سیاسی ۱۴۰۳/۰۶/۰۵

اسرائیل از امروز به بعد نخواهد توانست هیچ مقامی را ترور کند

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم گفت: اسرائیل از امروز نخواهد توانست هیچ مقام بزرگی را چه در حزب الله یا یمن، ایران و عراق بدون پاسخ ترور کند.پاسخ حزب الله در یک چارچوب برنامه ریزی شده به اهداف نظامی صورت گرفت.

اسرائیل از امروز به بعد نخواهد توانست هیچ مقامی را ترور کند

عطوان با اشاره به اینکه انجام این حمله در روز اربعین امام حسین علیه السلام موضوع بسیار مهمی است و وارد تاریخ خواهد شد، تصریح کرد: از این حیث وارد تاریخ خواهد شد که اسرائیل از امروز نخواهد توانست هیچ مقام بزرگی را چه در حزب الله یا یمن، ایران و عراق بدون پاسخ ترور کند.

وی با بیان اینکه این پاسخ که در یک چارچوب برنامه ریزی شده به اهداف نظامی صورت گرفت، یک دستاورد و نوآوری است، افزود: سید حسن نصرالله در واکنش به دروغ پردازی های اسرائیل دقیق و شفاف بود و با درایت و تعقل بالا سخن گفت.

تحلیلگر جهان عرب با اشاره به اینکه نصرالله اطلاعات دقیقی در دست دارد و به نحوه سخن گفت او حسادت می کنیم، ادامه داد: او شرح مفصلی از این عملیات ارائه داد. این یک جنگ روانی و یک پیروزی روانی بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگر برنامه ریزی نظامی و بی سابقه برای این عملیات بود، تصریح کرد: این یعنی اینکه در ابتدا از موشک ها یعنی بیش از ۳۴۰ موشک استفاده کردند و با آن اهداف نظامی را در شمال فلسطین اشغالی و بلندی های جولان اشغالی هدف قرار دادند وهدف از این اقدام هوشمندانه مشغول کردن گنبد آهنین بود تا راه برای پهپادها باز شود و به اهداف خود برسند. اهدافی که کاملا دقیق بود ودارای معنای بزرگی است و آن هم پایگاه گلیلوت بود که بزرگترین واحد اطلاعاتی جهان در آن مستقر است و کل خاورمیانه را کنترل می کنند و برای عملیات های ترور برنامه ریزی می کنند.

وی ادامه داد: در این پایگاه مغزهای اطلاعاتی اسرائیل قرار دارند. اگر پهپادها به این پایگاه برسند، این یک دستاورد بسیار بزرگ و یک عملیات کیفی بی سابقه است.

سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم در ادامه گفت: پایگاه دیگری که حزب الله هدف قرار داد، پایگاه اطلاعات اسرائیلی «امان» در نزدیکی تل آویو است به این معنا که پهپادهای حزب الله به قلب تل آویو رسیده است. این یک پیروزی روانی و نظامی است.

عطوان با طرح این سوال که آیا اسرائیل مانع حمله حزب الله شد، بیان کرد: اگر اسرائیل مانع این حمله شده بود می گفتیم اسرائیل پیروز شده است اما آنها در جلوگیری از این حمله موفق نبودند و آنها در یک حمله پیشدستانه، دره های خالی را هدف قرار دادند که هیچ گونه موشک استراتژیک و بالستیک در آن نبود و این یعنی اینکه آنها اطلاعات غلطی در این خصوص داشتند چون سید حسن نصرالله گفت که آقای فواد شکر همه آن دره ها را تخلیه کرده بود. نصرالله گفت که از موشک های راهبردی استفاده نکردیم بلکه از موشک های کاتیوشا استفاده کردیم.

سردبیر رای الیوم با اشاره به اینکه فقط حمله حزب الله نیست و حمله انصارالله و مقاومت عراق هم در راه است و نباید پاسخ ایران را نیز فراموش کنیم، تاکید کرد: این پاسخ ها به دلیل ملاحظاتی که نمی دانیم به تاخیر افتاده است. نکشتن غیرنظامیان خود اوج درایت است این آنها هستند که غیرنظامیان را می کشند و اکنون غرق آن هستند. ما هنوز در آغاز راه و آغاز طوفان الاقصی قرار داریم و این طوفان قطعا محدود به فلسطینی ها نخواهد بود.

/شفقنا

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید