بحران آب - صفحه 10

بحران آب
یک نماینده مجلس مدعی شد:

تا چهل روز آینده تهران دچار بی‌آبی یا کم آبی شدید خواهد شد

یک نماینده مجلس گفت: مطابق اعلام مسئولان آب و فاضلاب استان تهران، وضعیت خوب نیست و حدودا تا چهل روز آینده در تهران دچار بی آبی یا کم آبی شدید خواهیم بود.

استاندار تهران پاسخ داد:

آیا آب در تهران قطع می‌شود؟ / بارگذاری جمعیتی در تهران ۲۱ برابر میانگین کشور

استاندار تهران با بیان اینکه مشتریان پرمصرف افزایش قیمت آب در قبض خواهند داشت، گفت: قوانین سختگیرانه‌ای از امروز خواهیم داشت ابلاغیه‌ای دادیم که استخر‌های دولتی و خصوصی و خانگی که تا ۲۴ ساعت آینده اگر تمکین نکنند قطعی آب خواهند داشت.

وزیر نیرو:

ورودی سد‌های تهران ۵۰ درصد کاهش یافته است

​وزیر نیرو گفت: دمای کشور در برخی مناطق تا ۵ درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته، از طرفی ورودی سد‌های تهران ۵۰ درصد کاهش یافته و بارندگی‌ها نیز با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.

دریافت تعرفه بحرانی آب منتفی شد، البته فعلا!

طرح جدید وزارت نیرو برای اعمال تعرفه بحرانی آب با دریافت قیمت تمام شده تأمین آب از مصارف بالاتر از الگو، مورد موافقت هیئت دولت برای تصویب و ابلاغ قرار نگرفت و فعلا منتفی شده است.

مرداد داغ، سد‌های خالی؛ معادله ترسناک آبی ایران

میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر۱۴۰۳) تا ۲۸ تیرماه با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده به طوری که در این روز‌های گرم سال، وضعیت ناخوشی بر منابع آبی کشور حکمفرماست.

وزیر راه و شهرسازی:

شهر تهران به سمت بی‌پناهی می‌رود/توسعه کشور باید با سرعت و جدیت بیشتری رقم بخورد

وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر تهران به سمت بی‌پناهی می‌رود؛ به خصوص با جمعیت کلانی که بدون توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی و طرح‌های کلان و فرادستی، در حال افزایش است این موضوع تشدید شده است.

هشدار درویش:

همین امروز باید برای بحران آب اقدام کنیم، فردا دیر است

یک فعال محیط زیست گفت: با تمام اینها، اما هنوز فرصت جبران وجود دارد، باید برای اجرایی شدن قوانین مربوطه هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد، باید حداقل به مدت یک سال مصرف آب در بخش کشاورزی متوقف شود، اما در مقابل، دولت خسارت کشاورزان را پرداخت کند، اکنون در تهران بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که می‌توان با متوقف کردن کشت‌ها و اعلام شرایط فوق العاده اجازه مصرف این میزان آب را نداد و آنرا به سمت حوزه شرب هدایت کرد و در این مدت هم مکانیسم‌های بازدارنده‌ای ایجاد شود.

تکذیب توزیع آب بسته‌بندی در تهران

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌‎ای، توزیع آب بسته‌بندی توسط این شرکت را به شدت تکذیب کرد.

بحران آب در ۲۴ استان / تهران در وضعیت قرمز

بنابر اعلام سخنگوی صنعت آب؛ «تهران آبی» (دو استان تهران و البرز) در پیشانی شهر‌های دارای تنش آبی قرار گرفته است.

کدام استان‌ها بیشترین مصرف آب را دارند؟

با گرم‌ترشدن هوا در روز‌های اخیر، مصرف آب در بسیاری از مناطق کشور افزایش یافته؛ موضوعی که ممکن است در برخی شهر‌ها به کاهش فشار آب منجر شود. هر چند قطع برنامه‌ریزی‌شده آب در دستور کار نیست، اما تداوم روند فعلی مصرف، فشار قابل‌توجهی بر شبکه‌های توزیع وارد می‌کند.

وزیر نیرو:

از مردم بابت کاهش فشار آب عذر خواهی می‌کنیم / پرمصرف‌های آب نقره‌داغ می‌شوند

وزیر نیرو با اشاره به اقدام‌های فنی برای کنترل تلفات ناشی از فرسودگی شبکه توزیع آب، گفت: کاهش فشار آب در برخی مناطق به‌منظور مدیریت بهتر منابع انجام شده و از مردم بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنیم.

اسماعیل کهرم:

اگر امروز آب وارد کنیم، تا ۵ سال آینده بحران آب حل می‌شود

یک کارشناس محیط زیست و عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات، گفت: اگر امروز برای واردات آب اقدام کنیم می‌توانیم بگوییم که تا ۵ سال آینده بحران آب حل می‌شود. هر روزی که دیر شود، گرفتاری ما بیشتر خواهد بود. بحران آب مانند یک حلقه بر گردن ماست که هر روز تنگ‌تر می‌شود.

ایران تشنه‌تر از همیشه

مدیریت غلط، رسوبات و چاه‌های غیرمجاز، ایران را به لبه یک بحران بی‌سابقه خشکسالی کشانده‌اند.

کارشناس حوزه آب:

سهم زیادی از کمبود آب در کشور ناشی از عدم مدیریت صحیح منابع است

یک کارشناس حوزه آب گفت: به نظر من سهم زیادی از کمبود آب در کشور ناشی از عدم مدیریت صحیح منابع است. اگر برنامه‌های پنج ساله توسعه به درستی اجرا و نظارت شوند، می‌توان امیدوار بود بخش زیادی از بحران آب کنترل شود و مصرف آب در بخش کشاورزی که سهم بسیار بزرگی در مصرف دارد، به صورت بهینه مدیریت شود.

کاهش ۴۸ درصدی بارندگی در استان تهران/آیا آب در پایتخت جیره‌بندی می‌شود؟

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به هیچ وجه برنامه‌ای برای نوبت بندی و قطع برنامه ریزی شده آب نخواهیم داشت، اما در برخی مناطق تهران مدیریت فشار اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران:

با ۲۰ درصد صرفه‌جویی می‌توان از قطع آب در تهران جلوگیری کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: چنانچه ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب صورت گیرد قطعی نخواهیم داشت در غیر این صورت وارد فاز قطعی آب خواهیم شد.

سهم ناچیز کانون‌های داخلی از بحران گردوغبار

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به ابعاد بین‌المللی موثر در گردوغبارها، سهم کانون‌های گردوغبار داخلی را در مقایسه با کانون‌های بین‌المللی و خصوصا کشور‌های همجوار بسیار ناچیز ارزیابی کرد.

وزیر نیرو:

در بدترین وضعیت خشکسالی هستیم/دریافت حقآبه‌های ایران به کجا رسید؟

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت منابع آبی در کشور، گفت: مهم‌ترین نکته این است که مردم ما در تمام استان‌ها باید الگوی مصرف و سبک زندگی خود را اصلاح کنند. صرفه‌جویی باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

۸۶ درصد از حجم مخازن سد‌های تهران خالی است

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۵۳ میلیمتر بارندگی در این استان ثبت شده و اکنون تنها ۱۴ درصد از حجم مخازن سد‌های تهران پر است.

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

همه استان‌ها درگیر کم‌بارشی

براساس اعلام هواشناسی، بارندگی در همه استان‌ها کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه هرمزگان بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۷۳.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.