تحریم - صفحه 2

تحریم
نماینده مجلس:

اهل مذاکره‌ایم اما نیرو‌های مسلح هم آماده‌اند

نایب رئیس اول مجلس گفت: هر چند ایران آماده مذاکره در خصوص مسئله هسته‌ای هست، اما در عین حال، نیرو‌های مسلح ایران کاملا آماده دفاع از کشور هستند.

نماینده مجلس:

اهل مذاکره‌ایم اما نیرو‌های مسلح هم آماده‌اند

نایب رئیس اول مجلس گفت: هر چند ایران آماده مذاکره در خصوص مسئله هسته‌ای هست، اما در عین حال، نیرو‌های مسلح ایران کاملا آماده دفاع از کشور هستند.

نماینده مجلس:

اهل مذاکره‌ایم اما نیرو‌های مسلح هم آماده‌اند

نایب رئیس اول مجلس گفت: هر چند ایران آماده مذاکره در خصوص مسئله هسته‌ای هست، اما در عین حال، نیرو‌های مسلح ایران کاملا آماده دفاع از کشور هستند.

نماینده مجلس:

اهل مذاکره‌ایم اما نیرو‌های مسلح هم آماده‌اند

نایب رئیس اول مجلس گفت: هر چند ایران آماده مذاکره در خصوص مسئله هسته‌ای هست، اما در عین حال، نیرو‌های مسلح ایران کاملا آماده دفاع از کشور هستند.

نماینده مجلس:

اهل مذاکره‌ایم اما نیرو‌های مسلح هم آماده‌اند

نایب رئیس اول مجلس گفت: هر چند ایران آماده مذاکره در خصوص مسئله هسته‌ای هست، اما در عین حال، نیرو‌های مسلح ایران کاملا آماده دفاع از کشور هستند.

نماینده مجلس:

اهل مذاکره‌ایم اما نیرو‌های مسلح هم آماده‌اند

نایب رئیس اول مجلس گفت: هر چند ایران آماده مذاکره در خصوص مسئله هسته‌ای هست، اما در عین حال، نیرو‌های مسلح ایران کاملا آماده دفاع از کشور هستند.

ربیعی:

هدف دشمن از تحریم، کشاندن جامعه بر اثر فشار اقتصادی به خیابان‌هاست

دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور نوشت: مطالعات پیرامون آثار تحریم نشان می‌دهد که حدود یازده میلیون نفر تاثیرپذیر از آثار تحریم در شکل سقوط طبقه بوده‌اند. این موضوع را ریچارد نفلی و برخی سیاستمداران امریکا و اروپایی بارها بیان کرده‌اند که تحریم برای کشاندن جامعه بر اثر فشار اقتصادی به خیابان‌هاست.

هشدار روزنامه اطلاعات به مسئولان:

در سیاست خارجی چاره اندیشی کنید

اطلاعات نوشت: ثبات ایران نیازمند دستگاه سیاسی پایدار است و اقتصاد ایران نیز متکی به همین ستون سیاسی خواهد بود. امروز کیست که نداند اقتصاد و ناترازی در ایران، بدون حل مسائل خارجه و سیاست‌ورزی بین‌المللی قابل حل نیست؟ نمی‌توان مدام در بحران زیست و نمی‌توان نسل‌اندر نسلی را با یک فرمان و یک زبان و یک شیوه و یک ایده مدیریت کرد و راضی نگاه داشت. وقتی باید تدبیر کرد و تحول را با صلح و مدارا آغاز کرد.

غضنفرآبادی:

مشکلات مال ما نیست، مال دشمنانی است که نمی‌خواهند ایران قدرتمند باشد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان این‌که اگر دشمن ما کاری نداشته باشد، آمریکا و بسیاری از کشورها را در خیلی از چیزها رد می‌کنیم، تأکید کرد: با هوش و توانمندی که ایرانیان دارند و از خودمان نشان دادیم، اگر دخالت کشورهای خبیث نبود و نباشد، بسیار راحت می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. مشکلات مال ما نیست، مشکلات مال آن‌هایی است که نمی‌خواهند ایران اسلامی قدرتمند بر فراز باشد.

اعتماد:

ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی تلاش دارند ایران را در فضای امنیتی شدن قرار دهند

اعتماد نوشت: امنیتی‌سازی ایران در سیاست بین‌الملل- ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی تلاش دارند تا ایران را در فضای امنیتی شدن قرار دهند. هرگاه کشوری با نشانه‌هایی از تهدیدات مرکب و چندجانبه بین‌المللی روبه‌رو گردد، به مثابه آن است که در معرض فشار و مخاطرات امنیتی بیشتری واقع می‌شود. امنیتی‌سازی ایران فرآیندی را شامل می‌شود که براساس برنامه راهبردی ایالات‌متحده شکل گرفته است.

نماینده مجلس:

ناترازی اقتصادی اثر مستقیم بر معیشت مردم می‌گذارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز باید از این ظرفیت داخلی‌مان استفاده کنیم و آنها را به میدان آورده و حرف‌هایشان را بشنویم. قاعدتا آنها هم تقاضایشان این خواهد بود که ساختار‌های لازم تولید و حرف‌شان به طور مداوم شنیده شود.

هم میهن:

بریکس آن‌چنان که تبلیغ می‌شد، آشِ دهان‌سوزی نیست

یک روزنامه اصلاح طلب نوشت: بریکس، آن‌چنان که تبلیغ می‌شد، آشِ دهان‌سوزی نیست.بریکس به تهران «دیده شدن» می‌دهد اما قدرت کنترلِ ناچیزی به او می‌سپارد؛ صندلی در میز مذاکره، بدون حق انتخاب منوی غذا.

عراقچی:

همکاری مسکو و تهران اقدامی موثر در برابر تحریم‌ها است

وزیر امور خارجه ایران نوشت: همکاری نزدیک‌تر میان مسکو و تهران امکان اقدام موثرتر در برابر تحریم‌های غیر قانونی غرب، مهیا می‌کند.

لاریجانی:

فکر اینکه باید به آمریکا امتیاز بدهیم تا تحریم‌ها را بردارد، یک خطای راهبردی است

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: نظریه استیصال یکی از نقاط منفی تجربه برجام بود. اینکه فکر کنیم مستأصل هستیم و باید به آمریکا امتیاز بدهیم تا تحریم‌ها را بردارد، یک خطای راهبردی است. رابطه ما با آمریکا رابطه اختلاف حقوقی دو طرف برابر نیست؛ شبیه مواجهه با یک متجاوز است.

هاشمی‌طبا:

سیاست‌های داخلی را باید متناسب با تهدید‌های خارجی ترسیم کرد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: در شرایط امروز کشور باید سیاست‌های داخل کشور را نیز متناسب با این وضعیت تنظیم کنیم. متاسفانه شرایط در دولت های مختلف به این شکل بوده که فقط گفته شده تحریم هیچ تاثیری ندارد و ما باید عادی زندگی کنیم گویی هیچ اتفاقی رخ نداده. این چه جور تصمیم گیری است؟

رشیدی‌کوچی:

وقتی مسئول دروغ می‌گوید، مردم دیگر به حرف‌ها اعتماد نمی‌کنند

یک نماینده سابق مجلس گفت: با انتقاد از تناقض گفتار و رفتار برخی مسئولان گفت وقتی مردم دروغ و تجمل‌گرایی مسئولان را می‌بینند، اعتمادشان از بین می‌رود و دیگر به وعده‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

غروی:

بعضی انگار توجه ندارند که تحریم‌ها چگونه به کشور فشار وارد می‌کند

عضو جامعه مدرسین گفت: برخی افراد توجه ندارند که ریشه بسیاری از مشکلات امروز چیست؛ مثل اینکه تحریم‌ها چگونه به کشور فشار وارد می‌کنند و چه سختی‌هایی برای کشور ایجاد کرده‌اند.

ادعای تکراری کیهان:

تحریم‌ و قطعنامه‌ سوغات جریان غربگرا برای مردم ایران است

کیهان نوشت: تحریم‌ها و قطعنامه‌ها نه محصول مقابله با غرب، بلکه نتیجه راهبرد غلط جریان غربگرا در اعتماد، عقب‌نشینی و امتیازدهی یک‌طرفه بوده است. این جریان سیاسی بدسابقه، رکورددار تولید و تحمیل بیشترین قطعنامه‌ها و سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه مردم ایران است

معاون عراقچی:

جایی نگفته‌اند که چون «مرگ بر آمریکا» گفته‌اید، تحریم شده‌اید

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: اگر واقعیت به این صورت است که ما تحریم شدیم، چون «مرگ بر آمریکا» گفتیم، خب در متن این چند هزار صفحه تحریمی که علیه ما وضع شده است، یک جا باید اشاره‌ای به این «مرگ بر آمریکا» باشد.

ترامپ:

هر کشوری که با روسیه همکاری کند، تحریم‌ می‌شود، شاید ایران نیز تحریم شود

رئیس جمهور آمریکا در مورد لایحه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه اظهار نظر و اعلام کرد هر کشوری که با روسیه همکاری کند، مشمول تحریم‌های شدید خواهد شد و ایران نیز ممکن است مشمول چنین لایحه‌ای‌ شود.