اپوزیسیون

اپوزیسیون
حزب توسعه ملی:

افراطیون خودنظام پندار و اپوزیسیون وابسته، تخطئه توافق را در دستور کار قرار داده‌اند

حزب توسعه ملی طی بیانیه‌ای نوشت: حوادث یک سال اخیر، بیش از پیش ،تأثیر خطرناک شکاف ملت و حاکمیت و گسست در صف مستحکم ملت بعنوان بستری برای پیشبرد نیات شوم دشمن را آشکار کرده است.

میردامادی:

محتمل‌ترین گزینه در کوتاه‌مدت «ترک تخاصم» است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است فارغ از اینکه امریکا در کوتاه‌مدت تصمیم به جنگ بگیرد یا نه «ترک تخاصم» سناریوی محتمل در روابط ایران و امریکا است.

رشیدی کوچی:

حتماً باید بقیه عزیزان هم ترور شوند تا برخی افراد حماقت خود را بفهمند؟

یک نماینده سابق مجلس گفت: چرا درس نمی‌گیریم؟ چرا عده‌ای نمی‌خواهند بفهمند؟ آیا حتماً باید بقیه عزیزان نیز ترور شوند تا این افراد حماقت خود را بفهمند؟ این‌که چرا این‌قدر اختلاف ایجاد کردند، چرا این‌قدر توهین کردند، چرا این‌همه شبهه ایجاد کردند؟ به نظر من اینها هیچ تفاوتی ندارند؛ یکی در لباس اینترنشنال و مزدور این کار‌ها را انجام می‌دهد، و یکی در لباس ارزشی و بچه‌حزب‌اللهی همین عملکرد را دارد. ما از این افراد در زمان جنگ تحمیلی هم کم نداشتیم؛ کسانی که در نیرو‌های خودی بودند، اما گرای نیرو‌ها را به دشمن می‌دادند.

عبدالکریمی:

جوانانی که در جنبش زن، زندگی، آزادی حضور داشتند، امروز برای رهبر شهید اشک می‌ریزند

یک استاد فلسفه می گوید: دختر و پسرانی که پیش‌تر در جنبش زن، زندگی، آزادی حضور داشتند، اکنون نسبت دیگری پیدا کرده‌اند و وقتی رهبر انقلاب شهید شده است، برای او اشک می‌ریزند و احساس همبستگی عمیق‌تری دارند.

زیباکلام:

نظام بیدی نیست که با این بادها بلرزد

یک تحلیلگر سیاسی با تاکید بر اینکه نظام به واسطه برخورداری از حمایت مردمی سقوط نخواهد کرد، گفت: اپوزیسیون به خصوص طرفداران شاهزاده رضا پهلوی بر این باور هستند که نظام در آستانه سقوط است و البته این یک تصور واهی است زیرا مقاومت مردم در هفته‌های اخیر نشان داد نظام بیدی نیست که با این بادها بلرزد و از هم فروبپاشد.

نامجو:

رضا پهلوی هیچی بلد نیست؛ یک آدم حسابی در بین اطرافیانش نیست؛ دل به چی خوش کنیم؟

یک خواننده و موسیقی‌دان درخصوص رضا پهلوی گفت: اطراف رضا پهلوی امثال علی کریمی و جماعتی لایک بگیر هستند. یک آدم حسابی نیست. به چی دل خوش کنیم. روی حقایق قلم سیاه می‌کشند تا سواستفاده کنند.

تفرشی:

وطن‌فروشی بدتر از این نیست که توجیه کنیم خارجی‌ها خیرخواه ما هستند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل می گوید: بسیار تأسف‌بار است که این روزها افرادی دم از استمداد و التماس و توجیه و اباحه‌گری برای حمله خارجی یا توجیه تحریم‌های گسترده علیه ایران یا منطقی نشان‌دادن دخالت آمریکا و اسرائیل و دیگران برای تغییر نظام سیاسی در ایران می‌زنند. وطن‌فروشی بدتر از این نیست که توجیه کنیم خارجی‌ها بیایند مردم ایران را آزار دهند، تحریم کنند، زجر بدهند، گرسنه نگه دارند و تعرض نظامی به خاک ایران کنند و گمان کنیم این کار را برای خیرخواهی ما انجام می‌دهند.

روزنامه جوان:

در تجمع مونیخ، وحوش سلطنت‌طلب، پرده از حقیقت وجودی خود برداشتند

یک روزنامه‌ اصولگرا نوشت: چند روز پیش در اجتماع ضدانقلاب در مونیخ و لس‌آنجلس بدون کوچک‌ترین زحمت و هزینه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی، وحوش سلطنت‌طلب، خود پرده از حقیقت وجودی خویش برداشتند و در رسانه‌ها منتشر کردند.

مهاجری:

آن طرف آبی‌ها، فردای تهاجم آمریکا به ایران قیافه‌شان دیدنی است؛ کریه‌تر از الان

یک فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ساده اندیشی نکنیم. حمله به ایران و اشغال آن مانند همیشه‌ی تاریخ، فقط نکبت است و ذلت و خفت. اینهایی که آن‌طرف دنیا نشسته‌اند و برای امریکا کِل می‌کشند و به حمله ترغیبش می‌کنند، فردای تهاجم قیافه‌شان دیدنی است. کریه‌تر از الان و ترحم برانگیزتر از امروز.

زیدآبادی:

یک عمر گدایی، به کار کردن در ایران‌اینترنشنال شرف دارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: به نظرم دیگر هیچ عذری از جمله غم معاش برای اشتغال در این شبکه‌ی ایران‌سوز دیگر پذیرفته نیست. به خدا قسم که یک عمر گدایی و بی‌خانمانی و گمنامی در متروهای لندن و پاریس و نیویورک، هزاران بار به عالی‌ترین سطح رفاه و شهرت از طریق کار در این شبکه شرف دارد!

فرهیختگان:

حتی یک درصد از ایرانیان مقیم اروپا به فراخوان تجمع رضا پهلوی نیامدند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: آخرین بازمانده پهلوی با فقط یک «نه» آن‌هم از سوی یک سناتور آمریکایی به سرزمین تحقیر تبعید شد.

زیباکلام:

کاش مسئولان آنچه صداوسیما می‌گوید را باور نکنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: امیدوارم که مسئولان اعتراضات میلیونی تمام شهرهای کوچک و بزرگ ایران را که در هجدهم و نوزدهم دی‌ماه انجام شد را دیده باشند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند. کاش آن را ببینند، درک کنند و بفهمند. امیدوارم مسئولان، خودشان چیزهایی که صداوسیما می‌گوید را باور نکنند و واقعیت‌های مملکت را برای یک‌بار هم که شده ببینند و درک کنند.

ادعای عجیب کیهان:

یکی از دستگیرشدگان اعتراضات گفته سریال تاسیان او را فریب داده است!

کیهان نوشت: یکی از صدها دستگیر شده اغتشاشات اخیر به صراحت از سریال تاسیان نام می‌برد که چطور فریب رنگ و لعابش را خورده و برای آشوب به خیابان آمده است. رنگ و لعابی که خانم کارگردان روی محتوای مد نظرش پاشیده تا نوجوان و جوان امروز فکر کند با رفتن پهلوی و آن دوران به ظاهر رؤیایی، حالا بدبخت‌ترین انسان روی زمین است.

فواد ایزدی:

جمهوری اسلامی اپوزیسیون ندارد

یک تحلیلگر سیاسی نزدیک به جبهه پایداری در شبکه افق گفت: جمهوری اسلامی اپوزیسیون ندارد. افرادی که خارج از کشور هستند، در ادبیات علوم سیاسی اپوزیسیون نیستند.

زیباکلام:

مذاکرات نتیجه‌بخش خواهد بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کم نیستند کسانی که در حاکمیت حضور دارند و نمی‌خواهند وضعیت فعلی اقتصادی ایران ادامه یابد، اظهار کرد: مذاکرات روز جمعه به نتایجی خواهد رسید، چراکه هیچکدام از طرفین نمی‌خواهد وارد جنگ شوند.

قوچانی:

باید به ملت راه نشان داد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سیاست فقط محدود به انتخابات نیست. موضوع اساسی، سیاست ساخت ملت-دولت است. باید درباره حقوق اساسی ملت و اساس نهاد دولت فکر کرد و به حاکمیت و اپوزیسیون و از هر دو مهم‌تر به ملت راه نشان داد.

باقری:

تا اطلاع ثانوی هر اعتراضی محل سوءاستفاده اپوزیسیون برانداز و ایران ویران‌کن است

دبیرکل حزب عهد ایران می‌گوید: از اپوزیسیون خارج از کشور هم که نمی‌توان انتظار رفتار هنجار و منطقی داشت او به هر حال به دنبال فروپاشی و سرگونی نظام سیاسی است و برای خودش حد و مرزی نمی‌شناسد.هم از جامعه و مردم و هم از حاکمیت این توقع را داریم که متوجه این موضوع باشند که هر اعتراضی در جامعه تا اطلاع ثانوی محل سوءاستفاده اپوزیسیون برانداز، تجزیه‌طلب و ایران ویران‌کن است.

فارس:

شایعات درخصوص عرفان سلطانی، رسانه‌های آمریکایی را سرکار گذاشت!

قوه قضائیه اعلام کرد: چندی است حامیان رسانه‌ای تروریست‌های کف خیابان‌ها در داخل، شایعه‌ای را در رابطه با فردی به نام عرفان سلطانی به راه انداخته‌اند که این شایعه حتی موجب سرکار رفتن وزارت خارجه آمریکا برای موضع‌گیری غلط و اشتباه شده است.

فراستخواه:

تضعیف اپوزیسیون شریف و عاقل، باعث روی کار آمدن خشونت طلبان شده است

یک جامعه‌شناس گفت: طی چند دهه اخیر اپوزیسیون شریف و با کیفیت کشور نه تنها ارج ندیده‌اند بلکه کنار گذاشته شدند. این روند باعث شده به جای اپوزیسیون ایران دوست و عاقل، طیف‌های ضد ملی، ضد ایرانی و خشونت‌طلب عنان کار را به دست بگیرند. اپوزیسیون مدنی که ایران را دوست می‌دارد و معتقد به رفتار‌های مدنی است از دایره کنشگری خارج شد و پوپولیست‌ها و فرصت‌طلبان در جایگاه شریف اپوزیسیون نشسته‌اند.

اعتماد:

مرز میان اعتراض و اغتشاش، با اعتمادسازی ترسیم می‌شود

اعتماد نوشت: مرز میان اعتراض و اغتشاش نه با تکرار واژه‌ها در رسانه‌های رسمی، بلکه با اعتمادسازی، شفافیت حقوقی و تغییر رویکرد حکمرانی ترسیم می‌شود. اگر جمهوری اسلامی بتواند اعتراض را به عنوان بخشی از حیات طبیعی جامعه بپذیرد، اغتشاش به پدیده‌ای حاشیه‌ای و کم‌هزینه تبدیل خواهد شد؛ در غیر این صورت، هر اعتراض بالقوه می‌تواند به بحرانی بالفعل بدل شود.