عضو جامعه مدرسین قم به اصلاحات نیوز می گوید:
آیت الله محمد غروی عضو جامعه مدرسین قم با اشاره به مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر در مدارس استانها، به اصلاحات نیوز، گفت: حقیقت این است که این مسمومیت ها واقعیت دارد و اساسا نمیتوان آن را انکار کرد. دانش آموزان در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری هستند و مشکلات مختلفی برای این بچه ها پیش آمده است و اصلا جای تردید نیست و نمیتوان آن را لاپوشانی کرد.
وی ادامه داد: انتظار این است که نیروهای امنیتی و بهداشتی سریعتر در این رابطه ورود کنند و عامل آن را مشخص کنند. سوالات زیادی وجود دارد و باید مشخص شود که منشا این مسمومیتها، علت و چگونگی آن مشخص و روشن شود. باید مشخص شود که آیا این اتفاق از آن طرف مرزها آب میخورد یا نه!
غروی با تاکید بر اینکه مسئولین باید زود اقدام کنند، تصریح کرد: در قم و شهرهای دیگر چندماه است که این اتفاق رخ داده است و خانواده ها و دانش آموزان نگران هستند. انتظار این است که مسئولین هرچه سریعتر و دقیقتر در این رابطه روشنگری کنند.
حقیقت این است که این مسمومیت ها واقعیت دارد و اساسا نمیتوان آن را انکار کرد. دانش آموزان در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری هستند و مشکلات مختلفی برای این بچه ها پیش آمده است و اصلا جای تردید نیست و نمیتوان آن را لاپوشانی کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولین اظهارت غیرعلمی مطرح میکنند و این موضوع را انکار میکنند که این اتفاق اصلا درست نیست. ممکن است مسئولین در این رابطه اقداماتی را انجام داده باشند و سهل انگاری هم نشده باشد، اما انتظار این است که ته و توی مسئله را در بیاورند و مردم را از این نگرانی خارج کنند. برخی بهتر است به جای اینکه تحلیلهای غیرواقعی ارائه دهند، مشکل را سریعتر حل کنند.
مشابه این اتفاق رخ داده اما به این شکل و زنجیرهوار نبوده است؛ نمیدانیم اصلا گاز است یا ویروس یا اینکه چه نوع گازی. به هر حال در این شرایط نیاز است که مسئولین امنیتی و بهداشتی به این موضوع ورود کنند.
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه این اتفاق در گذشته نیز رخ داده اما نه به این صورت، گفت: مشابه این اتفاق رخ داده اما به این شکل و زنجیرهوار نبوده است؛ نمیدانیم اصلا گاز است یا ویروس یا اینکه چه نوع گازی. به هر حال در این شرایط نیاز است که مسئولین امنیتی و بهداشتی به این موضوع ورود کنند.
انتهای پیام/