جنگ ۱۲ روزه - صفحه 3

جنگ ۱۲ روزه
ارتش:

دشمن با ادعای دروغین حمایت از مردم، دنبال فتنه دیگری است

ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمنی که در جنگ ۱۲ روزه دستش به خون فرزندان این ملت بزرگ آغشته شده، با ادعای دروغین حمایت از مردم ایران به دنبال رقم زدن فتنه و توطئه دیگری است.

حسن خمینی:

همه مردم باید احساس کنند مملکت برای خودشان است

یادگار امام با اشاره به تجربه‌های تاریخی کشور، کمرنگ جلوه دادن نقش دولت در جنگ ۱۲ روزه را ناعادلانه دانست و تأکید کرد که عبور موفق از بحران‌ها زمانی ممکن است که مردم، حکومت و مملکت را از خود بدانند.

الجزیره:

در جنگ احتمالی بعدی خسارات وارده به اسرائیل چندین برابر خواهد بود

شبکه الجزیره در گزارشی مبسوط از جنگ ۱۲ روزه ایران و رژیم صهیونیستی از اهداف مورد حمله تا تجهیزات و موشک‌های مورد استفاده دو طرف با تاکید بر برتری توان موشکی ایران به رغم غافلگیری‌های اولیه و حمایت همه جانبه واشنگتن از رژیم صهیونیستی نتیجه گرفته است در هرگونه درگیری آتی، بدون چتر پدافندی آمریکا برفراز سرزمین‌های اشغالی، خسارت حملات به این رژیم چندین برابر و ویران‌گر خواهد بود.

روحانی:

اشتباه تصمیم‌سازان این بود که حمله نظامی به کشور را غیرمحتمل می‌دانستند

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: دوستانی صاحب‌نظر بودند که می‌گفتند امکان ندارد که اسرائیل به ما حمله کند.بعد هم دلایلی می‌آوردند و می‌گفتند اگر اسرائیل به ما حمله کند می‌داند که ظرف چند روز منهدم و نابود می‌شود. آمریکا هم به ما حمله نخواهد کرد.

عراقچی:

اگر حقوق مردم ایران نادیده گرفته شود، توافقی حاصل نخواهد شد

وزیر امور خارجه در گفتگو با الجزیره گفت: راه‌حل صلح‌آمیز کاملاً دست‌یافتنی است، به شرطی که هر دو طرف به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و آمادگی دستیابی به توافق بر اساس منافع متقابل را داشته باشند. اگر حقوق مردم ایران نادیده گرفته شود، طبیعی است که توافقی حاصل نخواهد شد.

مهاجرانی:

غرب برای حفظ منافع خود، به دنبال تجزیه ایران است

یک وزیر دولت اصلاحات نوشت: ایران تا تجزیه سرزمینی و ملی نشود، منافع غرب حفظ نمی‌شود. غرب مرکز و کانون دنیاست. کشوری نمی‌تواند در برابر اعمال اراده غرب بایستد. اگر ایستاد، جنگ نظامی و اقتصادی و مالی و تبلیغاتی و سیاسی و جنگ تمام عیار روانی علیه آن کشور سازماندهی می‌شود.

هم میهن نوشت:

آیا جنگ دوم در راه است؟

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: پس از جنگ موسوم به «۱۲روزه»، بار دیگر مجموعه‌ای از پرسش‌های بنیادین، هم در میان مسئولان و هم در افکار عمومی، با جدیت مطرح شده است. آیا احتمال وقوع دوباره یک تجاوز هوایی ــ در هر مقیاس و سطحی ــ وجود دارد؟ اگر چنین احتمالی جدی است، آیا می‌توان از آن جلوگیری کرد و اگر پاسخ مثبت است، با چه سازوکارها و هزینه‌هایی؟

عراقچی:

امروز جنگ روانی بخشی از جنگ واقعی است

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما هم زیاد می‌شنویم که رژیم اسرائیل ممکن است که مجددا دست به حمله بزند. جنگ روانی بخشی از جنگ واقعی است و به نظر می‌رسد که آن‌ها فعلا روی جنگ روانی در حال کار هستند و اینکه یک واهمه در کشور ایجاد کنند که این بخشی از یک جنگ کلی‌تر است.

جوان:

احتمال وقوع جنگ مجدد میان اسرائیل و ایران اندک است

یک روزنامه اصولگرا نوشت: احتمال وقوع جنگ مجدد میان اسرائیل و ایران اندک است، امکان برتری هوایی اسرائیل مانند جنگ ۱۲ روزه برای آنها فراهم نیست.

حجاریان:

آنچه در جنگ اخیر برجسته شد میهن‌پرستی بود نه ملی‌گرایی

یک تئورسین اصلاح طلب می گوید: آنچه در جنگ اخیر برجسته شد میهن‌پرستی بود نه ملی‌گرایی. یعنی ما با «همبستگیِ میهن‌پرستانه» مواجه بودیم. بنابراین اگر مردم مطمئن شوند سایه جنگ دیگر بر سرشان سنگینی نمی‌کند و اوضاع به حالت عادی برگشته است، از آنجایی که میان «ملت» و «دولت» فاصله افتاده است، دوباره پرونده «ناسیونالیسم ایرانی» روی میز قرار خواهد گرفت.

