عباس عراقچی - صفحه 12

عباس عراقچی

رفع تحریم، محور رایزنی عراقچی در گفتگوی تلفنی با سه کشور اروپایی

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در تماس تلفنی مشترک با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان درباره رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای گفت‌و‌گو خواهد کرد.

عراقچی پس از نشست سران ایران و ارمنستان؛

ارمنستان اطمینان‌های لازم را داد که با خط قرمزهای ایران آشنا هستند

وزیر امور خارجه پس از نشست سران ایران و ارمنستان با تأکید بر جدیت ایران در گفت‌وگوها با مقامات ارمنستان گفت: طرف ارمنی توضیحات بسیار مبسوطی درباره راه‌های ترانزیتی و توافق اخیر ارائه و اطمینان‌های لازم را داد که با خط قرمزهای ایران را آشنا هستند و به آن توجه کردند و همیشه خواهند کرد و اینکه ارمنستان هیچگاه اجازه نخواهد داد که از خاکش تهدیدی متوجه ایران شود.

عراقچی:

ما برای مقابله با مکانیسم ماشه ابزارهای مختلفی داریم

وزیر امور خارجه ایران گفت: درباره اسنپ‌بک گفت: اولا کسی وجود مکانیزم اسنپ بک در برجام را انکار نکرده است. این کلمه نیست، ولی مکانیسم آن وجود دارد و به دلیل وجود همین مکانیسم بود که جمهوری اسلامی از این مکانیسم استفاده کرده است.ما برای مقابله با آن ابزارهای مختلفی داریم.

عراقچی:

بحث کریدور در ماجرای زنگزور مطرح نیست

وزیر امور خارجه ایران گفت: بحث کریدور زنگزور کاملا کنار رفته و اکنون بحث جاده ترانزیتی تحت حاکمیت ارمنستان است.

عراقچی:

غنی‌سازی صفر ممکن نیست

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما مذاکره می‌کنیم تا قانع شان کنیم غنی‌سازی صفر ممکن نیست؛ تا زمانی که بر «غنی‌سازی صفر» اصرار داشته باشند، توافقی در کار نخواهد بود.

عراقچی:

تا زمانی که ترامپ خواهان غنی‌سازی صفر از سوی ایران باشد، توافقی در کار نخواهد بود

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تا زمانی که ترامپ خواستار توقف کامل غنی‌سازی باشد، هیچ توافقی امکان‌پذیر نخواهد بود، اعلام کرد که ایران خواستار جبران خسارت‌های وارده در جریان جنگ ماه گذشته است.

عراقچی:

هنوز چیز خاصی برای مذاکرات تنظیم نشده است

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه «برای مذاکرات هنوز چیز خاصی تنظیم نشده است»، گفت: «هدف ما دفاع از خون شهدا و دفاع از آرمانی است که شهدا به خاطرش شهید شدند.»

عراقچی در جمع مدیران و معاونان وزارت مور خارجه:

جنگ اخیر نشان داد چه کسی اهل دیپلماسی است

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه ایران در زمانی مورد حمله قرار گرفت که در حال اجرای دیپلماسی و درگیر اجرای مذاکرات دیپلماتیک بود، گفت: همین مساله نشان داد چه کسی اهل دیپلماسی و گفت‌وگو و استفاده از را‌ه‌های دیپلماتیک برای حل مسائل بین‌المللی است و چه کسانی دنبال زور و قلدری و سلطه‌طلبی هستند. این حقانیت مردم ایران را در این مسیر در این ۱۲ روز نشان داد.

عراقچی در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز:

غنی‌سازی می‌کنیم اما هرگز به ۹۰ درصد نمی‌رویم

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما هرگز به ۹۰ درصد نمی‌رویم؛ یک بار تا ۶۰ درصد هم رفتیم، آن پس از خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای مان بود، ما نمی‌توانیم از برنامه غنی‌سازی خود دست بکشیم، چون این یک دستاورد دانشمندان خودمان و غرور ملی‌مان است.

عراقچی:

کشورهای اروپایی حق سوءاستفاده از قطعنامه‌ها را ندارند

وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به ادعاهای سه کشور اروپایی مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم‌های برجام، تأکید کرد: ۳ کشور اروپایی حق سوءاستفاده از قطعنامه‌ای که به آن پایبند نبوده‌اند را ندارند.

