تقی آزادارمکی گفت: جامعه به سمت قربانی کردن نظام سیاسی حرکت میکند، نه اینکه با دولت برخورد کند!برخورد و ستیزی در کار نیست، بلکه با بیاعتنایی و بیتفاوتی کمک میکند که دولت از درون تهی شود.
اصلاحات نیوز؛ روزنامه اعتماد با تقی آزاد ارمکی درباره شرایط کشور گفتوگو کرده است.
به گزارش اعتماد، بخشهای مهم این گفتوگو را در ادامه میخوانید:
پیشثبتنامها این پیام را به مردم و فعالان سیاسی ارسال کرد که هرکس از دید گروههای اقلیت، خودی نیست نباید وارد انتخابات شود.
باخبرم در دانشگاهها، دانشجویان فوق لیسانس و دکترا که مدافع وضع موجود و مدافعان نهاد دولت فعلی هستند، ثبتنام کردند. این بازی با خود است. باید اجازه داده شود احزاب کار کنند.
جامعه به سمت قربانی کردن نظام سیاسی حرکت میکند، نه اینکه با دولت برخورد کند!برخورد و ستیزی در کار نیست، بلکه با بیاعتنایی و بیتفاوتی کمک میکند که دولت از درون تهی شود.
مردم احساس میکنند، در صورت تدبیر درست، میشد مشکل تحریمها را در سال 99 حل و فصل کرد.
خالصسازیها از نظارت استصوابی آغاز میشود و با ردصلاحیتهای فراگیر ادامه دارد. حتی در حوزه دانشگاهی، اصناف،آموزش و پرورش و حتی برخوردهای رسانهای این خالصسازیها وجود دارد.
دولت برای خودش حرف میزند. برای نیروهای خودش برنامه ریزی میکند، ظرفیتها و امکانات و فرصتها را به سمت خودیها سوق میدهد، مردم هم با دولت کاری ندارند.
جامعه خود را کاملا از ساحت نظام سیاسی جدا کرده است. به لحاظ اجتماعی در حال خودتنظیمی است.