ایران اینترنشنال

ایران اینترنشنال

شفافیت؛ حلقه مفقوده رسانه‌های فرا مرزی

یک روزنامه نوشت: گزارش اخیر فایننشال‌تایمز بار دیگر اهمیت آگاهی افکار عمومی از ساختار مالکیت و پشتوانه مالی رسانه‌هایی را یادآور شده است که در تحولات سیاسی و اجتماعی، نقشی فراتر از انتقال خبر ایفا می‌کنند.

دستور توقیف اموال و حساب‌های بیش از ۱۰۰مدیر و خبرنگار رسانه‌های معاند و چهره‌های حامی دشمن صادر شد

دادستان تهران از صدور دستور شناسایی و توقیف اموال و مسدودی حساب بیش از ۱۰۰ چهره معروف حامی دشمن خارج از کشور، اعم از عده‌ای از بازیگران، ورزشکاران و مدیران و خبرنگاران شبکه اسرائیلی اینترنشنال و شبکه من‌وتو خبر داد.

زیدآبادی:

یک عمر گدایی، به کار کردن در ایران‌اینترنشنال شرف دارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: به نظرم دیگر هیچ عذری از جمله غم معاش برای اشتغال در این شبکه‌ی ایران‌سوز دیگر پذیرفته نیست. به خدا قسم که یک عمر گدایی و بی‌خانمانی و گمنامی در متروهای لندن و پاریس و نیویورک، هزاران بار به عالی‌ترین سطح رفاه و شهرت از طریق کار در این شبکه شرف دارد!

فرهیختگان:

اینترنشنال اگر راست می‌گوید، کدملی کشته‌ها را منتشر کند

یک روزنامه‌ اصولگرا نوشت: آدم‌ها خارج از بیانیه‌های کذایی اینترنشنال عدد نیستند و هویت دارند، هر ایرانی شناسنامه و کارت ملی دارد و با یک کدملی شناخته می‌شود، اینترنشنال می‌تواند کدملی کشته‌ها را از طریق خانواده‌ها به دست بیاورد، همان طور که اصل زنده و مرده بودن افراد را به دست آورده است.

شمس‌الواعظین:

ایران‌اینترنشنال، اتاق تبلیغات جنگ است

یک روزنامه‌نگار با بیان اینکه ایران‌اینترنشنال اتاق تبلیغات جنگ است و ویژگی‌های یک رسانه حرفه‌ای را ندارد، گفت: یک کشور، ایران‌اینترنشنال را اجاره کرده که با ایران جنگ دارد و می‌خواهد این رسانه کار‌های تبلیغاتی و پروپاگاندایی را به اجرا بگذارد که به نحو احسنت اجرا می‌کند. از آموزش نارنجک بگیرید تا تشویق غرب و ایالات متحده برای حمله به ایران.

خبرگزاری مهر:

آمار‌های عجیب در مورد کشته‌شدگان ناآرامی‌های دی ماه ۱۴۰۴

در روز‌های اخیر، رسانه‌های معاند فارسی‌زبان و همچنین برخی رسانه‌های خارجی با اهدافی مشخص به انتشار آمار‌های بسیار بالا و اغراق‌آمیز از کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر در ایران پرداخته‌اند؛ روندی که با شبه‌رسانه تروریستی-صهیونیستی «ایران اینترنشنال» آغاز شد و خیلی زود در دیگر رسانه‌های غربی مانند CNN، CBC، PBS، ABC، Politico، تایمز اسرائیل ادامه یافت و همچنین برخی افراد مانند «نیکی هیلی» از مقامات سابق دولت آمریکا و از چهره‌های مشهور ضدایرانی نیز تکرار کردند.

ادعای خبرگزاری مهر: قطع اینترنت، پروژه براندازی را ناکام گذاشت

یک خبرگزاری نوشت: قطع اینترنت را باید بخشی از اقدامات ضروری حاکمیت برای حفظ امنیت، آرامش عمومی و ناکام گذاشتن پروژه براندازی و بی‌ثبات‌سازی دشمنان ملت ایران دانست؛ اقدامی که نقش مهمی در مهار آشوب‌ها و شکست سناریوی طراحی‌شده آمریکا و رژیم صهیونیستی ایفا کرد.

کامبیز نوروزی:

جریان تندرو فقط هیاهو در مقام انکار راه می‌اندازد و هیچ حرف اثباتی ندارند

یک حقوقدان گفت: جریان تندرو فقط هیاهو در مقام انکار راه می‌اندازند و هیچ برنامه‌ای برای مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاست خارجی ندارند. در واقع فقط به‌نوعی در موقعیت تخریب وضعیت موجود عمل می‌کنند. این پرسش خیلی بزرگی است. مثلاً می‌بینیم که برای تأمین مالی ترور تبلیغ می‌کنند؛ تا یکی برود ترامپ را بکشد. بعدش چه می‌شود؟ هیچ حرف اثباتی ندارند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم:

ایران اینترنشنال رسانه نیست، یک بلندگوی نیابتی است

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم می گوید: ایران اینترنشنال صرفا یک بلندگوی نیابتی است، سانسور بخش اصلی جریان امنیت اسرائیل است. دولتی‌بودن رسانه‌ها، از نقاط ضعف جریان رسانه‌ای ماست.

روزنامه فرهیختگان:

ترامپ و نتانیاهو، مصرف کردن اپوزیسیون و در نهایت انداختن آن‌ها به سطل زباله را خوب بلدند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: اکنون خشم شدید و سردرگمی در اسرائیل وجود دارد؛ در مجموع اسرائیلی‌ها بسیار ناخرسند هستند؛ ما نتوانستیم مردم را به خیابان‌ها بیاوریم و حکومت را تغییر دهیم! ترامپ و نتانیاهو هرچه را که بلد نباشند، مصرف کردن اپوزیسیون ایرانی و در نهایت انداختن آن‌ها به سطل زباله را خوب یاد گرفته‌اند.

ماشالله شمس‌الواعظین:

به جای «ایران‌اینترنشنال»، باید نامش را «اسرائیل اینترنشنال» بگذارید!

یک روزنامه نگار پیش‌کسوت می گوید: باید نام «ایران» را از «ایران اینترنشنال» برداشت. من این سخن را جدی و از نظر حرفه‌ای می‌گویم. برای نخستین بار یک رسانه فارسی‌زبان را می‌بینم که در آن مجری یا گوینده از اقدام اسرائیل ابراز خوشحالی می‌کند چرا که به زعم او یک گام دیگر تا افتادن ایران به دست آزادی‌خواهان باقی مانده است!