اخبار اصلاحات ۱۴۰۳/۰۱/۱۲

محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم:

شجاعت بی‌نظیر روحانی در سخن بود که باعث رد صلاحیتش شد وگرنه علم او برای مجلس خبرگان، بارها تایید شده‌ بود

محمود واعظی گفت: وقتی که آقای دکتر لاریجانی را رد کردند و دلایلش اعلام شد یکی از اتهامات این بود که ایشان با دولت همراهی می‌کردند.

شجاعت بی‌نظیر روحانی در سخن بود که باعث رد صلاحیتش شد وگرنه علم او برای مجلس خبرگان، بارها تایید شده‌ بود

اصلاحات نیوز | با نامه شورای نگهبان درباره دلیل ردصلاحیت روحانی گپ و گفت با محمود واعظی کلید خورد، نامه ای که بنا به روایت واعظی «مُهر محرمانه» بر آن خورده است و هنوز رسما جزئیاتی از آن در فضای رسانه ای نه از سوی شورای نگهبان نه از سوی روحانی منتشر نشده است.

محمود واعظی، در گفتگویی این ردصلاحیت را بهای شجاعت روحانی دانست.

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه می خوانید:

اعتقاد داریم بخاطر حقوق شهروندی که هر شهروند ایرانی دارد، وقتی افراد کاندیدا می‌شوند و ردصلاحیت می‌شوند باید دلیلش را به طور شفاف بدانند و شورای نگهبان به آنها اعلام کند. طبیعی است که مردم باید بدانند چرا کسی که در ۴۰ سال گذشته و حتی قبل از انقلاب فعالیت داشته و بعد از انقلاب در مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، دو دوره ریاست جمهوری و …سمت‌های مهم داشته و مورد تایید مردم قرار گرفته و بارها تایید صلاحیت شده، این بار تایید صلاحیت نشده است؟
نامه شورای نگهبان درباره ردصلاحیت روحانی مُهر محرمانه دارد.

نامه شورای نگهبان درباره ردصلاحیت روحانی مُهر محرمانه دارد. روحانی در سخن گفتن شجاعت زیادی دارد، امروز هم دارد بهای همان شجاعت را می‌پردازد. این‌ که در مجلس خبرگان ردصلاحیت شد به نظرم بهای شجاعت در سخن گفتن و اظهارنظر کردنش است وگرنه علم او و صلاحیت مورد نیازش برای مجلس خبرگان، بارها تایید شده‌ بود.

وقتی که آقای دکتر لاریجانی را رد کردند و دلایلش اعلام شد یکی از اتهامات این بود که ایشان با دولت همراهی می‌کردند. در صورتی که مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که سران سه قوه باید با هم همکاری نزدیکی داشته باشند تا مسائل کشور را با هم درک و حل کنند.
من جایی گفتم در آن دوران (دولت روحانی) در صداوسیما مجریانی بودند که هر چه تندتر علیه دولت و رییس جمهور حرف می‌زدند، کنایه می زدند یا فحاشی می‌کردند، برنامه‌های بیشتری می گرفتند. از من پرسیدند این افراد چه کسانی هستند؟ گفتم امروز دیگر در صداوسیما نیستند؛ زیرا تاریخ مصرفشان تمام شده‌است.
انتخاباتی انجام شد؛ تمام شد و عده‌ای نیز رأی آوردند. هنوز منتخبین به مجلس نرفته‌اند و قسم نمایندگی را نخورده اند اما ببینید که با چه ادبیاتی علیه هم دیگر صحبت می‌کنند. از طرفی مجلسی‌های ما با رأی کمی از مردم به مجلس رفته‌اند و از طرف دیگر خودشان با خودشان دعوا دارند که دنبال این هستند که چه کسی به هیات رئیسه برود یا نرود. من نمی‌دانم این مجلس می‌خواهد چطور با مردم کار کند؟ مصاحبه منتخبین را در رابطه با حجاب و موضوعات مختلف ببینید که چطور حرف می‌زنند.
اگر بخواهیم دکتر روحانی را بشناسیم، باید سال‌های قبل انقلاب و زندگی ایشان را از جوانی‌اش و سخنرانی‌هایی که انجام داده مطالعه کنیم. در آن دوران ایشان مدت زیادی از شهری به شهر دیگر می‌رفت که دستگیر نشود.
او معمولا در سخن گفتن شجاعت زیادی دارد، امروز هم دارد بهای همان شجاعت را می‌پردازد. این‌ که در مجلس خبرگان ردصلاحیت شد به نظرم بهای شجاعت در سخن گفتن و اظهارنظر کردنش است وگرنه علم او و صلاحیت مورد نیازش برای مجلس خبرگان، بارها تایید شده‌ بود.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید