کد خبر : ۱۱۷۴
۰۱:۴۰

۱۴۰۱/۰۲/۰۱

خبر خوش آب و هوایی؛ نیمه اول اردیبهشت در بیش از دو سوم ایران پربارش خواهد بود!

اصلاحات نیوز؛ احسان مرادی، کارشناس هواشناسی در یادداشتی نوشت:

اگرچه‌ فروردین بسیار کم بارش بود، اما از هفته آخرِ آن بتدریج چتر بارش در حداقل نیمی از کشور گشوده شد که در کانال آب و هوای ایرانی دلیل آن را از خواب بیدار شدن تدریجی دریای سرخ و برقرار شدن دگرباره ی جریان های اقیانوسی معرفی کردیم

 اما همانطور که قبلا هم گفته بودیم، در نیمه اول اردیبهشت ماه، این جریان های اقیانوسی که همچون رودی در جو جاری هستند و رطوبت غنی را به منطقه ما می آورند، تکامل بیشتری یافته و ورود سامانه های بارشی سبب می شود وارد دوره ای مرطوب با بارش های نرمال تا فرانرمال در حداقل دو سوم خاک کشورمان باشیم!


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha