عمومی ۱۴۰۱/۰۶/۰۴

گروه بی تی اس BTS را بیشتر بشناسیم

گروه بی تی اس (BTS) (به کره‌ای: 방탄소년단) یک گروه موسیقی اهل کره جنوبی است که از هفت پسر تشکیل شده است. این گروه که با نام بنگتن بویز (Bangtan Boys) نیز شناخته می‌شوند در سال 2010 تشکیل شد و کارش را در سال 2013 آغاز کرد.

اعضای گروه بی تی اس (بیوگرافی+سن)

گروه بی تی اس از هفت پسر تشکیل شده که ترانه سرایی و تهیه بیشتر آثارشان، توسط خود آن‌ها صورت می‌گیرد.

جین: کیم سوک-جین که با نام جین (Jin) شناخته می‌شود، متولد ۴ دسامبر ۱۹۹۲ (۱۳ آذر ۱۳۷۱) در شهر گواچئون استان گیئونگی است. او که پسر دوم یک خانواده چهار نفره است، در زمان تحصیل در دبیرستان توسط شرکت اس ام انترتینمنت (SM Entertainment) که یک شرکت سرگرمی و انتشارات موسیقی در کره جنوبی است، کشف شد. جین که قصد داشت بازیگر شود، این پیشنهاد را رد کرد. در سال ۲۰۱۳، مورد توجه شرکت بیگ هیت میوزیک (Big Hit Music) به دلیل ظاهرش هنگام قدم زدن در خیابان قرار گرفت. او در آن زمان در حال تحصیل در رشته بازیگری بود و هیچ فعالیت موسیقیایی نداشت.

جین بزرگترین عضو گروه بی تی اس

شوگا: مین یون-گی که با نام‌های هنری شوگا (Suga) و آگوست دی (Agust D) شناخته می‌شود، متولد ۹ مارس ۱۹۹۳ (۱۸ اسفند ۱۳۷۱) در شهر دئگو است. او نیز همچون جین پسر دوم یک خانواده چهار نفره است. پس از شنیدن آلبوم مافین رگی از استونی اسکانک (Stony Skunk) به سبک رپ علاقه‌مند شد. به گفته خودش این متفاوت‌ترین چیزی بوده که تا آن روز شنیده بوده است. گروه استونی اسکانک اولین گروه دو نفره سبک رگی اهل کره جنوبی است. در ۱۳ سالگی شروع به نوشتن متن موسیقی و یادگیری میدی (رابط دیجیتالی سازهای موسیقی) کرد. شوگا در ابتدا به‌عنوان تهیه‌کننده موسیقی به بیگ هیت اینترتینمنت پیوست و به مدت سه سال زیر نظر این کمپانی آموزش دید و سپس در سال ۲۰۱۳ به عنوان عضوی از گروه بی تی اس آغاز به کار کرد.

شوگا از اعضای گروه بی تی اس

جی-هوپ: جونگ هو-سوک که با نام هنری جی-هوپ (J-Hope) شناخته می‌شود، متولد ۱۸ فوریه ۱۹۹۴ (۲۹ بهمن ۱۳۷۲) در منطقه بوک در شهر گوانگجو است. او فرزند دوم یک خانواده چهار نفره است و یک خواهر بزرگتر از خود دارد. او از مهارت رقص بالایی برخوردار است و در سن ۱۴ سالگی در سال ۲۰۰۸ (پیش از شروع کار رسمی‌اش) در مسابقه رقص ملی مقام اول را کسب کرد. جی-هوپ نیز از سال ۲۰۱۳ عضوی از گروه بی تی اس است.

جی هوپ از اعضای گروه بی تی اس

آر ام: کیم نام-جون که با نام هنری آر ام (RM) شناخته می‌شود، متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۹۴ (۲۱ شهریور ۱۳۷۳) در ناحیه منطقه در شهر سئول است. او عضو یک خانواده شش نفره است و دو خواهر و برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خود دارد. آر ام رهبر و لیدر گروه بی تی اس است.

آر ام رهبر گروه بی تی اس

جیمین: پارک جی-مین که با نام هنری جیمین (Jimin) شناخته می‌شود، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۹۵ (۲۱ مهر ۱۳۷۴) در منطقه گیمجونگ در شهر بوسان است. او که پسر بزرگ یک خانواده چهار نفره است، در دوره راهنمایی، در کلاس‌های آکادمی رقص جاست دنس حضور یافت و رقص‌های پاپینگ و لاکینگ را آموخت. جیمین پیش از آغاز دوره کارآموزی خود، در دبیرستان هنرهای بوسان به تحصیل رقص معاصر پرداخت و در بخش رقص مدرن دانش‌آموز برتر بود. جیمین در سال ۲۰۱۳ به عضویت گروه بی‌تی‌اس درآمد.

جیمین از اعضای گروه بی تی اس

وی: کیم ته-هیونگ که با نام هنری وی (V) شناخته می‌شود، متولد ۳۰ دسامبر ۱۹۹۵ (۹ دی ۱۳۷۴) در منطقه سئو در شهر دائگو است. او یک خواهر و برادر کوچکتر از خود دارد. در دوره دبستان تصمیم گرفت خواننده حرفه‌ای شود و در اوایل دوره راهنمایی با هدف نوازندگی، شروع به آموزش ساز ساکسیفون کرد. او نیز از سال ۲۰۱۳ به عضویت گروه بی‌تی‌اس درآمد.

