آغاز شده و ادامه دارد. او با انتقاد از مذاکرات غیرمستقیم، آن را بی‌معنا دانست و گفت: «باید مستقیم پشت یک میز بنشینیم و مشکلات را حل کنیم.

محمدجواد حق شناس:

دولت چهاردهم با وجود سنگ‌اندازی تندروها، حاکمیت را به مذاکرات با آمریکا مجاب کرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: علی‌رغم همه مخالفت‌های جدی که برخی گروه‌های تندروی داخلی داشتند، دولت چهاردهم توانست نظام حکمرانی را مجاب کند که این مذاکرات هر چند به صورت غیرمستقیم انجام شود.

محسن هاشمی:

غنی‌سازی اورانیوم کافی نیست؛ غنی‌سازی رفاه را هم دنبال کنید

محسن هاشمی گفت: حال که تصمیم گرفته شد تا بند‌های خانما‌ن‌سوز تحریم‌ها از پای ایران باز شود تا امکان حل ناترازی‌ها و معیشت و رفاه مردم در قله فراهم شود، مناسب است به این حرکت مهم و جدید ساده‌انگارانه و با دفع‌الوقت و با حل بخش کوچکی از محدودیت‌ها که همانا غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد و رفع تحریم‌های هسته‌ای است، نگاه نشود و نگاه عمیق‌تری به آن شود تا ان‌شاءالله باعث تحول جدی در زندگی مردم و حکمرانی دولتمردان و مسئولیت‌پذیری مسئولان و مدیران شود، نه اینکه مشکل برای اداره حداقلی حل شود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

مذاکره کنیم و حقمان را بگیریم، تا کی باید تحریم جدید تحمل کنیم؟

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که آیا باید بنشینیم و هر روز تحریم جدیدی تحمل کنیم، اظهار کرد: مذاکره میدان رقابت برای گرفتن حق است و اگر کسی همه‌چیز را به مذاکره گره بزند، قطعاً اشتباه می‌کند اما این اشتباه بهانه نمی‌شود که اساساً از مذاکره عقب‌نشینی کنیم.

در نشست با ایرانیان مقیم عمان:

پزشکیان: با تحریم‌ و بی‌تحریم تغییر ایجاد خواهیم کرد

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد که چه تحریم‌ها را بردارند و چه برندارند، ما با همراهی خداوند تغییر ایجاد خواهیم کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی:

رانت‌خواران و نورچشمی‌ها، خودتحریمی‌هایی هستند که مسئولان بر کشور تحمیل کرده‌اند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از مشکلات بزرگ ما اینست که علاوه بر تحریم‌های خارجی که در ظالمانه بودن آن‌ها تردیدی وجود ندارد، خود مسئولان نیز تحریم‌هائی را پذیرفته‌اند که منشأ داخلی دارند. این تحریم‌ها را که جیب گشاد رانت‌خواران، ویژه‌خواران، دانه‌درشت‌ها و نورچشمی‌های داخلی هستند، اولاً خود مسئولان بر کشور تحمیل کرده‌اند و ثانیاً خود آن‌ها حاضر نیستند برای رفع این تحریم‌ها اقدام کنند.

اسرائیل هیوم:

آمریکا در حال بررسی «امکان تعلیق برخی از تحریم‌ها علیه ایران» است

روزنامه عبری اسرائیل هیوم از قول یک مقام آمریکایی نوشت: دولت آمریکا در حال بررسی امکان تعلیق برخی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

در روند مذاکرات لغو تمامی تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که ما در مذاکرات دو موضوع لغو تمامی تحریم‌ها و گفت‌وگو صرفا در چارچوب مسائل هسته‌ای را دنبال می‌کنیم.

ضرورت چابک‌سازی امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران برای شرایط تحریم و پساتحریم

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم ارتقای آمادگی و توان عملیاتی بخش ارزی و بین‌الملل و چابک‌سازی این بخش در شرایط تحریم و پساتحریم تاکید کرد.

ضرورت چابک‌سازی امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران برای شرایط تحریم و پساتحریم

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم ارتقای آمادگی و توان عملیاتی بخش ارزی و بین‌الملل و چابک‌سازی این بخش در شرایط تحریم و پساتحریم تاکید کرد.

ضرورت چابک‌سازی امور ارزی و بین‌الملل بانک ملی ایران برای شرایط تحریم و پساتحریم

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم ارتقای آمادگی و توان عملیاتی بخش ارزی و بین‌الملل و چابک‌سازی این بخش در شرایط تحریم و پساتحریم تاکید کرد.

سیدمحمد خاتمی:

درست نیست صدای بلند در اختیار کسانی‌ باشد که تحریم را نعمت می‌دانند

رئیس دولت اصلاحات گفت: ما انتظار بستن صدای مخالفین دولت‌ را نداریم ولی این درست نیست که صدای بلند در اختیار کسانی‌ باشد که تحریم را نعمت می‌دانند.

وزیر امور خارجه:

آمریکایی‌ها به دلیل اینکه از تحریم نا امید شده‌اند با ما مذاکره می‌کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هر چقدر در خنثی‌سازی تحریم‌ها، موفق‌تر باشیم، تحریم‌کنندگان ناامید می‌شوند و این به ما در مذاکره کمک می‌کند. اگر مطمئن بودند که تحریم‌ها ما را به زانو درمی‌آورد، مذاکره نمی‌کردند. مقاومت مردم ایران و توانایی تجار و بازرگانان ما باعث شد تحریم‌ها اثر فلج‌کننده نداشته باشند.

وزیر امور خارجه ایران:

استفاده از مکانیزم ماشه یک تهدید کاملا غیر منطقی و اشتباهی بزرگ است

وزیر امور خارجه ایران گفت: الان تهدید ایران به استفاده از مکانیزم ماشه یک تهدید کاملا غیر منطقی است و هیچ وجه حقوقی و سیاسی ندارد و از نظر ما یک اشتباه بزرگی است اگر که اروپا به دنبال این اقدام برود و مسلما تبعات این اقدام را اروپا باید قبول کند.

چالش‌های سوخت‌رسانی از بنادر ایران به دلیل تحریم‌ها

دبیر انجمن صنعت بانکرینگ ایران گفت: بزرگترین چالش صنعت بانکرینگ در ایران اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بوده و هست. چراکه اعمال تحریم‌ها موجب عدم تمایل خطوط بین‌المللی کشتیرانی به دریافت سوخت از ایران به علت ترس از تحریم شدن است.

روزنامه جمهوری اسلامی:

مخالفان رفع تحریم‌ها دلشان برای مردم نمی‌سوزد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: علت ترس از رفع تحریم‌ها را که به جان عده‌ای افتاده، می‌توان فهمید. این ترس ناشی از نگرانی برای منافع کشور و مردم نیست، بلکه در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان گفت ناشی از توهم ضربه وارد شدن به تولیدات داخلی است.