یک دین پژوه با بیان اینکه سربازان و مدافعان مسلح کشور جهانیان و دشمنان را به حیرت انداخته اند گفت: بر بازوی آنان بوسه میزنیم.
عبدالکریم سروش درمورد تجاوز آمریکایی - صهیونی به خاک ایران، اظهار داشت: تنها چیزی که حقیقتاً به ما خرمی میبخشد دلیری سربازان و مدافعان مسلح کشور ماست که بر دست و بازوی آنها باید بوسه زد، کسانی که جانشان را بر کف دست نهادهاند از این ملک و ملت دفاع میکنند و باکی ندارند و بلکه باک و بیم در دل دشمنان افکندهاند آنها جهانیان را به حیرت افکندهاند که چگونه این مقاومت و این استقامت صورت میگیرد و کدام اندیشه کدام غیرت و کدام آیین است که چنین به آنها شجاعت میبخشد.
وی افزود: ما به آنها آفرین، صد آفرین و هزار آفرین میگوییم و حقیقتاً در مقابل شجاعت و عظمت آنها خودمان را حقیر مییابیم، ما در جای امنی نشستهایم و نظم معیشتی داریم و مورد تهدید نیستیم، اما میدانیم که هموطنان ما و مخصوصا آنها که در جبهههای جنگ شرکت دارند در چه وضعی به سر میبرند و هر ثانیه و هر دقیقه و هر روز و شب بر آنها چگونه میگذرد.
سروش ادامه داد: از اینجا با آنان همدردی میکنیم، آفرین میگوییم و دلیری آنها را میستاییم و از خداوند بزرگ پیروزی آنان را میخواهیم و برای آنها و همه هم میهنان خودمان دعا میکنیم.
وی افزود: باید اقدامی کنیم هر اقدام سیاسی و غیرسیاسی که میتوانیم انجام دهیم تا سایه این جنگ شوم از کشور برطرف شود تا مردمان ما روی آزادی و آبادی را ببینند تا پایان این جنگ متجاوزانه، جنایتکارانه و غارتگرانه را به چشم خود ببینند و پیروزی، جشن و عید دیگری داشته باشند، دعا میکنیم و از خداوند میخواهیم دلهای ما با آنهاست.