کد خبر : ۱۲۹۸۵
۱۱:۴۵

۱۴۰۱/۱۲/۰۷

مگر دشمن چقدر نفوذ و قدرت دارد که اقتصاد ما را هم قبضه کرده؟/ ادامه این روند فروپاشی کشور را به همراه دارد

یک کارشناس مسائل سیاسی به اصلاحات نیوز می گوید: مگر این دشمن چقدرقوی است و  در کشور ما نفوذ دارد که میتواند اقتصاد ما را قبضه کند. یکی از مشکلاتی که گریبان آقایان را گرفته این است که وقتی دولت مطبوع خودشان روی کار است، همه چیز دست دشمن است و اگر دولت غیرجناح خودشان روی کار باشد، اتفاقات ناشی از ناکارآمدی دولت است، خب این اوج بی تقوایی است. 

محمد تقی فاضلی میبدی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به عملکرد دولت رئیسی به اصلاحات نیوز می‌گوید:  یکسال و نیم از شروع به کار دولت رئیسی می‌گذرد، اما ثمراتی که این درخت در این مدت به مردم داده، اصلا ثمرات شیرینی نبوده است.ده ها وعده ای کهخ دولت در زمان انتخابات داده بود محقق نشده است، شوخی نیست که قیمت دلار از مرز 50 هزار تومان عبور کند. گرانی دلار روی همه کالاها تاثیر دارد. این دولت گفت تورم را کاهش میدهم، اما نه تنها کاهش نداد بلکه تورم افزایش هم پیدا کرده است.

در دولت های گذشته خصوصا اصلاحات، هر اتفاق تلخی که رخ می‌داد ، بر سر دولت می‌کوفتند، گفت: در این راه امام جمعه مشهد هم از همه جلوتر بود. اکنون که اتفاقات بسیار بدتری برای مردم و کشور رخ می‌دهد،می‌گویند کار دشمن است. 

وی با بیان اینکه این دولت به شدت ناتوان و ناکارآمد است، گفت: در روایات و آیات هم آمده است که اگر فردی کاری را قبول کند و از انجام آن کار ناتوان باشد، لعنت خدا و رسول بر او باد. اما اینکه چرا دولتی ها طبق این روایات کنار نمی‌روند و امور را به اهل فن و توانمند نمی‌سپارند، را نمی‌دانم. انتظار این است که کار را به افرادی بدهند که توانایی حل مشکلات را داشته باشند.  همه افرادی که در راس امور قرار دارند ناتوان هستند. 

فاضلی میبدی ادامه داد: طبیعی است که وقتی افراد در قدرت قرار می‌گیرند، ناتوانی های خودشان را نادیده می‌گیرند و در تاریخ هم همینگونه بوده است. خیلی انسان باید خودساخته و با تقوا باشد که اگر دید از انجام امور ناتوان است، صراحتا بگوید که نمی‌توانم و کنار برود. 

مگر این دشمن چقدرقوی است و  در کشور ما نفوذ دارد که میتواند اقتصاد ما را قبضه کند. یکی از مشکلاتی که گریبان آقایان را گرفته این است که وقتی دولت مطبوع خودشان روی کار است، همه چیز دست دشمن است و اگر دولت غیرجناح خودشان روی کار باشد، اتفاقات ناشی از ناکارآمدی دولت است، خب این اوج بی تقوایی است. 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در دولت های گذشته خصوصا اصلاحات، هر اتفاق تلخی که رخ می‌داد ، بر سر دولت می‌کوفتند، گفت: در این راه امام جمعه مشهد هم از همه جلوتر بود. اکنون که اتفاقات بسیار بدتری برای مردم و کشور رخ می‌دهد،می‌گویند کار دشمن است. 

مگر این دشمن چقدرقوی است و  در کشور ما نفوذ دارد که میتواند اقتصاد ما را قبضه کند. یکی از مشکلاتی که گریبان آقایان را گرفته این است که وقتی دولت مطبوع خودشان روی کار است، همه چیز دست دشمن است و اگر دولت غیرجناح خودشان روی کار باشد، اتفاقات ناشی از ناکارآمدی دولت است، خب این اوج بی تقوایی است. 

ادامه این روند فروپاشی کشور را به همراه دارد. اقتصاد نابسامان، سیاست خارجی فشل و... نشان می‌دهد که در اغلب زمینه ها ما فروپاشیده‌ایم. 

وی ادامه داد: وقتی بگوییم دشمن یعنی به ناکارآمدی خودتان اعتراف کرده اید. امام جمعه مشهد می‌گوید افزایش قیمت ارز کار دشمن است، رئیس بانک مرکزی می‌گوید به خاطر اعتراضات ماه های اخیر است، خب این چه اقتصاد  و مدیریتی است؟ این رفتارها بی تقوایی و گول زدن خودشان است. این جوان هایی که فوج فوج به خارج از کشور می‌روند، خب این هم توطئه خارجی ها است؟ اصلا شما چه کار می‌کنید که توطئه دشمن تا این اندازه موثر است؟ دولت در همه زمینه ها ناتوان است. دولت قبل برجام را تا مرز امضا شدن پیش برد، اما مجلس جلوی آن را گرفت تا امضای احیای آن به این دولت برسد، این دولت هم افرادی را در راس امور گذاشت که هیچ تخصصی ندارند و فقط رفتند و در هتلش نشستند و برگشتند و دستاوردش فقط تحریم و قطعنامه علیه ایران بود. 

وقتی بگوییم دشمن یعنی به ناکارآمدی خودتان اعتراف کرده اید. امام جمعه مشهد می‌گوید افزایش قیمت ارز کار دشمن است، رئیس بانک مرکزی می‌گوید به خاطر اعتراضات ماه های اخیر است، خب این چه اقتصاد  و مدیریتی است؟ این رفتارها بی تقوایی و گول زدن خودشان است

این کارشناس با اشاره به اینکه اگر دولت عرضه سیاسی و تیم قویی داشت، این اتفاقات نباید رخ می‌داد، گفت: دنیا هیچ زمان تا این اندازه علیه ما متحد نبود، که هر روز ایرانی ها جمع شوند و علیه ما شعار دهند. این ها ضعف دولت است. یک جوان در جوانی دلش می‌خواهد ماشین بخرد، ضعیفترین و بی کیفیت ترین ماشین 300 میلیون است، خب این جوان چقدر و چند سال کار کند تا این خودروی بی کیفیت را بخرد؟ بحث خرید خانه که دیگر به کنار. این ها واقعیت تلخ جامعه ما است. دولت باید به مردم بگوید که نتوانستم یا مردم کمک می‌کنند یا اینکه می‌گویند کنار برو تا افراد توانمند روی کار بیایند. 

میبدی ادامه داد: ادامه این روند فروپاشی کشور را به همراه دارد. اقتصاد نابسامان، سیاست خارجی فشل و... نشان می‌دهد که در اغلب زمینه ها ما فروپاشیده‌ایم. 

انتهای پیام/


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha