مذاکرات - صفحه 11

مذاکرات
سی‌ان‌ان گزارش داد؛

ادعای پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری آمریکا به ایران

سی‌ان‌ان گزارش داد دولت ترامپ در حال بررسی طرحی برای کمک ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلاری به ایران با هدف راه‌اندازی یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی است.

عراقچی:

در میان تلاش‌های دیپلماتیک مورد حمله‌ای نظامی قرار گرفتیم

وزیر امور خارجه ایران گفت: زمانی که اسرائیل مذاکرات را نابود کرد ما در میانه‌ گفتگوها با اروپایی‌ها بودیم، دو روز پیش در ژنو. اما این بار آمریکا تصمیم گرفت مذاکرات را از بین ببرد و نابود کند. بنابراین ما در میان تلاش‌های دیپلماتیک مورد حمله‌ای نظامی قرار گرفتیم.

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه:

هدف اسرائیل از ابتدا شکست مذاکرات بود

قائم مقام حزب اعتدال و توسعه معتقد است: اسرائیل از بدو شروع مذاکرات رفع تحریم های هسته ای میان ایران و آمریکا با تحرکات بسیار به دنبال شکست مذاکرات بود و با تهاجم اخیر سرنوشت مذاکرات که بنا بود یکشنبه برپا شود را نامعلوم ساخت.

سفیر پیشین ایران در عمان:

آمریکا اگر قلاده سگ هارش را نکشد باید منتظر اقدامات کوبنده‌تری باشند

سفیر پیشین ایران در عمان گفت: از مجاری بین‌المللی استفاده می‌کنیم تا همه بدانند ما آغازگر جنگ نبودیم، وطن‌فروشان در مقابل سیل خروشان ملت ایران قلیل هستند، چنانچه آمریکا قلاده سگ هارش را نکشد باید منتظر اقدامات کوبنده‌تری باشند.

عراقچی:

تداوم مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا غیرقابل توجیه است

وزیر امور خارجه کشورمان با استناد به پیام‌ها و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را نتیجه حمایت‌های مستقیم واشنگتن دانست و تأکید کرد که تداوم مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در وضعیتی که وحشیگری رژیم صهیونیستی ادامه دارد، غیرقابل‌توجیه است.

نخستین واکنش ترامپ به حملات رژیم صهیونیستی به ایران:

ار حمله اسرائیل مطلع بودیم، این امر برای ما غافلگیرکننده نبود!

رئیس جمهور آمریکا گفت: پیشاپیش از حملات اسرائیل مطلع شده بودیم و هیچ نکته غافل‌گیرکننده‌ای وجود نداشت. منتظر واکنش ایران هستیم.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل:

تا زمانی که آمریکا همراهی نکند اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارد

یک کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل معتقد است: تا زمانی که آمریکا همراهی نکند، اسرائیل جرأت حمله به ایران را ندارد، زیرا ایران اکنون آمادگی پیدا کرده که اگر حمله‌ای صورت بگیرد، دیگر مثل حمله‌های قبلی یک هفته برنامه‌ریزی نکند و فوراً پاسخ دهد. لذا یک چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد.

روزنامه کیهان:

گروسی، مدیرکل آژانس است یا گماشته رژیم صهیونیستی؟

روزنامه کیهان نوشت: گروسی نه در گفتار، نه در رفتار و نه در تصمیم‌گیری‌های خود، حتی حداقل‌های نزاکت دیپلماتیک و بی‌طرفی فنی را رعایت نمی‌کند. او با وقاحتی کم‌نظیر بارها نشان داده که از سیاسی‌کاری در قالب مأموریت فنی خود هیچ ابایی ندارد. در واقع، آژانس تحت مدیریت او نه‌تنها یک نهاد فنی نیست، بلکه به ابزاری اطلاعاتی و فشارآور برای غرب و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

ادعای آکسیوس:

اسرائیل به آمریکا اطمینان داده در زمان مذاکرات با ایران اقدامی نخواهد کرد

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیل گزارش داد تل‌آویو به ایالات متحده اطمینان داده است تا زمانی که مذاکرات آمریکا با ایران در جریان است، اقدامی نخواهد کرد.

ادعای وزیر دفاع آمریکا:

ایران باید توانمندی‌های هسته‌ای خود را از بین ببرد!

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای دیگر مسئولان سیاسی این کشور و مداخله در امور داخلی ایران ابراز امیدواری کرد که ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کرده و توانمندی‌های هسته‌ای خود را از بین ببرد. وی در عین حال گفت که آمریکا نسبت به هر چیزی آماده است.

محسن هاشمی:

غنی‌سازی اورانیوم کافی نیست؛ غنی‌سازی رفاه را هم دنبال کنید

محسن هاشمی گفت: حال که تصمیم گرفته شد تا بند‌های خانما‌ن‌سوز تحریم‌ها از پای ایران باز شود تا امکان حل ناترازی‌ها و معیشت و رفاه مردم در قله فراهم شود، مناسب است به این حرکت مهم و جدید ساده‌انگارانه و با دفع‌الوقت و با حل بخش کوچکی از محدودیت‌ها که همانا غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد و رفع تحریم‌های هسته‌ای است، نگاه نشود و نگاه عمیق‌تری به آن شود تا ان‌شاءالله باعث تحول جدی در زندگی مردم و حکمرانی دولتمردان و مسئولیت‌پذیری مسئولان و مدیران شود، نه اینکه مشکل برای اداره حداقلی حل شود.

سفیر سابق ایران در انگلیس:

ترامپ نمی‌خواهد در مسئله هسته‌ای ایران به بن‌بست برسد

سفیر سابق ایران در انگلیس گفت: ترامپ با پیشنهاد غنی‌سازی صفر درصدی به سمت بن بست جدی حرکت می‌کند البته بعید می‌دانم که ترامپ اجازه دهد چنین اتفاقی بیفتد. احتمالا به این سمت خواهد رفت که لااقل اینجا را به نوعی به توافقی برساند.

محمدعلی ابطحی:

سخنان رهبری در مورد غنی‌سازی، واقع‌بینانه بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: علیرغم ادعای افراطیون سخنان رهبری در مورد غنی‌سازی اورانیوم واقع‌بینانه بود.

عبدالرضا فرجی‌راد:

اروپایی‌ها را دست کم نگیریم؛ توافق با آمریکا مشکل ایران با اروپا را حل نمی‌کند

یک استاد ژئوپلیتیک تاکید کرد:‌ توافق با امریکا، به ‌تنهایی مشکل ایران با اروپا را هم حل خواهد کرد. ممکن است حتی پس از توافق، اروپا مسیر جداگانه‌ای در پیش بگیرد و راه‌های دیپلماتیک را ببندد.

مجمع نیروهای خط امام:

مذاکرات در چارچوب مصالح عمومی است / هزینه‌تراشی به نام دفاع از ارزش‌ها، خسارت‌بار است

مجمع نیروهای خط امام ضمن اعلام حمایت از روند مذاکرات هسته‌ای، آن را در چارچوب مصالح عمومی می‌داند و معتقد است: هزینه‌تراشی‌های مشکوک به نام دفاع از ارزش‌ها و انقلابی‌گری‌های غیرعقلانی در تضاد آشکار با اندیشه و سیره امام راحل است.

وزیر خارجه ایران:

غنی‌سازی براساس معاهدات بین‌الملل حق ماست / به‌زودی به آمریکا پاسخ مناسب می‌دهیم

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که «هیچ مانعی برای توسعه روابط با مصر و عجله‌ای برای تبادل سفرا با این کشور نداریم» از دیدارش با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قاهره خبر داد و تاکید کرد که به‌زودی به آمریکا پاسخ مناسب می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

اراده سیاسی لازم در تهران و واشنگتن برای حصول توافق وجود دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه «اراده سیاسی لازم در هر دو طرف برای حصول توافقی میان ایران و آمریکا وجود دارد» گفت: شفافیت، عنصر ضروری این توافق است.

محمدرضا بادامچی:

همه رکن‌های حاکمیت باید دولت را در مسیر مذاکرات همراهی کنند

یک نماینده ادوار مجلس گفت: برخی از مسئولان گاهی مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند که در راستای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای نیست. همه رکن‌های حکمیت باید دولت را همراهی کنند. امروز ما با سیل مشکلاتی که از بیرون وارد می‌شود مواجهه هستیم و از سوی دیگر از داخل نیز معیشت مردم تحت فشار است.

فشار پایداری‌ها بر عراقچی در پی تغییر مشاور جلیلی

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: طرح سوال بنده جهت طی کردن فرآیند قانونی در مجلس تقدیم هیئت رئیسه شده است.سوال اینجانب درباره تصمیم سیاسی در عزل معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و علت اداره شدن معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه توسط سرپرست است.

پزشکیان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون دولتی عمان:

هیچ‌کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نباید غنی‌سازی داشته باشید

رئیس جمهور کشورمان گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نباید غنی‌سازی داشته باشید. علم، متعلق به همه دنیاست و همه انسان‌ها حق دارند از دانش، فناوری و توانمندی‌های علمی بهره‌مند شوند. هیچ کشوری نمی‌تواند این حق را از کشور دیگری سلب کند. بنابراین، ما به‌هیچ‌وجه زیر بار این فشار نخواهیم رفت که غنی‌سازی را متوقف کنیم. این ایستادگی، افتخار جمهوری اسلامی ایران است و ما بر آن پافشاری خواهیم کرد.