عارف در آیین نکوداشت روز جهانی داوطلب:

بابت مشکلات معیشتی از مردم عذرخواهی می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بابت مشکلات معیشتی از مردم عذرخواهی می‌کنیم، دولت به مطالبات به حقِ مردم پاسخ در خور خواهد داد؛ مردم ما راهکار مقابله با تحریم‌ها را به مسئولین یاد داده‌اند.

علی حسینی:

اسرائیل تنها به تجزیه ایران رضایت می‌دهد

یک کارشناس امور امنیتی و بین‌المللی گفت: اسرائیل تنها زمانی رضایت می‌دهد که حکومت ایران فروبپاشد و کشور به واحدهای کوچک تقسیم شود. برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند روی اقوام مختلف ایرانی اثر بگذارد.

سردار نایینی:

مرکز موساد را با ۳۶ کشته زدیم

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر اسرائیل مرکز ذخیره سوخت ما در تهران را زد، ۵ ساعت بعد پالایشگاه حیفا در دو نوبت زده شد که شاهکار موشکی ایران بود که پالایشگاه از کار افتاد. اگر مرکز اطلاعات ما را زدند، موساد را زدیم؛ ۳۶ کشته داشتند.

خبر مهم دولت درباره پرداخت خسارت خودروهای آسیب‌دیده در جنگ ۱۲ روزه

رئیس امور اطلاع‌رسانی دولت گفت: دولت چهاردهم برای جبران خسارت خودرو شهروندان خسارت دیده در جنگ ۱۲ روزه بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

شمس‌الواعظین:

اسرائیل دیگر به سمت تجربه جنگ ۱۲ روزه نخواهد رفت

یک تحلیلگر سیاست خارجی می گوید: همچنان معتقدم اسراییل به سمت تکرار تجربه ۲۳ خرداد نخواهد رفت، مگر اینکه یک رخداد غیر مترقبه ناگهانی رخ دهد. آن رخداد ناگهانی، بازسازی کامل و ادیت کردن سیستم‌های معیوب گنبد آهنین و تاد و پیکان داوود و...است. این سامانه‌ها در جنگ ۱۲ روزه عیوب خود را کاملا نمایان ساختند.

ادعای حمزه صفوی:

چون به روسیه بدهکار بودیم، در جنگ به ما سوخو ۳۵ نداد

استاد علوم سیاسی و تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه «روسیه نه دوست ماست و نه دشمن ما. چون در سیاست دوست و دشمن واقعی وجود ندارد»، گفت: روسیه در جنگ ۱۲ روزه به ما سوخو۳۵ نداد چون تسویه‌های مالی قبلی را انجام نداده بودیم.

سعید شریعتی:

برخی شهادت را اختصاصی می‌دانند!

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر برخی از چهره‌های این طیف فکری در جریان جنگ ۱۲ روزه صحبت از وفاق ملی و انسجام ملی میهنی می کردند یا می گفتند همه ما زیر یک پرچم قرار داریم، بدون شک در آن زمان دروغ می گفتند. این گروه فکری شهروندان جامعه را به همفکران و هم داستان های خود تقلیل می دهند و معتقدند فقط خودشان از این مملکت سهم دارند یا محق عنوان شهادت هستند. اکنون نیز به خوبی واقعیت خود را نمایش می دهند.

نماینده مجلس:

به این زودی‌ها جنگ نمی‌شود، خیال‌تان راحت

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: به این زودی‌ها جنگی علیه ایران رخ نخواهد داد و خیال مردم راحت باشد.

فرهیختگان:

رادیکال‌ها جای خدا نشسته‌اند

یک روزنامه اصولگرا نوشت: رادیکالیسم اجتماعی که به خودش اجازه می‌دهد جای خدا بنشیند و برای شهدای دفاع ملی ۱۲ روزه هم تعیین تکلیف کند و دایره خودی و ناخودی را آن‌قدر گسترش دهد که به دستگاه محاسباتی الهی نیز تعرض کند، نه‌تنها همچنان فعال است، بلکه در دستگاه‌های حکمرانی جولان می‌دهد و سیاست‌گذاری می‌کند و برای آن هیچ‌محدودیتی اعمال نمی‌شود.

هم میهن با اشاره به تجمع اخیر مدافعان حجاب:

شکاف‌ها را عمیق‌تر از اینکه هست نکنیم

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: مراقب باشیم آن‌هایی که چاله‌های امنیتی جنگ ۱۲ روزه را جلوی پایمان کندند، این بار با تحریک اذهان نسبت به پوشش بانوان، چاه بر سر راهمان نکنند و کوتاهی خود در موضوع امنیت کشور را با بی‌راهه‌نمایی، پنهان نکنند.