سیاسی ۱۴۰۳/۰۶/۰۸

روزنامه شرق:

گام بزرگ وفاق ملی/ پزشکیان و محسنی اژه ای در راستای هم‌گرایی و آشتی ملی تلاش می‌کنند

در بررسی صلاحیت کابینه، قوه مقننه به درخواست آنان لبیک گفت‌ و در چند روز اخیر هم همراهی دستگاه قضا نشان از همراهی قوه قضائیه با دولت نوپای چهاردهم دارد تا جایی که شنیده شد محسنی اژه ای و مسعود پزشکیان در کنار هم در تلاش برای رفع حصر محصورین هستند و اگرچه فعلا نام مهدی کروبی مطرح شده اما امید می‌رود این وفاق و همراهی ملی به یک تصمیم بزرگ یعنی رفع همه محصورین و همچنین آزادی زندانیان سیاسی ختم شود.

گام بزرگ وفاق ملی/ پزشکیان و محسنی اژه ای در راستای هم‌گرایی و آشتی ملی تلاش می‌کنند

روزنامه شرق نوشت: گفتمان وفاق ملی زودتر از آنچه تصور می‌شد نمای واقعی به خود گرفته و در حال نقش‌آفرینی در سپهر سیاسی ایران امروز است. دلیل اصلی این چشم‌انداز نیز اخبار خوبی است که در چند روز اخیر در حوزه‌های مختلف در رفع برخی موانع و محدودیت‌ها ازجمله بازگشت استادان اخراجی به دانشگاه یا حضور زنان در کابینه و… می‌شنویم.

این تصاویر درواقع همان نگاه تفاهمی و همکاری است که به جای دعواهای حزبی در جریان اداره سیاسی کشور حاکم شده است. عده‌ای از روز اول آغاز به کار کارزار انتخابات مسعود پزشکیان بر این هم‌گرایی تأکید داشتند و پس از پیروزی در انتخابات دست همکاری به سمت همه جریان‌های سیاسی، نهادها و ارکان حکومتی دراز کرده‌اند.

در بررسی صلاحیت کابینه، قوه مقننه به درخواست آنان لبیک گفت‌ و در چند روز اخیر هم همراهی دستگاه قضا نشان از همراهی قوه قضائیه با دولت نوپای چهاردهم دارد تا جایی که شنیده شد رئیس قوه قضائیه و مسعود پزشکیان در کنار هم در تلاش برای رفع حصر محصورین هستند و اگرچه فعلا نام مهدی کروبی مطرح شده اما امید می‌رود این وفاق و همراهی ملی به یک تصمیم بزرگ یعنی رفع همه محصورین و همچنین آزادی زندانیان سیاسی ختم شود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید