سیاسی ۱۴۰۳/۰۳/۱۶

محمدصادق جوادی حصار فعال سیاسی اصلاح طلب:

قالیباف برای توجیه قولش می‌گوید از من خواستند در انتخابات شرکت کنم/ او آمد تا افرادی مانند جلیلی رأی نیاورند/در سیاست نباید توقع اخلاق داشته باشیم، آنهم از افرادی مانند قالیباف!

محمدصادق جوادی حصار با اشاره به ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری، به اصلاحات نیوز می‌گوید: نه آقای قالیباف و نه بسیاری از مدیران اجرایی کشور، توقع نداشتند این حجم از کاندیداها روانه وزارت کشور شوند. قالیباف سال‌هاست که سودای ریاست جمهوری را داشته و دارد و تصورش این است قوی‌ترین مدیر اجرایی

قالیباف برای توجیه قولش می‌گوید از من خواستند در انتخابات شرکت کنم/ او آمد تا افرادی مانند جلیلی رأی نیاورند/در سیاست نباید توقع اخلاق داشته باشیم، آنهم از افرادی مانند قالیباف!

محمدصادق جوادی حصار با اشاره به ثبت نام گسترده افراد در انتخابات ریاست جمهوری، به اصلاحات نیوز می‌گوید: نه آقای قالیباف و نه بسیاری از مدیران اجرایی کشور، توقع نداشتند این حجم از کاندیداها روانه وزارت کشور شوند. قالیباف سال‌هاست که سودای ریاست جمهوری را داشته و دارد و تصورش این است قوی‌ترین مدیر اجرایی کشور است. بر اساس جوی که بعد از سقوط بالگرد و فقدان رئیس‌جمهور، در کشور ایجاد شده بود، فکر می‌کرد فضا برای حضورش مهیا نیست.

قالیباف سال‌هاست که سودای ریاست جمهوری را داشته و دارد و تصورش این است قوی‌ترین مدیر اجرایی کشور است.

وی ادامه داد: قالیباف الان با علم به اینکه رئیس مجلس است و ظاهرا هم اگر کاندیدای ریاست جمهوری شود و رای نیاورد، می‌تواند دوباره به کرسی ریاست مجلس برگردد، ابن ریسک را قبول کرده است.بهانه اش هم این است که چند تن از فرزندان شهیدان مثل فرزند همت از او خواستند که باید در عرصه انتخابات حضور پیدا کنی. البته این می‌تواند هدایت شده باشد یا نباشد. اما این بهانه را برایش ایجاد کرده و با علم به اینکه تنوع کاندیداها زیاد است و معلوم نیست شورای نگهبان چقدر از کاندیدها را رد و چقدر را نگه دارد، دست به این حضور زده است.

قالیباف الان با علم به اینکه رئیس مجلس است و ظاهرا هم اگر کاندیدای ریاست جمهوری شود و رای نیاورد، می‌تواند دوباره به کرسی ریاست مجلس برگردد، ابن ریسک را قبول کرده است.بهانه اش هم این است که چند تن از فرزندان شهیدان مثل فرزند همت از او خواستند که باید در عرصه انتخابات حضور پیدا کنی.

جوادی حصار با بیان این موضوع که تصور قالیباف این بوده احتمالا از میان اصولگرایانی که ثبت نام کرده‌اند احتمالا جلیلی می‌ماند ،گفت: او تصور می‌کند جلیلی تایید صلاحیت می‌شود و از همین رو با این حضور می‌تواند اردودگاه اصولگرایان را دور خودش جمع کند. تصور دیگری که داشته شاید این باشد که اصولگرایان با لاریجانی همکاری نمی‌کنند و فقط میانه‌روها، و اصلاح طلبان معتدل دور لاریجانی جمع خواهند شد.

این فعال سیاسی ادامه داد: قالیباف تصورش این بود که با این حضور می‌تواند از حضور جلیلی در پاستور جلوگیری کند. چرا که سعید جلیلی نقطه پایان اصولگرایی افراطی است، بنابراین معتقدند نه می‌توان او را رد صلاحیت کرد، نه می‌توان او را رها کرد تا همه دورش جمع شوند. قالیباف شاید فکر کرده با این کار از حضور افراطیونی همچون جلیلی می‌تواند جلوگیری کند، چرا که اگر جلیلی رای بیاورد و رئیس جمهور شود، خودش هم در مجلس است و قرار است مدام درگیری داشته باشند.

قالیباف تصورش این بود که با این حضور می‌تواند از حضور جلیلی در پاستور جلوگیری کند. چرا که سعید جلیلی نقطه پایان اصولگرایی افراطی است، بنابراین معتقدند نه می‌توان او را رد صلاحیت کرد، نه می‌توان او را رها کرد تا همه دورش جمع شوند. قالیباف شاید فکر کرده با این کار از حضور افراطیونی همچون جلیلی می‌تواند جلوگیری کند، چرا که اگر جلیلی رای بیاورد و رئیس جمهور شود، خودش هم در مجلس است و قرار است مدام درگیری داشته باشند.

جوادی حصار می گوید: یکی از دوستان می‌گفت مرغ سیاست اصلا یک پا ندارد و همواره دو پا دارد و اگر می‌توانست سه پا! قالیباف یک نیروی عملیات جنگی است، آنها در جنگ تا دقیقه ۹۰ تصمیم می‌گرفتند که از یک محور عملیات کنند، ولی دقیقه ۹۰ محور را تغییر می‌دادند. بله قول داده اما می‌گوید شرایط و اقتضای کشور این است که بیایم و به قول سعدی حتما کفارت یمین اش را هم می‌پردازد.

نباید توقع رفتارهای اخلاقی در بحث های سیاسی داشته باشیم، خصوصا از افرادی مانند جلیلی و قالیباف. اینها با واقعیت زندگی می‌کنند، می‌گویند خیلی‌ها از من خواستند در انتخابات شرکت کنم، خودمم بی میل نبودم و با این حضور می‌توانم از برخی از اتفاقات جلوگیری کنم.

او در ادامه می‌گوید: نباید توقع رفتارهای اخلاقی در بحث های سیاسی داشته باشیم، خصوصا از افرادی مانند جلیلی و قالیباف. اینها با واقعیت زندگی می‌کنند، می‌گویند خیلی‌ها از من خواستند در انتخابات شرکت کنم، خودمم بی میل نبودم و با این حضور می‌توانم از برخی از اتفاقات جلوگیری کنم.

جوادی حصار در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود کرسی ریاست جمهوری را به فردی همچون قالیباف سپرد که حتی یک هفته به وعده خود وفا نمی‌کند، گفت: شما خیلی آرمان‌گرایانه به جایگاه ریاست جمهوری نگاه نکنید. در این جایگاه احمدی نژاد رفته و در چشم مردم نگاه می‌کرده و دروغ می‌گفته! حالا در میانه احمدی نژاد و قالیباف کدام یک بهتر است؟ شما می‌توانید تضمین کنید از صافی شورای نگهبان آقایانی همچون پزشکیان و لاریجانی بیرون بیاید؟ خیر. مباحث به این شکل است، در مسائل سیاسی امور نسبی است و نه خیر مطلق وجود دارد و نه شر مطلق.

انتهای پیام/

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید