اپوزیسیون - صفحه 2

اپوزیسیون
هم میهن:

رویکرد حسن روحانی رویای طیف‌های رادیکال و خالص‌سازان را نقش بر آب خواهد کرد

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: سخنان اخیر حسن روحانی، متکی و مبتنی بر چنین رویکردی است؛ رویکردی که در صورت اتخاذ آن، رویای طیف‌های رادیکال پوزیسیون و اپوزیسیون (خالص‌سازان و سرنگونی‌طلبان) نقش بر آب خواهد شد. به همین جهت است که هر دو طیف، از به میدان آمدن و حتی سخن گفتن چهره‌هایی چون روحانی هراس دارند.

لاپید:

نتانیاهو لکه ننگ اسرائیل در جهان است

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درواکنش به حضور رئیس مجلس نمایندگان پاراگوئه در دادگاه، برای دیدار با نتانیاهو، وی را لکه ننگی برای این رژیم در جهان دانست.

فرهیختگان نوشت:

پهلویست‌ها و رجویست‌ها به جان هم افتادند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: تجمعات هنجارشکنانه ضد ایرانی که یکشنبه هفته گذشته در سبزوار و به بهانه مراسم ختم خسرو علی‌کردی کلید خورد و روز جمعه ۲۱ آذر با حضور چند چهره مشهور ضد ایرانی در مشهد ضریب داده شد، یک پروژه ضد امنیتی واضح است که دلایل مختلفی برای تشریح آن وجود دارد.

نماینده مجلس:

تصور اینکه تندروها دلسوز مردم هستند، خطاست

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آقایانی که دولت را تخریب می‌کنند و دائما دم از ناامیدی می‌زنند، دائما هجمه علیه دولت ایجاد می‌کنند و گاهاً با اپوزیسیون خارجی و حتی دشمنان هم‌صدا می‌شوند، این‌ها دلسوز این کشور، مردم ایران و جامعه مستضعف ایران نیستند.

عصر ایران:

بازگشت سلطنت به ایران، یک خیال‌پردازی کودکانه است

عصر ایران نوشت: نیروهای اجتماعی و سیاسی مدرن در ایران امروز، که متشکل از شهروندان صاحب نظر و واجد فردیت‌اند، خواهان احیاء نظام سلطنتی نیستند. در واقع بازگشت سلطنت به ایران یک خیال پردازی کودکانه است حتی اگر نظام کنونی نباشد.

اعتماد:

چرا سوپرانقلابی‌ها با براندازان همصدا شده‌اند؟

اعتماد نوشت: اتاق فکر براندازان خارج‌نشین تلاش برای بی‌ثباتی جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داده است و سوپرانقلابی‌های داخل کشور و برخی واصولگرایان به دنبال ناکارآمد جلوه دادن و بی‌ثباتی دولت هستند.

فرهیختگان:

رضا پهلوی گفته من ۶۵ سالم شده؛ توقع دارید خارج از ایران چه معجزه‌ای انجام دهم؟

یک روزنامه اصولگرا نوشت: رضا پهلوی در یک گفت‌وگوی تصویری، شکست ایده براندازی در ادامه جنگ ۱۲ روزه و عدم توانایی‌اش در جمع‌آوری بدنه اجتماعی را به سن خود نسبت داده و گفته: «هرچه زمان بیشتر می‌گذرد آدم مغزش کندتر کار می‌کند. بالاخره سن است. من ۶۵ سالم شده است. در چنین شرایطی توقع داشتید من که خارج از ایران هستم از طریق چه معجزه‌ای بتوانم این کار را انجام دهم.

نورانی‌نژاد:

تندروها زیست خود را در بحران و تنش می‌بینند

قائم‌مقام حزب اتحاد ملت معتقد است ابراز شادی برخی از تندروهای اصول‌گرا از بازگشت تحریم‌ها ناشی از این است که آنها زیست خود را در بحران و تنش می‌بینند و در شرایط عادی و توسعه‌محور، محلی از اعراب ندارند.

محسن آرمین:

اگر حاکمیت به مطالبات پاسخ دهد، جایی برای طرح موضوع رفراندوم باقی می‌ماند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر حاکمیت به مطالبات پاسخ دهد، آیا هنوز جایی برای طرح موضوع رفراندوم باقی می‌ماند؟ چرا درگیر این شویم که خارجی‌ها چه گفتند، داخلی‌ها چه گفتند و براندازان چه موضعی دارند؟ بهتر است تمرکزمان را روی حل مشکلات مردم بگذاریم.

زیباکلام:

از رضا پهلوی تعجب کردم که چطور کنار اسرائیل ایستاد!

یک استاد دانشگاه گفت: توییت کردم که تعجب می‌کنم چگونه اپوزیسیون و شاهزاده رضا پهلوی کنار آمریکا و اسرائیل ایستاده‌اند. چطور یک ایرانی می‌تواند کنار این‌ها بایستد؟ من مطمئن بودم مردم در خیابان‌ها نخواهند آمد.