عراقچی:

مذاکرات جدید، مشروط به یک توافق هسته‌ای عادلانه و متوازن است

وزیر امور خارجه نوشت: اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی از تهدید به اجرای سازوکار «اسنپ بک» دست بردارند؛ هر دور جدیدی از مذاکرات فقط زمانی ممکن خواهد بود که طرف مقابل برای یک توافق هسته‌ای عادلانه، متوازن و مبتنی بر منافع متقابل آمادگی داشته باشد

عراقچی در اجلاس وزرای خارجه شانگهای:

سازمان همکاری «شانگهای» باید در برابر تروریسم دولتی، تجاوز نظامی و جنگ ادراکی بایستد

وزیر امور خارجه ایران گفت: سازمان همکاری شانگهای که از ظرفیت‌های گستردهٔ ژئوپلیتیکی، اقتصادی و انسانی برخوردار است، می‌تواند و در واقع باید نقش مرکزی در مقابله با تهدیدات نوظهور ایفا کند، به‌ویژه تروریسم دولتی، تجاوز نظامی، جنگ ادراکی و تحریم‌های یک‌جانبه.

عراقچی:

موساد چه آتویی علیه کاخ سفید دارد؟

وزیر امور خارجه ایران می گوید: اینکه ایران حاضر شود به حرف‌های یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب گوش دهد، یک سؤال اجتناب‌ناپذیر مطرح می‌شود: دقیقاً نتانیاهو چه چیزی می‌کشد؟ و اگر چیزی نمی‌کشد، دقیقاً موساد چه آتویی علیه کاخ سفید در دست دارد؟

عراقچی:

برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و صلح‌آمیز باقی خواهد ماند

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما همچنان عضو متعهد به ان‌پی‌تی هستیم و خواهیم بود و به معاهده و توافق‌نامه پادمان بین ایران و آژانس پایبند خواهیم بود.برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده و صلح‌آمیز باقی خواهد ماند.

عراقچی:

حملات غیرقانونی اسرائیل و آمریکا به ایران نقض آشکار منشور ملل متحد بود

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه برزیل تصریح کرد: حمله‌های غیرقانونی آمریکا و اسرائیل نه تنها نقض فاحش منشور ملل متحد بود، بلکه هجمه‌ای بی‌سابقه علیه رژیم منع اشاعه و بنیان دیپلماسی محسوب می‌شود که تبعات زیادی برای صلح و امنیت منطقه‌ای به دنبال دارد

پیشنهاد کشور‌های بریکس برای اصلاحات صندوق بین‌المللی پول

وزریران دارایی کشور‌های در حال توسعه عضو گروه بریکس، خواستار اصلاح صندوق بین‌المللی پول (IMF)، از جمله توزیع جدید حق رای و پایان دادن به سنت مدیریت اروپایی این وام دهنده جهانی شدند.

عراقچی:

میزان آسیب‌ها به فردو خیلی جدی و زیاد بوده است

وزیر امور خارجه گفت: تا آنجایی‌که من می‌دانم، میزان آسیب‌ها به سایت هسته‌ای فردو خیلی زیاد و خیلی جدی بوده است. با این‌حال سازمان انرژی اتمی ایران در حال بررسی و ارزیابی وضعیت است و نتیجه کار به دولت اعلام خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران:

مذاکرات به این زودی‌ها انجام نمی‌شود

وزیر امور خارجه ایران گفت: گمان نمی‌کنم مذاکرات به این زودی‌ها از سر گرفته شود؛ ما هنوز به زمان بیشتری نیاز داریم تا تصمیم‌گیری کنیم با این حال درِ دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد.

عراقچی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل:

شورای امنیت باید مرتکبان تجاوز به ایران را پاسخگو کند

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا رژیم اسرائیل و آمریکا را به‌عنوان آغازگران عمل تجاوزکارانه شناخته و مسئولیت متعاقب آن‌ها، از جمله پرداخت غرامت و جبران خسارات، را به رسمیت بشناسد.

آقای ترامپ! لحن توهین‌آمیز را کنار بگذارید، سرنوشت ایران دست ایرانی‌هاست؛ نه شما

وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به مقاومت ملت ایران در برابر تهدیدات خارجی، تأکید کرد که ایرانیان نه‌تنها برای استقلال خود ارزش قائلند بلکه اجازه نخواهند داد کسی از بیرون برای آینده آنان تصمیم بگیرد. او در این پیام همچنین لحن رئیس‌جمهور آمریکا در قبال رهبر انقلاب را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرد.