عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می گوید: حاکمیت با اینکه میداند از این رفتارهای تند و خشن هیچ سودی نمیبرد، اما باز اجازه میدهد این رفتارها ادامه پیدا کند! واقعا متعجب هستم. خصوصا در بخش قوه قضاییه که شاهد صدور احکامی هستیم که میان جرم و مجازات هیچگونه هماهنگی وجود ندارد.
حجت السلام محمدتقی فاضل میبدی، فعال سیاسی به اصلاحات نیوز میگوید: در سه چهار دهه اخیر، ما با رفتارهای تندروگرایانه بسیار زیادی مواجه بودیم که متاسفانه هرچه جلوتر رفتیم این رفتارها بیشتر هم شد؛ حالا گاهی دولت ها حمایت و پشتیبانی میکردند، گاهی هم نمیکردند. دولت ها یا نخواستند یا نتوانستند جلوی آن را بگیرند و متاسفانه این روند آنقدر رشد کرد که اکنون به بخشی از حاکمیت تبدیل شده است. عجیب تر اینکه تاکنون هیچ سودی هم از این اتفاقات نبرده ایم؛ از ترورها و کتک ها گرفته تا زندان کردن ها و بسیاری از مصیبت های دیگر که در طول این چهار دهه با آن مواجه بودیم.
وی ادامه داد: حاکمیت با اینکه میداند از این رفتارهای تند و خشن هیچ سودی نمیبرد، اما باز اجازه میدهد این رفتارها ادامه پیدا کند! واقعا متعجب هستم. خصوصا در بخش قوه قضاییه که شاهد صدور احکامی هستیم که میان جرم و مجازات هیچگونه هماهنگی وجود ندارد. مثلا افرادی که میلیاردها تومان از پول مردم راخورده اند را نهایتا به 10 سال حبس میفرستند ولی جوانی که در دانشگاه یا خیابان فریادی زده یا کاری کرده، با هزاران مشکلی که در جامعه دارد، میگیرند و با بدترین شکل با او برخورد میکنند.
حاکمیت با اینکه میداند از این رفتارهای تند و خشن هیچ سودی نمیبرد، اما باز اجازه میدهد این رفتارها ادامه پیدا کند! واقعا متعجب هستم. خصوصا در بخش قوه قضاییه که شاهد صدور احکامی هستیم که میان جرم و مجازات هیچگونه هماهنگی وجود ندارد.
میبدی با بیان اینکه این تندروی ها فرجام خوبی ندارد و کشور را نابود میکند، گفت: همین شعارهای مرگ بر این و آن که در ادبیات برخی ورود کرده است، چرا باید اینگونه باشد ؟ در کجای دنیا بعد از نماز جمعه مرگ بر این و آن میگویند ؟ این رفتارها و شعارهای مارکسیستی در ابتدای انقلاب وارد ادبیات ما شد که باید از ادبیات ما ایرانیها حذف شود.
فاضلی میبدی میگوید این تندروی ها بقای نظام را تضمین نمیکند. من امیدوارم که بزرگان نظام جلوی این تندوری را بگیرند و فکری به حال آن کنند. ادامه این روند جز شکاف عمیق تر میان ملت و حاکمیت، چیزی به دنبال نخواهد داشت. اغلب جوانان و نخبگان در حال مهاجرت هستند. این کشور سراسر جذابیت و ثروت است، چرا مردمش باید آن را رها کنند و بروند؟ ما حتی توریست و درآمد توریستی هم نداریم. بالاخره میترسند بیایید و زمانیکه حجاب ندارند حزب الهی ها با چماق به آنها حمله کنند. این بیانیه و اتحادی که بر علیه ما در خارج از کشور شکل میگیرد نیز انزوای ما را بیشتر میکند.
این تندروی ها بقای نظام را تضمین نمیکند. من امیدوارم که بزرگان نظام جلوی این تندوری را بگیرند و فکری به حال آن کنند.افرادی چون میرسلیم خودشان مشکل دارند و برای لاپوشانی مشکلاتشان، اینگونه خودشیرینی میکنند. در صورتی که این خلاف اسلام سخن گفتن است نه خودشیرینی کردن.
این فعال سیاسی، میگوید: همین افرادی مانند میرسلیم چرا باید چنین حرفی بزند که بازداشتی ها را 5 تا 10 روز بعد از بازداشت اعدام کنید؟ حتی کسی که در جنگ هم خیانت کرده باشد به این سرعت او را مجازات و اعدام نمیکنند. این افراد حتی اسلام را هم به درستی نشناخته اند، چرا که اسلام روی خون حساسیت زیادی دارد. چرا باید جوانان را بگیریم و بعد از چندروز اعدام کنیم؟ این آقایان فقه و اسلامشان را از کجا یاد گرفته اند؟آقای میرسلیم اصلا شما چه کاره هستید که برای مردم چنین تصمیماتی میگیرید؟ به نظرم افرادی چون میرسلیم خودشان مشکل دارند و برای لاپوشانی مشکلاتشان، اینگونه خودشیرینی میکنند. در صورتی که این خلاف اسلام سخن گفتن است نه خودشیرینی کردن. مرکز ثقل حاکمیت باید با آنها برخورد کند، تا جایی که ما خبر داریم بخشی از حاکمیت از آنها دفاع و حمایت میکند، ان بخشی که قبول ندارد هم باید موضع گیری کند.