وزیر آموزش و پرورش از طرح «آموزش ۲۰ هزار اذانگو» خبر داد و افزود: این تعداد دانشآموز به هنگام اقامه نماز، به صورت زنده اقامه اذان دارند.
به گزارش اصلاحات نیوز؛ رضامراد صحرایی روز شنبه در سی امین اجلاس سراسری نماز در زنجان اظهار کرد: با حمایتهای دولت سیزدهم مقدمات جذب ۱۹ هزار مربی پرورشی پس از پانزده سال انتظار در سال جدید پیش رو تحقق یافته است.
وی بیان کرد: وجود مربی پرورشی در مدارس یکی از مهمترین سیاستهای دنبال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است چرا که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش مستقیم دارد.
صحرایی ادامه داد: امروزه مدارس گفتمان پذیر هستند چرا که بواسطه جمعیت گسترده جوانان و نوجوانان، نقطه امن کشور به شمار میروند و آموزشهای اصولی در عرصههای مختلف در این حوزه اجرایی میشود.
وزیر آموزش و پرورش به لزوم توجه بیشتر به شیوه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: قشر جوان و نوجوان ساعتها در فضای مجازی مشغول هستند و به نوعی رها شده که نیاز به تدبیر دارد.
وی تأمین بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع سجاده، گسترش طرح ایجاد ۹ هزار مسجد را از مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: هم اکنون هفت هزار و ۲۸۰ نمازخانه در سطح مدارس و مراکز آموزشی در حال ساخت است.
صحرایی با اشاره به آموزش ۲۰ هزار اذان گو در سطح کشور گفت: این تعداد دانش آموز به هنگام اقامه نماز، به صورت زنده اقامه اذان دارند.
وی با تاکید بر اینکه در ترویج فریضه نماز هیچ گاه کوتاهی نخواهیم کرد، یادآور شد: برنامههای متنوعی را در این بخش داریم.
/مهر