یک روزنامه نگار و کارشناس ارشد مسائل بین الملل در المیادین گفت: سخنان اخیر نتانیاهو درباره «اسرائیل بزرگ» و همزمانی آن با طرحهای شهرکسازی، پرده از ماهیت توسعهطلبانه صهیونیسم برداشت. این پروژه نه تنها فلسطین، بلکه بخشهایی از کشورهای عربی را هدف گرفته و تهدیدی مستقیم برای امنیت منطقهای است. واکنش رسمی اعراب محدود و ناکافی بود، در حالیکه افکار عمومی خواهان اقدام عملی است. راهکارها شامل تعلیق توافقهای صلح، فشار اقتصادی، حمایت از مقاومت، توقف همکاریهای امنیتی، پیگیری حقوقی و تقویت نقش جامعه مدنی میشود.
سپاه پاسداران در بیانیهای به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان دوران جنگ تحمیلی، تاکید کرد: ملت ایران امروز در بلندای تجربه، ایمان و اقتدار چندبرابری، آماده درهم شکستن جبهه هر متجاوز و هر نقشه شوم علیه امنیت و آینده سرزمین خود است.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: به نظر من، نتانیاهو در صدد به پا کردن آتش تازهای است. خود او به همراه نفتالی بنت، ابعاد و اهداف این آتش را تشریح کردهاند. به جای دعوا به هوش باشید!
وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات آفندی وزارت اطلاعات گفت: همانگونه که در بیانیه وزارت اطلاعات به بخشهایی از آن اشاره شده، کارهای آفندی متعددی توسط وزارت اطلاعات در داخل سرزمینهای اشغالی صورت گرفت؛ رژیمی که امنیت خود را یک دژ پولادین میدانست و این هیمنه شکسته شد.
نخستوزیر رژیم صهیونیستی با اظهار اینکه «بدون حمایت آمریکا نیز به ایران حمله میکردیم» ادعا کرد: «حملات ما برنامه هستهای ایران را عقب انداخته است. آنها در حال حاضر در موقعیتی نیستند که بتوانند در برنامه هستهای خود پیشرفت کنند.»
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت، با تأکید بر پایانیافتن بحران امنیتی اخیر و با بیان اینکه هیچ جنگی آغاز نشده و نخواهد شد، از مردم خواست با اطمینان خاطر به زندگی طبیعی خود بازگردند و تحت تأثیر فضای روانی ناشی از شایعات قرار نگیرند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که تهدید دشمن را تمام شده تلقی نمی کنیم،گفت: دشمن صهیونی با توهم آسیب به نظام اسلامی، توطئههای مختلفی را در دستور کار داشت، اما با دیدن شکوه پایداری معجزه آسای ملت ایران، فهمید که اشتباه و خطایی راهبردی مرتکب شده است.
جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه در جنگ ۱۲ روزه درصد کمی از توانمندی ما وارد جنگ شد، گفت: نیروهای مسلح ما آمادگی داشتند که در صورتی که اتفاقات جدیدی از دریا و زمین بیفتد، به صورت جانانه دفاع کنند.
رییسجمهور گفت: ملت بزرگ ایران نشان داد که در برابر هر تهدیدی ایستادگی میکند؛ کسانی که فکر میکردند ظرف چند روز میتوانند کشور را به زانو درآورند، امروز به خوبی فهمیدهاند که هیچ قدرتی در جهان، توان مقابله با ملتی متحد و مقاوم را ندارد.
معاون اول رئیسجمهور گفت: مردم در جنگ ۱۲ روزه خوش درخشیدند و سهم خود را ادا کردند و حال نوبت ما مسئولان است که نقش خود را در بازسازی خسارات و کمک به آسیبدیدگان ایفا کنیم. البته آسیبدیدگان ناشی از جنگ در طول مدت بعد از توقف آتش تحمل و همراهی کردند که این صبوری و آرامش وظیفه ما را کم نمیکند دولت از روز اول توقف آتش برای تشکیل ستاد بازسازی تصمیمگیریها و اقدامات لازم را اتخاذ کرد.