سیاسی ۱۴۰۳/۰۶/۳۱

محمدصادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

پزشکیان در نیویورک می‌تواند مسائل بزرگی را حل کند / نیازمند تنش‌زدایی جهانی و منطقه‌ای هستیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که رئیس دولت چهاردهم با توجه به ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فردی که دارد می‌تواند مسائل بزرگ و مهمی را در سفر به نیویوک حل و فصل کند.

پزشکیان در نیویورک می‌تواند مسائل بزرگی را حل کند / نیازمند تنش‌زدایی جهانی و منطقه‌ای هستیم

محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز درباره سفر پیش رو دکتر پزشکیان به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: این سفر در شرایط کنونی بحران‌های جهانی، به‌ویژه منطقه، می‌تواند ثمربخش، متفاوت و جهت‌دهنده باشد. جهان امروز به این ضرورت رسیده است که باید مسئله فلسطین را از روش‌هایی بجز روش‌های گذشته حل کرد و آقای پزشکیان هم می‌تواند از این موضوع استفاده کند.

سفر دکتر پزشکیان به نیویورک در شرایط کنونی بحران‌های جهانی، به‌ویژه منطقه، می‌تواند ثمربخش، متفاوت و جهت‌دهنده باشد. رئیس جمهور می‌تواند با قدرت های جهانی و در راس آن‌ها آمریکا، برای حل معضلات و مشکلات انسان در جهان کنونی، وارد گفت‌وگو شود و در ذیل این سرفصل، به گشودن راه‌های جدید گفت‌وگو با غرب دست پیدا کند. ما برای ایجاد یک تعادل منطقه‌ای و یک بستر توسعه در کشور، نیازمند تنش‌زدایی منطقه‌ای و جهانی هستیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور می‌تواند با قدرت های جهانی و در راس آن‌ها آمریکا، برای حل معضلات و مشکلات انسان در جهان کنونی، وارد گفت‌وگو شود و در ذیل این سرفصل، به گشودن راه‌های جدید گفت‌وگو با غرب دست پیدا کند. ما برای ایجاد یک تعادل منطقه‌ای و یک بستر توسعه در کشور، نیازمند تنش‌زدایی منطقه‌ای و جهانی هستیم.

این عضو حزب اعتماد ملی تصریح کرد: ویژگی‌های شخصیتی دکتر پزشکیان می‌تواند کشورهای اسلامی و دنیا را به تفکر عمیق وادار کند؛ نزدیکی ‌‌و برادری کشورهای اسلامی این ظرفیت را دارد که به تغییر موازنه قوا در جهان منجر شود.

جوادی حصار با تاکید بر نقش ایران در ایجاد صلح پایدار خاطرنشان کرد: مسعود پزشکیان استعداد و آگاهی کاملی برای حل مسائل بزرگ دارد و با پاسخ‌های صریح، شفاف و منطقی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. اگر در نشست سازمان ملل رئیس جمهور ایران با رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد، بدون هیچ دلهره‌ای دست او را بفشارد و او را به صلح جهانی دعوت کند. ایران می‌تواند در کنار قدرت‌های جهانی، صلح پایدار را در منطقه ایجاد کند. دکتر پزشکیان از آمریکا بخواهد برای پایداری مدیریت عاقلانه بر جهان، از ایران و ایرانیان کمک بطلبد.

پزشکیان استعداد و آگاهی کاملی برای حل مسائل بزرگ دارد و با پاسخ‌های صریح، شفاف و منطقی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. اگر در نشست سازمان ملل رئیس جمهور ایران با رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شد، بدون هیچ دلهره‌ای دست او را بفشارد و او را به صلح جهانی دعوت کند. ایران می‌تواند در کنار قدرت‌های جهانی، صلح پایدار را در منطقه ایجاد کند. دکتر پزشکیان از آمریکا بخواهد برای پایداری مدیریت عاقلانه بر جهان، از ایران و ایرانیان کمک بطلبد.

وی ضمن بیان این مطلب که «با ظرفیت‌هایی که در ایران وجود دارد و توانایی‌های که در دکتر پزشکیان سراغ داریم، ایشان توانایی گشودن راه‌های موثری فی‌مابین ایران و اروپا و آمریکا دارد» متذکر شد: امیدوارم ایشان همانطور که باهوش، آگاه و صادق است، با دنیا حرف بزند و‌ نماد فرهنگ، ادبیات، عشق و صمیمیت ایرانیان در جهان باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: آقای پزشکیان اگر به اندازه کافی فردوسی و حافظ نخوانده باشد، اگر به اندازه کافی سعدی و مولوی نداند، اما با شهریار که استاد ادب و سخن است آشنا هستند و می‌تواند فرهنگ‌ و تاریخ ایران را به جهانیان نشان دهد.

رئیس جمهور می‌تواند با زبان علمی، منطقی و استوار برگرفته از عزت، حکمت و مصلحت، با دنیا حرف بزند و از دنیا بخواهد به این محاصره ظالمانه ایرانیان خاتمه دهند. ملت ایران برای حفظ و پایداری کشور هزینه زیادی پرداخته و حاضر است همچنان بپردازد، اما اگر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و سازمان ملل علیه ایران هرچه در زمان نزدیک‌تر برداشته شود، ما نیز سریع‌تر به یک زیست صلح‌مدارانه در جهان دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بی تردید زمانی که صحبت از ایجاد راه‌های نوین برای برداشتن ستم از جهانیان باشد، در بدو امر رفع ظلم و ستمی که به تبع تحریم‌های یک جانبه علیه ایران بوده‌ است هم باید صحبت کرد. رئیس جمهور می‌تواند با زبان علمی، منطقی و استوار برگرفته از عزت، حکمت و مصلحت، با دنیا حرف بزند و از دنیا بخواهد به این محاصره ظالمانه ایرانیان خاتمه دهند. ملت ایران برای حفظ و پایداری کشور هزینه زیادی پرداخته و حاضر است همچنان بپردازد، اما اگر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و سازمان ملل علیه ایران هرچه در زمان نزدیک‌تر برداشته شود، ما نیز سریع‌تر به یک زیست صلح‌مدارانه در جهان دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید