شبکه برق کشور پایدار است/شهادت ۶ نفر از نیروهای صنعت برق در جنگ رمضان
وزارت نیرو اعلام کرد: یکی از پیشرفتهترین واحدهای مولد برق کشور در نیروگاه گازی خلیج فارس هرمزگان، پس از عملیات جامع تعمیراتی توسط شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، بار دیگر با ظرفیت ۱۶۵ مگاوات به مدار تولید بازگشت.
واحد شماره G ۱۲ که به دلیل تکنولوژی پیشرفته (GT ۱۳ E ۲) نقش کلیدی در تنظیم فرکانس و پایداری شبکه سراسری برق ایفا میکند، با تکیه بر دانش فنی و دستان متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وارد مدار شد. این بازگشت، حاصل بازسازی کامل محفظه احتراق، تعمیرات گسترده بر روی تجهیزات دوار، بهسازی اگزوز خروجی و بازسازی قسمتهای حیاتی است.
محمد باقر لطفی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، در تشریح ابعاد فنی این پروژه اظهار داشت: این عملیات پیچیده، با ثبت بیش از هفت هزار نفر ساعت کار تعمیراتی و اجرای حدود چهار هزار و ۵۰۰ فعالیت تخصصی در شرایط سخت وطاقت فرسای جنوب کشور به ثمر رسید.
بخشی از این اقدامات در محل نیروگاه و بخشی دیگر در کارگاههای تخصصی شرکت با دقت مهندسی بالا انجام شد تا تضمینی برای پایداری شبکه در فصل پرمصرف پیشرو باشد
لطفی با تقدیر از تلاشهای مجدانه کارکنان، به جنبه انسانی و ایثارگونه این پروژه اشاره کرد و افزود: بخش قابلتوجهی از این عملیات تعمیراتی در شرایط سخت وپرخطر جنگ تحمیلی رمضان انجام شد.