مذاکره

مذاکره
آیت الله مسعودی خمینی:

اگر مذاکره امر نادرستی است، خودتان به خط مقدم بروید/ کدام انسان عاقلی می‌گوید جنگ امر مطلوبی است؟

یک روحانی اصولگرا با بیان اینکه اکثریت مردم ایران معتقدند که جنگ نباید صورت گیرد، تصریح کرد: البته این به معنای تسلیم شدن نیست. ما تا حد امکان مقابله خواهیم کرد، اما ایجاد جنگ امر درستی نیست.

تاجیک:

حمله نظامی، اهداف ترامپ را محقق نکرد؛ دیپلماسی پیروز شد

دیپلمات بازنشسته با اشاره به تفاهم شکل‌گرفته میان ایران و آمریکا گفت: چهار ماه جنگ نظامی و فشار سیاسی علیه ایران نتوانست اهداف اعلامی ترامپ را محقق کند و بار دیگر مسیر مذاکره و دیپلماسی به پیروزی رسید

نماینده مجلس:

دیگر عصر زیر پا گذاشتن حقوق ملت ایران تمام شده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا راهی جز حضور بر سر میز مذاکره و پذیرش شروط ایران نداشت، گفت: عصر زیاده‌خواهی و زیر پاگذاشتن حقوق ملت ایران تمام شده است.

سیدمحمد خاتمی:

اینک زمان حمایت از مذاکره و گام برداشتن در جهت توافق پایدار است

در پی امضای یادداشت تفاهم پایان جنگ میان ایران و آمریکا، رئیس جمهور اسبق کشورمان بیانیه‌ای را منتشر کرد.

پزشکیان در نشستی صمیمی با مدیران رسانه‌های کشور:

تصمیم‌گیری درباره جنگ و مذاکره بر عهده رهبری و شورای عالی امنیت ملی است

رئیس جمهور در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های کشور، با تأکید بر اینکه حفظ وحدت و انسجام ملی مهم‌ترین اولویت کشور در شرایط کنونی است، تلاش برای ایجاد شکاف‌های داخلی را بزرگ‌ترین تهدید پیش روی ایران دانست و با تشریح روند مذاکرات در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد که دولت همزمان با صیانت از اقتدار ملی، بهبود معیشت مردم، مقابله با فساد، توسعه روابط با همسایگان و افزایش تاب‌آوری کشور را با جدیت دنبال می‌کند.

پزشکیان در نشستی صمیمی با مدیران رسانه‌های کشور:

تصمیم‌گیری درباره جنگ و مذاکره بر عهده رهبری و شورای عالی امنیت ملی است

رئیس جمهور در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های کشور، با تأکید بر اینکه حفظ وحدت و انسجام ملی مهم‌ترین اولویت کشور در شرایط کنونی است، تلاش برای ایجاد شکاف‌های داخلی را بزرگ‌ترین تهدید پیش روی ایران دانست و با تشریح روند مذاکرات در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد که دولت همزمان با صیانت از اقتدار ملی، بهبود معیشت مردم، مقابله با فساد، توسعه روابط با همسایگان و افزایش تاب‌آوری کشور را با جدیت دنبال می‌کند.

پزشکیان در نشستی صمیمی با مدیران رسانه‌های کشور:

تصمیم‌گیری درباره جنگ و مذاکره بر عهده رهبری و شورای عالی امنیت ملی است

رئیس جمهور در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌های کشور، با تأکید بر اینکه حفظ وحدت و انسجام ملی مهم‌ترین اولویت کشور در شرایط کنونی است، تلاش برای ایجاد شکاف‌های داخلی را بزرگ‌ترین تهدید پیش روی ایران دانست و با تشریح روند مذاکرات در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی، تصریح کرد که دولت همزمان با صیانت از اقتدار ملی، بهبود معیشت مردم، مقابله با فساد، توسعه روابط با همسایگان و افزایش تاب‌آوری کشور را با جدیت دنبال می‌کند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

گاهی انتقام از طریق مذاکره قوی‌تر و کم‌هزینه‌تر است

یک روزنامه نوشت: روی خوش نشان دادن به مذاکره به معنی انصراف از انتقام نیست؛ گاهی انتقام از طریق مذاکره قوی‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

کیهان:

مخالف مذاکره نیستیم اما اگر تنگه را باز کنید دشمن دوباره حمله می‌کند

کیهان نوشت: ما مخالف مذاکره نیستیم؛ می‌گوئیم تنگه هرمز، همان نقطه‌ای است که باعث توقف دشمن و تن دادن ترامپ به آتش‌بس شد.

انتقاد روزنامه اطلاعات از عملکرد صداوسیما و تقابل با انسجام ملی:

صداوسیما می‌تواند علیه انسجام و علیه مذاکره هرچه می‌خواهد بگوید!

روزنامه اطلاعات از رفتارهای غیرمنسجم در تصمیم گیریهای سیاسی انتقاد کرد.

حمله روزنامه اصولگرا به تندروها:

از جنگ طرفداری می‌کنید اما هیچ فن نظامی نمی‌دانید

یک روزنامه اصولگرا نوشت: گروهی هیچ‌گونه بحث و مذاکره را نمی‌پذیرند و نمی‌توانند هضم کنند که مذاکره هم می‌تواند مانند جنگ و ادامه‌ی آن باشد. مرتب القا می‌کنند که در زمان پایان تیرهای پدافند دشمن، آتش‌بس کردیم و در زمان پایان نفت ذخیره‌ی جهان، تفاهم! و روی سینه‌ی دشمن نشسته بودیم و زمان بریدن سر شمر بود و نباید دست از جنگ می‌کشیدیم.

روزنامه اصولگرا:

آقای قاسمیان! به جای متهم کردن بگویید در یکسال اخیر چه کردید؟ شما حتی رهبری را زیر سوال می‌برید

یک روزنامه اصولگرا نوشت: چند روز قبل صحبت‌های عجیب و غریب روحانی معروف [قاسمیان]در تجمع میدان ولی عصر که از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان کنایه به رهبر انقلاب تفسیر شد، خبرساز شده بود؛ در جایی که او با حمله به مذاکره مطرح کرد که در بعضی موارد حتی کار از دست رسول اکرم (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) هم در می‌رفت ...،

روزنامه جمهوری اسلامی:

از مذاکره فرار نکنیم/ مخالفت رهبر شهید با مذاکره همیشگی نبود

یک روزنامه نوشت: اگرچه در مرحله اجرا و تعهد امیدی به این شیطان نیست ولی واقعیت این است که الآن شروط ایران در مذاکرات تعیین‌کننده شده است نه پذیرش آمریکا و نیز استناد می‌کنند به فرمایشات رهبر شهید در نفی مذاکره در حالی که نگاه رهبر شهید به مذاکرات دردوره رهبری اقتضائی بوده و در مواقعی بشدت مخالف بودند و در شرایطی مانع نمی‌شدند لذا باید گفت مذاکره برای اعتمادسازی نیست بلکه صحنه‌ای از نبرد برای گرفتن حق از دشمن و ناامید کردن او و نهایتا شکست اوست.

پزشکیان:

در برابر هیچ تهدیدی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رییس‌جمهور نوشت: ما با اقتدار از حقوق ملت دفاع می‌کنیم و در برابر هیچ تهدیدی عقب نشینی نخواهیم کرد.

پزشکیان:

در برابر هیچ تهدیدی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رییس‌جمهور نوشت: ما با اقتدار از حقوق ملت دفاع می‌کنیم و در برابر هیچ تهدیدی عقب نشینی نخواهیم کرد.

پزشکیان:

در برابر هیچ تهدیدی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رییس‌جمهور نوشت: ما با اقتدار از حقوق ملت دفاع می‌کنیم و در برابر هیچ تهدیدی عقب نشینی نخواهیم کرد.

پزشکیان:

در برابر هیچ تهدیدی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

رییس‌جمهور نوشت: ما با اقتدار از حقوق ملت دفاع می‌کنیم و در برابر هیچ تهدیدی عقب نشینی نخواهیم کرد.

مرعشی:

ادعای تحمیل آتش‌بس به نظام بیش از آنکه نقد پزشکیان باشد، جسارت به رهبری شهید است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از اظهارات برخی مخالفان دولت درباره نحوه پایان جنگ و برقراری آتش‌بس، تأکید کرد: طرح ادعای تحمیل آتش‌بس به رهبری بیش از آنکه متوجه مسعود پزشکیان باشد، نوعی جسارت به رهبری شهید است و مسئولان جمهوری اسلامی با رعایت چارچوب‌های لازم و تمرکز بر منافع ملی، موضوع را به شایستگی پیش می‌برند.

مرعشی:

ادعای تحمیل آتش‌بس به نظام بیش از آنکه نقد پزشکیان باشد، جسارت به رهبری شهید است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از اظهارات برخی مخالفان دولت درباره نحوه پایان جنگ و برقراری آتش‌بس، تأکید کرد: طرح ادعای تحمیل آتش‌بس به رهبری بیش از آنکه متوجه مسعود پزشکیان باشد، نوعی جسارت به رهبری شهید است و مسئولان جمهوری اسلامی با رعایت چارچوب‌های لازم و تمرکز بر منافع ملی، موضوع را به شایستگی پیش می‌برند.

مرعشی:

ادعای تحمیل آتش‌بس به نظام بیش از آنکه نقد پزشکیان باشد، جسارت به رهبری شهید است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از اظهارات برخی مخالفان دولت درباره نحوه پایان جنگ و برقراری آتش‌بس، تأکید کرد: طرح ادعای تحمیل آتش‌بس به رهبری بیش از آنکه متوجه مسعود پزشکیان باشد، نوعی جسارت به رهبری شهید است و مسئولان جمهوری اسلامی با رعایت چارچوب‌های لازم و تمرکز بر منافع ملی، موضوع را به شایستگی پیش می‌برند.