خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: دولت بداند سرمایه انقلاب همین محرومین و آنهایی که پای انقلاب ایستادند، هستند، طوری برنامهریزی شود که آنها آسیب نبینند. نان، دارو و بنزین نباید گران شود.
به گزارش اصلاحات نیوز؛ آیتالله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران در خطبههای نماز جمعه این هفته، گفت: به دلیل اهمیت مسائل داخلی و خارجی، مناسبت را آخر خطبه دوم بیان میکنم، درباره مسائل داخلی مسئله اقتصاد، گرانیها در کشور، مسئله روز است، خطیب اگر ورود و در این خصوص صحبت نکند، امام جمعه و خطیب مردم نیست.
وی افزود: براساس تکلیف ۱۴ نکته درباره مسائل اقتصادی به خصوص گرانیها نوشتم، که حاصل دو روز مطالعه و مشورت با مسئول و کارشناسان غیرمسئول است.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه انصاف در هر عرصهای فضیلت است، اظهار کرد: قضاوت جناحی و کینهتوزانه منصفانه نیست. رضایت مردم سرمایه هر حکومتی است.
آیتالله خاتمی ادامه داد: مردم صاحب حکومت هستند و مسئولان خادم آنها، مسئولان نوکر مردم هستند و همه باید در خدمت مردم باشند، ما هم از جنس شما مردم هستیم، درد و رنج شما، درد و رنج ما است، ما در متن مشکلات شما هستیم.
وی با تأکید بر اینکه هیچ دولتی نارضایتی مردم را نمیخواهد، گفت:به خصوص دولت برادر گرامی، آقای رئیسی که مردمی بودن و مردمیزیست شعار آن است.
اقتصاد کشور بیمار است، مشکلات اقتصادی از دهه پنجاه شروع شد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: اقتصاد کشور بیمار است، مشکلات اقتصادی از دهه پنجاه شروع شد و دولتها بعد از انقلاب تلاش کردند این مسائل را برطرف کنند که چندان موفق نبودند.
دولت رئیسی صداقت را پیشه کرده و در پیشانی دولت صداقت نوشته است که جای تشکر دارد.
آیتالله خاتمی اضافه کرد: دولت سیزدهم همت کرده و تلاش دارد که آرام، آرام این بیمار را از بیماری در آورد، این دولت صداقت را پیشه کرده و در پیشانی دولت صداقت نوشته است که جای تشکر دارد.
وی افزود: دولت بداند سرمایه انقلاب همین محرومین و آنهایی که پای انقلاب ایستادند، هستند، طوری برنامهریزی شود که آنها آسیب نبینند. نان، دارو و بنزین نباید گران شود.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: واریز دو ماهه یارانه نکته مهمی است، برای اینکه مردم باورشان شود دولت رنج آنها را میداند، باید دولت را کمک کرد، رهبری هم صریح همین مهم را بیان کردند.