کد خبر : ۱۱۱۴۷۳
۲۲:۰۲

۱۴۰۴/۱۲/۲۷
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد:

افزایش ۴۹ درصدی مراجعات مردم برای اهدای خون در جنگ رمضان نسبت به جنگ ۱۲ روزه

افزایش ۴۹ درصدی مراجعات مردم برای اهدای خون در جنگ رمضان نسبت به جنگ ۱۲ روزه

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران، از افزایش ۴۹ درصدی مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون سراسر کشور همزمان با جنگ رمضان نسبت به ایام جنگ ۱۲ روزه خبر داد.

احمد قره‌باغیان در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: این افزایش قابل توجه نشان‌دهنده همبستگی و انسجام اجتماعی هموطنان در مواجهه با بحران و چالش‌ها است.

وی اظهار کرد: معمولاً در ماه مبارک رمضان، آمار اهدای خون کاهش می‌یابد، اما در این جنگ، هموطنان ما با وجود مخاطرات جنگ، با زبان روزه به دعوت سازمان انتقال خون لبیک گفتند.

وی با بیان اینکه در ۱۲ روز ابتدای جنگ رمضان، بیش از ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ شهروند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کردند، افزود: این آمار در مقایسه با جنگ پیشین در روز‌های اخیر، ۴۹ درصد رشد داشته است.

قره‌باغیان پویش صف همدلی را که با هدف افزایش فرهنگ اهدای خون در این ایام راه‌اندازی شده بود، موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: این موفقیت نتیجه همبستگی و همدلی مردم و همچنین همکاری رسانه‌ها است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون از تمامی اهداکنندگان خون و همچنین رسانه‌ها تقدیر و تشکر کرد و بر ضرورت ادامه این حرکت انسانی تأکید داشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا

ارسال نظر
captcha