وی از اعضای گروه بی تی اس

جونگ کوک: جون جونگ-کوک که با نام جونگ گوک (Jungkook) شناخته می‌شود، متولد ۱ سپتامبر ۱۹۹۷ (۱۰ شهریور ۱۳۷۶)در شهر بوسان است. او نیز پسر کوچک یک خانواده چهار نفره است. جونگ گوک کوچکترین عضو از گروه هفت نفره بی تی اس است. جونگ گوک در کودکی علاقه‌مند به رشته بدمینتون بود و دوست داشت در این رشته یک ورزشکار موفق شود، اما با دیدن اجرای آهنگ موفق قلب شکن (Heartbreaker) توسط جی دراگون (G-Dragon) در تلویزیون، به خوانندگی علاقه‌مند شد. او نیز در سال ۲۰۱۳ و درحالیکه فقط ۱۶ سال داشت به عضویت گروه بی‌تی‌اس درآمد.

جونگ کوک کوچکترین عضو گروه بی تی اس

بی تی اس به چه معناست؟

نام گروه بی‌تی‌اس از اصطلاح کره ای “Bangtan Sonyeondan” به معنی پسران پیشاهنگ ضدگلوله گرفته شده است. به گفته جی-هوپ یکی از اعضای گروه، این اسم، خواسته گروه برای “مقابله با استریوتایپ‌ها، انتقادات و انتظاراتی است که جوانان را مانند گلوله‌ای نشانه می‌گیرد.” است.

در جولای ۲۰۱۷، گروه بی تی اس اعلام کرد که نام گروه به عنوان مخفف “Beyond the Scene” (به معنی فراتر از صحنه) نیز به کار خواهد رفت و این عنوان بخشی از هویت تجاری جدید آن‌ها است.
نکات جالب در خصوص گروه بی تی اس

    بی تی اس کار خود را به صورت رسمی در سال ۲۰۱۳ شروع کرد.
    سبک بی تی اس در ابتدا هیپ هاپ بود، اما به مرور زمان، سبک‌های مختلفی را اجرا کردند.
    متن ترانه‌های آن اغلب دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌شود.
    بی تی اس در سال ۲۰۱۷، به عنوان پیشروی موج موسیقی کره‌ای راهی بازار جهانی شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد.
    بی تی اس اولین هنرمندان کره‌ای هستند که در صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ جای گرفتند.
    بی تی اس با فروش بیش از ۲۰ میلیون آلبوم در جدول موسیقی گائون (جدول رسمی تک آهنگ‌های کره جنوبی)، پرفروش‌ترین هنرمندان در تاریخ کره جنوبی هستند.
    لقب شاهزاده های پاپ به این گروه داده شده است.
    23 رکورد جهانی گینس برای این گروه کره‌ای ثبت شده است.
    جین بزرگترین عضو گروه است و اعضای گروه به او مادر می‌گویند، زیرا هم برایشان آشپزی می‌کند و هم محیط کار را تمیز می‌کند.
    شوگا رپر گروه است و به راحتی می‌تواند در یک روز اثری جدید تولید کند.
    جی-هوپ، هم رپر و هم خواننده زیر صدای گروه است.
    آر ام خواننده اصلی و لیدر گروه است. معمولاً مصاحبه‌ها و ترجمه‌ها را او انجام می‌دهد و به دیگر اعضای گروه انگلیسی یاد می‌دهد. او همچون زبان انگلیسی، به زبان ژاپنی نیز مسلط است.
    جیمین خواننده اصلی گروه است و تناسب اندام فوق‌العاده ای دارد.
    وی از خواننده گروه است که نامش از کلمه ویکتوری به معنای پیروزی برداشته شده است.
    جونگ کوک جوان‌ترین عضو گروه و از خواننده های رپ و زیر صدای گروه است. او همچنین بی‌نظم‌ترین عضو گروه نیز است. جونگ کوک پرطرفدارترین عضو گروه در اینستاگرام است.

آلبوم های گروه بی تی اس

از گروه بی‌تی‌اس تاکنون ۹ آلبوم منتشر شده که پنج آلبوم با زبان کره ای و چهار آلبوم با زبان ژاپنی بوده است. تاریک و وحشی نخستین آلبوم منتشر شده توسط گروه بی تی اس است.

وحشی نخستین آلبوم منتشر شده توسط گروه بی تی اس است.
آلبوم های کره ای آلبوم های ژاپنی

آلبوم های کره ای

آلبوم های ژاپنی

۲۰۱۴: تاریک و وحشی
(Dark & Wild)

۲۰۱۴: بیدار شو
(Wake Up)

۲۰۱۶: بال ها (Wings)

۲۰۱۶: جوانی
(Youth)

۲۰۱۸: عاشق خودن باش: اشک
(Love Yourself: Tear)

۲۰۱۸: با خودت مواجه شو
(Face Yourself)

۲۰۲۰: نقشه روح: ۷
(Map of the Soul: 7)

۲۰۲۰: نقشه روح: ۷ – سفر
(Map of the Soul: 7 – The Journey)

۲۰۲۰: بودن
(Be)

 

 

بهترین آهنگ های گروه بی تی اس

تعدادی از بهترین آهنگ‌های گروه بی‌تی‌اس به شرح زیر است:

    Attack on Bangtan (2013)
    No More Dreams (2013)
    Cypher Pt. 3: Killer (2014)
    Boy in Luv (2014)
    I Need U (2015)
    Silver Spoon (Baepsae) (2015)
    Boyz With Fun (2015)
    Silver Spoon (2015)
    Run (2015)
    Dope (2015)
    Burning Up (Fire) (2016)
    Save Me (2016)
    Blood, Sweat & Tears (2016)
    Mic Drop (2017)
    Dimple (2017)
    Spring Day (2017)
    Ddaeng (2018)
    Idol (2018)
    Dynamite (2020)
    Black Swan (2020)
    On (2020)
    Life Goes On (2020)
    Butter (2021)

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید