یک کارشناس مسائل بازار سکه و طلا به اصلاحات نیوز می گوید: این روند افزایشی تا 20 اسفند ماه ادامه داشته باشد و بعد از آن زمان به صورت خود به خود با کاهش تقاضا در بازار، احتمال دارد که بحث کاهشی را در پیش داشته باشیم.
عبادالله محمدولی کارشناس مسائل بازار سکه و طلا، به اصلاحات نیوز میگوید: در خصوص افزایش بی رویه قیمت سکه و طلا در این روزها، بانک مرکزی باید پاسخگو باشد، ولی آنچیزی که من میتوانم بگویم این است که در پایان هر سال یکسری تقاضا به دلیل مناسبتهایی همچون پایان سال، وارد بازار میشود. در این زمینه متولیان این امر که بانک مرکزی هستند باید این موضوع را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه تحریم ها نقش بسیار مهمی در افزایش قیمت ها دارد، گفت: ارزش پولی ما نیز برخلاف شعار مسئولین بسیار کاهش پیدا کرده است و مردم نگران ریالی هستند که در اختیار دارند و برای حفظ ارزش آن، به دنبال بازارهای مطمئن میگردند. همه این مسائل باعث میشود بازار این روزها به شدت نوسانی باشد و صبح که بسم الله میگوییم، با یک صفحه جدیدی از قیمت ها مواجه میشویم.
این روند افزایشی تا 20 اسفند ماه ادامه داشته باشد و بعد از آن زمان به صورت خود به خود با کاهش تقاضا در بازار، احتمال دارد که بحث کاهشی را در پیش داشته باشیم.
محمدولی با اشاره به اینکه مهمترین فشار این نوسانها روی قشر متوسط جامعه است، خاطرنشان کرد: من فکر میکنم این روند افزایشی تا 20 اسفند ماه ادامه داشته باشد و بعد از آن زمان به صورت خود به خود با کاهش تقاضا در بازار، احتمال دارد که بحث کاهشی را در پیش داشته باشیم. باید ببینیم در کنار این صحبتهای من، چه اتفاقات سیاسی و اقتصادی در داخل و خارج از کشور رخ میدهد. هریک از این مولفه ها در جای خود میتواند تاثیر مثبت و منفی داشته باشد.
این کارشناس ادامه داد: تا 20 اسفند ماه شاهد این روند افزایشی باشیم. اما امیدواریم مسئولین تمهیداتی بیاندیشند تا قیمت ها حداقل بالاتر از این نرود و شاهد تثبیت قیمت ها باشیم.
محمدولی با اشاره به اینکه قیمت های فعلی بسیار بالا است و سر به فلک کشیده است، گفت: بازار باید مدیریت شود که ابتدا روند کاهشی داشته باشد و بعد از مدتی تثبیت شود. اما اصلا این به معنای این نیست که دیگر چیزی ارزان میشود و قیمت ها به قبل برمیگردد، این موضوع جزیی از آرزوهای ما است، اما با توجه به شرایطی که این روزها شاهد هستیم، فقط میتوانیم آن را کنترل کنیم و به تثبیت برسانیم.
این کارشناس اقتصادی، با تاکید بر اینکه اگر مردم میخواهند وارد بازار سکه و طلا شوند، حتما نگاه میان مدت و بلند مدت داشته باشند، گفت: من البته توصیه میکنم مردم حتما وارد بازار طلا شوند، چرا که بهترین بازار، بازار طلا است، اما یادمان باشد که اگر وارد این بازار میشویم حتما نگاه بلندمدت داشته باشیم، چرا که نگاه کوتاه مدت صرفا ریسک است.
انتهای پیام/