رضا سالیانی:

سرعت اصلاحات باید با تغییر جامعه هماهنگ شود؛ وگرنه فرصتی برای اصلاح نمی‌ماند

عضو هیئت رییسه جبهه اصلاحات ایران گفت: فرصت اصلاح کوتاه است و جامعه با شتابی بیشتر از دوران جنگ در حال تغییر است. ضرب‌آهنگ سرعت اصلاحات باید با این شتاب متناسب و هماهنگ شود؛ وگرنه فرصتی برای اصلاح باقی نمی‌ماند.

رئیس جمهور در دیدار جمعی از اعضای جبهه اصلاحات ایران:

آمادگی داریم با اپوزیسیون هم گفت‌وگو کنیم

رئیس جمهور بر آمادگی دولت برای تعامل سازنده با همه جریان‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: امروز حتی آمادگی داریم بر مبنای انصاف و عدالت با اپوزیسیون نیز گفت‌وگو کنیم، چرا که حل مسائل کشور نیازمند گفت‌وگو و نه تقابل است.

روزنامه فرهیختگان:

ترامپ و نتانیاهو، مصرف کردن اپوزیسیون و در نهایت انداختن آن‌ها به سطل زباله را خوب بلدند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: اکنون خشم شدید و سردرگمی در اسرائیل وجود دارد؛ در مجموع اسرائیلی‌ها بسیار ناخرسند هستند؛ ما نتوانستیم مردم را به خیابان‌ها بیاوریم و حکومت را تغییر دهیم! ترامپ و نتانیاهو هرچه را که بلد نباشند، مصرف کردن اپوزیسیون ایرانی و در نهایت انداختن آن‌ها به سطل زباله را خوب یاد گرفته‌اند.

ماشالله شمس‌الواعظین:

به جای «ایران‌اینترنشنال»، باید نامش را «اسرائیل اینترنشنال» بگذارید!

یک روزنامه نگار پیش‌کسوت می گوید: باید نام «ایران» را از «ایران اینترنشنال» برداشت. من این سخن را جدی و از نظر حرفه‌ای می‌گویم. برای نخستین بار یک رسانه فارسی‌زبان را می‌بینم که در آن مجری یا گوینده از اقدام اسرائیل ابراز خوشحالی می‌کند چرا که به زعم او یک گام دیگر تا افتادن ایران به دست آزادی‌خواهان باقی مانده است!

یادداشت/

اپوزیسیون داخلی؛ با ژست انقلابی

در حالی که مردم جشن پیروزی مقاومت خودشان را در میدان انقلاب بر پا کرده‌اند؛ عده‌ای در لباس انقلابی، آن را جشن دروغین می‌نامند، نام فتنه آتش‌بس و فتنه صفین بر رویش می‌گذارند و می‌خواهند با نفاق و تفرقه شیرینی پیروزی را به کام این مردم نازنین تلخ کنند.

زیباکلام:

توان نظامی ایران، خارج از تصور رضا پهلوی و اپوزیسیون بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رضا پهلوی و اپوزیسیون متوجه شدند که نه تنها تصور اول آن‌ها (یعنی شورش مردمی) غلط بود، بلکه تصور دوم‌شان (سقوط سریع نظام) هم نادرست از آب درآمد.

سیدمصطفی تاج‌زاده از زندان اوین:

حمایت از تجاوز ارتش بیگانه، فاقد توجیه سیاسی و اخلاقی است و در ایران پسامشروطه سابقه ندارد

سیدمصطفی تاجزاده تأکید کرد: حمایت از تجاوز ارتش بیگانه، آن‌هم به دستور کسی‌که دیوان بین‌المللی لاهه او را به جنایت جنگی متهم کرده، به نظر من، فاقد توجیه سیاسی و اخلاقی است و در ایران پسامشروطه سابقه ندارد.

روزنامه اطلاعات:

ملامت کنندگان، تندروها و اپوزیسیون ورشکسته؛ به مذاکرات سنگ‌انداز می‌کنند

روزنامه اطلاعات نوشت: برای اصلاح کشور از فسادها و ناکارآمدیها بکوشیم، از مذاکرات جاری و تنش زدایی حمایت کنیم و بدانیم سرمایه های ایران، مردمان ما هستند.

روزنامه فرهیختگان:

این‌هایی که خودشان را هسته سخت نظام می‌دانند، چرا به اپوزیسیون تبدیل شده‌اند؟

یک روزنامه اصولگرا نوشت: هستۀ سخت نظام نیازی ندارد نظام را تهدید کند یا طلبکار نظام باشد و در برابر هزینه‌ای که برای حفظ نظام داده است، مطالبه‌ای داشته باشد که خلاف مصلحت کشور باشد. این قسم مواضع بیش از آنکه توصیه‌ای دلسوزانه به نظام تلقی شود، بوی گروگان‌گیری هستۀ سخت را می‌دهد تا نظام مجبور شود بدون خون و خونریزی! تن به خواسته‌های آنان دهد که شاید در نگاه اول هم خواسته‌ای به حق دیده شود.

فائزه هاشمی: آینده روشنی با اپوزیسیون قابل تصور نیست

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: با شرایطی که در زندان دیدم با وجود اینکه هنوز هم منتقد حکومت هستم، اما ترجیحم این است که همین حکومت اصلاح اساسی شود. امیدوارم آقای پزشکیان و نظام به اصلاحات کوچک کفایت نکنند و کاری اساسی انجام دهند.