اخبار اصلاحات ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

استاندار زن سرمایه اجتماعی دولت را بازسازی می‌کند

شهربانو امانی نوشت: حضور زنان در استانداری‌ها به بازسازی سرمایه اجتماعی دولت کمک می‌کند. در شرایط فعلی جامعه که مردم ایران به‌ شدت دلنگران و حتی ناامید هستند، حضور زنان می‌تواند دورنمای روشن‌تری شکل دهد.

استاندار زن سرمایه اجتماعی دولت را بازسازی می‌کند

اصلاحات نیوز | شهربانو امانی، فعال سیاسی و نماینده اسبق مجلس با روزنامه اعتماد گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛

امروز دیگر زنان مدیر ایرانی با تجربه، فرهیخته، توانمند و امتحان پس داده آماده ایفای نقش‌های کلان‌تری هستند. از دولت اصلاحات گرفته تا دولت‌های یازدهم و دوازدهم این حضور و کارنامه درخشان زنان در فرمانداری‌ها و معاونت‌های استانداری ثبت شده است.
در دولت آقای روحانی در یکی از محروم‌ترین مناطق کشورمان دو بانوی برجسته یعنی خانم‌ها «حمیرا ریگی» به عنوان فرماندار شهرستان قصرقند در جنوب استان و «معصومه پرندوار» به عنوان فرماندار شهرستان مرزی هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان انجام وظیفه و کارنامه درخشانی از خود ارایه کردند.
اگر با همان شاخص‌هایی که برای آقایان فرصت ایجاد شده برای بانوان هم برای حضور در پست‌های مختلف از جمله استانداری‌ها شرایط فراهم شود، نتایج مثبتی به نفع منافع ملی کشور شکل خواهد گرفت.
امروز جامعه ایرانی نیازمند اداره امور توسط بانوان است. شرایط اقتصادی دشوار، شرایط بین‌المللی خاص و شکافی که بین سیستم و مردم ایجاد شده ضرورت تغییر در ساختار سیاستگذار کشور را یادآور می‌سازد.
نباید فراموش کرد حدود ۵۰درصد ایرانیان در دور دوم انتخابات پای صندوق‌ها نیامدند، عدم حضوری که ضرورت تغییر در وضع موجود را یادآور می‌سازد. حضور زنان در کسوت استانداری هم به ایجاد ارتباط دوسویه میان دولت و ملت می‌انجامد و هم نگاه مادرانه زنان باعث خواهد شد مشارکت‌های عمومی برای حل معضلات بیشتر ‌شود. تجربه ثابت کرده هر زمان که مردم برای حل مشکلات در صحنه حاضر شده‌اند، روند حل معضلات تسریع شده است.
حضور زنان در استانداری‌ها به بازسازی سرمایه اجتماعی دولت کمک می‌کند. در شرایط فعلی جامعه که مردم ایران به‌ شدت دلنگران و حتی ناامید هستند، حضور زنان می‌تواند دورنمای روشن‌تری شکل دهد. این حضور به رییس‌جمهور پزشکیان کمک می‌کند که به مشکلات ریشه‌داری‌تری بپردازد و برای عبور از این پیچ تاریخی با آرامش بیشتری برنامه‌ریزی کند.
امیدوارم آقای رییس‌جمهور و یاران ایشان در دولت چهاردهم از این فرصت بهترین بهره‌مندی را برای حل مشکلات، اعتماد‌سازی و تزریق آرامش به جامعه داشته باشند . نگاه مادرانه و خواهرانه زنان در شمایل استاندار می‌تواند زمینه حل بسیاری از ناترازی‌ها را فراهم سازد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید