هیچ رئیسجمهوری به اندازه آقای پزشکیان برای آموزش و پرورش وقت نگذاشته است
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که حل مسائل کشور با مشارکت مردم و سرمایهگذاری در نظام تعلیم و تربیت امکانپذیر است، گفت: پروژههایی مانند مدرسه «هفت شهید» و پویشهای مردمی ساخت مدرسه، الگویی ماندگار برای تحقق عدالت آموزشی و توسعه مشارکت اجتماعی در کشور هستند.
علیرضا کاظمی ظهرامروز، سه شنبه ۲۷ خرداد در مراسم افتتاحیه دبستان هفت شهید روستای کلاته عبدل، با گرامیداشت شهدای جنگ ۱۲ روزه، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم با پیروزی قطعی و حتمی مردم ایران در تقابل با دنیای استکبار، دل مردم، شهدا و امام راحل (ره) که این مسیر را پیشبینی کرده بودند، شاد شود.
کاظمی با اشاره به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه دستاوردهای آموزش و پرورش، گفت: هر سال معلمان به دیدار رهبر معظم انقلاب میرفتند که امسال به دلیل مسائل امنیتی این دیدار به تعویق افتاد، اما در جریان نمایشگاه، فرصت ارائه بخشی از فعالیتهای آموزش و پرورش فراهم شد.
وی افزود: در این نمایشگاه، پویش «با من» را در قالب نهضت توسعه عدالت آموزشی برای رهبر معظم انقلاب تشریح کردم که مورد توجه و استقبال ایشان قرار گرفت و این موضوع نشاندهنده ارزش و اهمیت بالای این پویش در مسیر تحقق عدالت آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نمایندگان مجلس و اعضای دولت در کنار آموزش و پرورش ایستادند و دولت به معنای واقعی، آموزش و پرورش را در صدر اولویتهای خود قرار داد و مجلس نیز با حمایتهای مؤثر، مهر تأییدی بر اهمیت نظام تعلیم و تربیت زد.
کاظمی با تأکید بر این که تنها راه تحقق عدالت در همه حوزهها، سرمایهگذاری در نظام تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: آموزش و پرورش میتواند جامعه را به تعادل برساند و تنها مسیر دستیابی به سعادت عمومی، توجه جدی به تعلیم و تربیت است.
وی مردم را مهمترین سرمایه حل مسائل کشور دانست و گفت: آنچه کشور را در عبور از مشکلات یاری میکند، حضور و مشارکت مردم در صحنه است و پروژههایی از این دست نشان داد که با همدلی و مشارکت عمومی میتوان به نتایج بزرگ دست یافت.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که پروژه مدرسه هفت شهید از چند جهت دارای ویژگیهای متمایز است، خاطرنشان کرد: مشارکت همه دستگاهها، الگوی ساخت مدرسه و حضور گسترده مردم در اجرای این پروژه، آن را به الگویی ماندگار و قابل تعمیم برای حل سایر مسائل کشور تبدیل کرده است.
وی با اشاره به تجربه ساخت مدرسه در میناب، افزود: پس از آن حادثه، پویش «فرشتهها» راهاندازی شد که بیش از دو میلیون نفر در آن مشارکت کردند و با جمعآوری ۱۴۰ میلیارد تومان کمکهای خرد مردمی، عملیات ساخت «مدرسه ایران» آغاز شد.
کاظمی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر ساخت مدرسه، موجب فرهنگسازی، تقویت روحیه مشارکت و مسئولیتپذیری اجتماعی در کشور میشود و آثار آن بسیار فراتر از احداث یک فضای آموزشی است.
وی در پایان بر تکمیل پروژه مطابق بالاترین استانداردهای آموزشی تأکید کرد و گفت: این مدرسه نباید تنها یک ساختمان باشد، بلکه باید به الگویی کامل از فضای آموزشی تبدیل شود و امکاناتی همچون زمین چمن، نمازخانه و کتابخانه در آن پیشبینی و تکمیل شود.