مالک پتروشیمی میانکاله، ابربدهکار بانکی عبدالله عبدی است! بدهکار بزرگ بانک دولتی توسعه صادرات! فقط در ۲ فقره تسهیلات یورویی با نرخ دولتی ۳۳۸۳ تومان در بهمن ماه ۱۳۹۴ به وی داده شده و بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بانک توسعه صادرات بدهکار میباشد.
به گزارش اصلاحات نیوز؛ اکبر اعلمی، نماینده تبریز در مجلس ششم و هفتم در انتقاد به اجرای طرح پتروشیمی میانکاله که عبدالله عبدی، ابربدهکار بانکی به عنوان مالک آن معرفی شده و دفاع تمام قد قالیباف از اجرای این طرح و همچنین از عبدالله عبدی، نوشت:
قالیباف چنان برای عبدالله عبدی گریبان چاک داده و از او به عنوان سرمایهگذار یاد میکند که هرکس عبدی را نشناسد فکر میکند او سرمایهگذاری است که دهها میلیون دلار پول خود را که حاصل دسترنجش در خارج از کشور بوده، با خود به ایران آورده و میخواهد در پروژه پتروشیمی میانکاله سرمایهگذاری کند!
مردحسابی، مگر با سرازیر کردن هزاران میلیارد ریال سپردههای بیزبان مردم به جیب یکنفر که نامش چیزی جز رانت نیست، میتوان او را سرمایهگذار نامید!؟
سرمایهگذار واقعی ملت مفلوکی است که درآمدهای نفتی و سپردههایشان در اختیار یک مشت افراد بیریشه ویژهخوار قرار میگیرد و در ازای آن چندرغاز سودسپردهگذاری دریافت میکنند که ارزش آن کمتر از نصف نرخ تورمی است که مسوولان و مدیران بیکفایت بر آنها تحمیل کرده اند!
همچنین بخوانید:
عصبانیت قالیباف از جلوگیری ساخت پتروشیمی در میانکاله
پشت پتروشیمی میانکاله، قالیباف است