شورای امنیت - صفحه 2

شورای امنیت

نشست شورای امنیت درباره ایران

شورای امنیت سازمان ملل عصر امروز یک نشست درباره ایران برگزار خواهد کرد.

غرویان:

شورای امنیت کشور راهی را برود که مردم مجبور نشوند به رسانه‌های خارجی گوش دهند

یک استاد حوزه گفت: برخی از این صاحب منصبانی که متاسفانه از موقعیت خود سوءاستفاده کرده‌اند حال چه در لباس روحانیت و چه در لباس غیرروحانیت باید محاکمه شوند، شورای امنیت کشور باید این را تشخیص دهد و راهی را برود که مردم مجبور نشوند به رسانه‌های خارجی بیشتر گوش دهند و آنها را ببینند و اطلاعات بگیرند.

ایروانی:

بی‌عملی شورای امنیت، آمریکا را در ادامه تجاوزات خود وقیح‌تر کرده است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتقاد از تداوم بی‌عملی شورای امنیت در برابر اقدامات آمریکا، تأکید کرد این رویکرد، واشنگتن را در ادامه رفتارهای غیرقانونی و تجاوزکارانه‌ای که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است، وقیح‌تر کرده است.

ایران خواستار فرآیند شفاف در انتخاب دبیرکل سازمان ملل شد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار فرآیندی شفاف و فراگیر در انتخاب دبیرکل بوده و آمادگی خود را برای مشارکت در گفت‌وگوهای معنادار در سراسر این فرآیند اعلام می‌کند.

فرجی‌راد:

آمریکا و اسرائیل فعلاً دلیلی برای حمله نمی‌بینند

یک کارشناس ژئوپلیتیک می‌گوید: فعال‌سازی مکانیسم ماشه فشار اقتصادی و سیاسی بر ایران می‌آورد، اما روسیه و چین مانع قطعنامه‌های شورای امنیت می‌شوند؛ آمریکا و اسرائیل فعلاً دلیلی برای حمله نمی‌بینند و مواضع دو طرف بدون انعطاف باقی مانده است.

ظریف:

اصطلاح «اسنپ‌بک» یک جعل آمریکایی است / در برجام وجود ندارد

وزیر اسبق امور خارجه ایران در حاشیه همایشی در کیش درباره اصطلاح «اسنپ‌بک» در برجام گفت که این واژه در هیچ‌کدام از اسناد برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ نیامده است. وی توضیح داد که «اسنپ‌بک» یک اصطلاح جعلی است که آمریکایی‌ها برای فریب افکار عمومی و به‌ویژه برای القای مفهوم خودکار بودن بازگشت تحریم‌ها به کار بردند.

اروپا:

به تلاش‌های دیپلماتیک در موضوع هسته‌ای ایران ادامه می‌دهیم

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا با تأکید بر این‌که راه‌حل پایدار برای مسئله هسته‌ای ایران تنها از مسیر مذاکره و دیپلماسی می‌گذرد، اعلام کرد که بروکسل به مشارکت در تلاش‌های دیپلماتیک در این زمینه ادامه می‌دهد.

بقایی:

امروز شرایط برای یک گفت‌وگوی معنادار با آمریکا فراهم نیست

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در هیچ مذاکره‌ای قرار نیست یک‌طرفه از حقوق مسلم خود گذشت کنیم. اگر این درک واقع‌گرایانه و احترام به حقوق ایران در طرف مقابل ایجاد شود، می‌توان گفت شرایط برای یک گفتگوی معنادار فراهم است؛ اما در شرایط فعلی، فکر نمی‌کنم که ما به آن مرحله رسیده باشیم.

تهران خطاب به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

آقای گروسی! مأموریتت پایان یافت

رئیس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته نامه مشترک سه کشور را «نماد همبستگی راهبردی میان سه قدرت بزرگ» دانست و تأکید کرد که «پایان اعتبار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به معنای پایان ماموریت مدیرکل آژانس در زمینه گزارش‌دهی و نظارت بر اجرای برنامه هسته‌ای ایران است».

عراقچی:

اسنپ‌بک فعال نشده است

وزیر امور خارجه ایران گفت: با پایان اعتبار این قطعنامه، تمامی محدودیت‌های شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل برداشته شده و موضوع ایران نیز از دستورکار این شورا خارج می‌شود، در واقع اسنپ‌بک فعال نشده است.

شرق:

سیاست خارجی فعال و ابتکارمحور، پیام‌آور قدرت است

شرق نوشت: سیاست خارجی فعال و ابتکارمحور، نه‌تنها توانایی کشور را در مدیریت معادلات منطقه‌ای و جهانی ارتقا می‌دهد، بلکه پیام‌آور قدرت و ثبات در صحنه بین‌الملل است. انتظار و سکون، در شرایطی که فرصت‌ها و تهدیدها به‌سرعت تغییر می‌کنند، می‌تواند کشور را در موقعیت آسیب‌پذیری قرار دهد و باعث شود تهدیدها به بحران‌های عمیق‌تر بدل شوند.

احمدی:

تحولی رخ ندهد، مسئله جزایر سه‌گانه حادتر می‌شود

یک تحلیلگر مسائل بین الملل نوشت: امروز چهار عضو دائمی شورای امنیت حامی موضع امارات در مورد جزایر شده‌اند. (انگلیس به دلایل تاریخ و حقوقی خاص هنوز حمایتی از موضع امارات به عمل نیاورده است.) دلیل اصلی مشکل عدم توازن در سیاست خارجی است؛ به نحوی که حتی شرق نیز خود را بی‌نیاز از تلاش برای کسب رضایت ایران کرده است. اگر تحولی مثبت در روابط ایران با جهان خارج حاصل نشود، مسئله جزایر می‌تواند هر روز حادتر شود.

لاریجانی:

غرب به دنبال مذاکره‌ی واقعی نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه غرب به دنبال فشار بر ایران است، گفت: وقتی طرف آمریکایی صراحتاً می‌گوید باید برد موشک‌های شما زیر ۵۰۰ کیلومتر باشد، نشان می‌دهد که نمی‌خواهد مذاکره واقعی کند.

ایزدی:

با قطعنامه دیگری می‌شود مکانیسم ماشه را متوقف کرد

یک کارشناس ارشد سیاست خارجی درباره شرایط بعد از مکانیسم ماشه و برخی گمانه‌زنی‌ها که باور دارند تنها دو راه توافق حداکثری و تقابل نظامی حداکثری وجود خواهد داشت، عنوان کرد: ممکن است گفت‌وگوها بین ایران و اروپا و یا حتی به شکلی که در گذشته بود یا بین ایران و آمریکا، ادامه پیدا کند. احتمالاً در جریان همین گفت‌وگوها، اقداماتی انجام شود که بتوانند مکانیزم ماشه را با یک قطعنامه دیگر در شورای امنیت متوقف کنند و تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

آذر منصوری:

اگر نسخه‌ای بهتر از برجام دارید، بسم‌الله

رئیس جبهه اصلاحات نوشت: اگر نسخه‌ای بهتر از برجام دارید که تحریم را بردارد و اجماع جهانی را بشکند، بسم‌الله.

روسیه:

تلاش سه کشور اروپایی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعتبار ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تلاش انگلیس، فرانسه و آلمان برای بازگرداندن تحریم‌های قدیمی سازمان ملل علیه ایران اعتبار ندارد.

وزارت خارجه ایران:

اقدام برای احیای قطعنامه‌های خاتمه‌ یافته مردود است

وزارت امور خارجه کشورمان اقدام سه کشور اروپایی و آمریکا برای بازگرداندن قطعنامه‌های خاتمه یافته شورای امنیت علیه ایران را مردود اعلام کرد.

هم میهن:

کاغذپاره‌‏های خطرناک/ محتوای ۶ قطعنامه‌ای که از طریق اسنپ‏‌بک اجرایی می‏‌شود چیست؟

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: عده‌ای در ایران آنها را کاغذپاره می‌نامیدند و عده‌ای دیگر هم آن را نعمت تلقی می‌کردند. هر چه بود، تحریم‌هایی که شش قطعنامه متوالی سازمان ملل متحد بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ علیه ایران وضع کردند، بسیار گسترده و جامع بودند و بسیاری از بخش‌های اقتصادی ایران را تحت تاثیر قرار دادند.

عطریانفر:

تندروها جرثومه‌هایی هستند که هیاهو دارند و صدایشان طبل توخالی است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: تندروها جرثومه هایی هستند که هیاهو دارند و صدایشان طبل توخالی است. بقول امیر المومنین علیه السلام رعد وبرقی هستند که نمی‌بارند فقط با فریادهای بی پایه خود گوش‌ها را می خراشند.