یک فعال سیاسی اصلاحطلب با تأکید بر اینکه اظهارات ناروا علیه ظریف باید مورد عکسالعمل فوری دانشگاه تهران واقع شود، گفت: به نظر میرسد دولت خیلی دارد مماشات میکند. الآن شرایط جنگی است و من به عنوان کسی که مسئول تبلیغات جنگ هشت ساله بودم، عرض میکنم که این جنگ به مراتب از جنگ با صدام حساستر است.
غلامعلی رجایی در واکنش به توهین علیه محمدجواد ظریف توسط یکی از مداحان، گفت: جنگ ما با ابرقدرت آمریکا و اسرائیل، یک جنگ کمنظیر در طول تاریخ است. ایران معمولا با یک کشور – فرض کنید یک زمانی با ازبکها یا یک زمانی با عثمانی – درگیر بوده و به این شکل که یک جنگ دامنهدار باشد، کمتر در طول تاریخ پیش آمده است. مثلا انگلیس هم آمده ولی طولی نکشیده و آنها از جنوب کشور بیرون کردند.
این فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان اینکه خوشبختانه در این شرایط به یک همگرایی ملی رسیدیم، یادآور شد: مردم با سلیقههای مختلف نزدیک به ۴۰ روز است که در میادین و خیابانها جمع میشوند. به نظر میرسد اینکه در این مقطع چند صدا از ایران بلند شود، هم خلاف سیاست و هم خلاف عقل است؛ مخصوصا اگر چنگ زدن به چهره کسانی مثل ظریف باشد که رهبری شهید، ایشان را به تدیّن نام برده بود و گفته بود که ایشان دیپلمات متدیّنی است.
وی با تأکید بر اینکه اظهارات ناروا علیه محمد جواد ظریف باید مورد عکسالعمل فوری دانشگاه تهران واقع شود، افزود: دانشگاه تهران نباید محل کسانی باشد که به چهرههای سیاسی هتاکی کنند. به نظر من دانشگاه تهران باید از خودش دفاع و همکاری با این فرد را تعلیق کند.
رجایی با بیان اینکه دولت در این قضایا باید حیثیت ایران و تکصدایی را حفظ کند، تأکید کرد: من پریشب خرمآباد بودم و آنجا میگفتند «موسوی نقطهزن، پل فهد را بزن». قبلا هم گفته بودند قدس تمام شد و باید به سمت فتح مکه برویم. به نظر میرسد دولت خیلی دارد مماشات میکند. الآن شرایط جنگی است و من به عنوان کسی که مسئول تبلیغات جنگ هشت ساله بودم، عرض میکنم که این جنگ به مراتب از جنگ با صدام حساستر است. وحدت باید حفظ شود و هر جا زمزمهای به سمت دوصدایی و چندصدایی و تفرقه میبرد، باید درجا آن روزنه بسته و جلوی آن صدا هم گرفته شود.