کد خبر : ۸۱۷۰
۰۶:۵۲

۱۴۰۱/۰۶/۲۶

از کلانتری وزراء برای رسیدگی به خطاهای مسئولان اصلی فرهنگی باید استفاده شود یا زنان و دختران؟

وزیر اسبق کار و بازرگانی در پی درگذشت مهسا امینی پستی منتشر کرد و نوشت: در شرایطی که مردم متحمل فشارهای سنگین اقتصادی هستند، چگونه عده‌ای با رفتاریهای نابخردانه و بی‌تاثیر و بدون محاسبه، اینگونه برای کشور و مردم  هزینه‌سازی می‌کنند.

به گزارش اصلاحات نیوز؛ پست اینستاگرامی و واکنش محمد شریعتمداری وزیر اسبق کار و بازرگانی به درگذشت مهسا امینی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

کلمات را چگونه بنویسم که متهم به همراهی با معاندان نشده و از سویی التیام بخش درد خانواده ای رنج دیده باشد؟ خبر دستگیری و درگذشت مهسا امینی (ژینا)دختر جوان کرد هموطن حجم بزرگی از غم را در آستانه اربعین سرور آزادگان عالم‌ در قلب هر ایرانی ایجاد کرد.

مطالب بیشتر:

اصلا باورپذیر نیست در شرایطی که مردم متحمل فشارهای سنگین اقتصادی هستند، چگونه عده‌ای با رفتاریهای نابخردانه و بی‌تاثیر و بدون محاسبه، اینگونه برای کشور و مردم  هزینه‌سازی می‌کنند و عجیب‌تر آنکه در مقابل خواست عمومی برای ریشه‌یابی این رفتارها و استفاده از این ابزارها هیچ پاسخ قانع کننده‌ای وجود ندارد.

مدتهاست بر پایه اصول اجماعی فقها بر سر شرایط امر به معروف و نهی از منکر، دلسوزان نظام می‌گویند، وقتی نظام اسلامی وارد مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر می‌شود ،
شایسته نیست بخواهد منکری را با مبادرت به گناه نهی کند،
شایسته نیست بر استفاده از ابزار غلطی اصرار کند،
شایسته نیست آمران به معروف و ناهیان از منکرش نا آگاه و بی‌اطلاع و با فاصله از شعور عمومی باشند،
شایسته نیست در ملاء عام باعث تجری مردم و ایجاد نفرت علیه نظام و دین شوند‌،
شایسته نیست بی‌تعلیم به‌ کاری دست بزنند که لایق صفت متحجر شوند،
و شایسته نیست ارشاد آنها و امر به معروفشان و حتی نهی عملی شان از منکر، منجر به مرگ مخاطب شود.
شایسته نیست بجای مسئولانی که باید پاسخگوی ناکارآمدیهایشان در سامان بخشی فرهنگی و اجتماعی کشور باشند، مردم در محدودیت قرار گیرند.
از کلانتری وزراء برای احضار و رسیدگی به خطاهای مسئولان اصلی فرهنگی در طی این چهل و چندسال باید استفاده شود یا زنان و دختران؟

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار امینی و ابراز همدردی در این غم بزرگ و جوانمرگ شدن دختر دلبندشان، امیدوارم مسئولین امر علی‌الخصوص دولت و مجلس با پیگیری مناسب ضمن مجازات بانیان این اتفاق ناگوار و برخورد با قصور صورت گرفته، با ریشه‌یابی صحیح نسبت به اصلاح رویه غیرقانونی گشت ارشاد و تجدیدنظر در این روش پرهزینه برای کشور، اقدام کنند.

بدیهی است گشت ارشاد هیچ محمل قانونی صریح و روشنی ندارد و بر اساس نظر حقوقدانان، آنچه در تبصره ماده638قانون مجازات اسلامی آمده ناظر به تشخیص جرم و تعیین جریمه و اجرای این قانون، در صلاحیت دادگاه و قاضی است.

از کلانتری وزراء برای احضار و رسیدگی به خطاهای مسئولان اصلی فرهنگی در طی این چهل و چندسال باید استفاده شود یا زنان و دختران؟

عمل بر خلاف قانون و موازین  نتیجه ناگوار اینچنینی را در پی دارد. در حالی که وظائف دیگر مهمی، مانند برخورد با دزدان و باجگیران و قمه‌کشان خیابانی که امنیت جامعه را تهدید می‌کنند، همچنان ناقص و معطل مانده است و متاسفانه با سکوت نهادهای عالی نظیر قوه قضائیه و مجلس عمق این رفتار فراقانونی و استفاده از ابزار ناصحیح، هر روز بغرنج‌تر می‌شود و ابعاد وسیعتری می یابد.

همچنین امیدوارم  در روزهای آینده با توضیح مسئولان مرتبط و کمیته‌های تعیین شده، حقیقت برای مردم روشنتر شود و شاهد برخورد با خاطیان و جلوگیری از تکرار چنین وقایعی باشیم.

روح دختر عزیزمان شاد و آرزو می‌کنم در کنار اهل بیت علیهم السلام در بهشت برین مورد لطف و عنایت حضرت حق  قرار گیرند و خداوند به بازماندگان ایشان علی الخصوص مادر دلشکسته و پدر داغدیده صبر عطاء نماید.


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha