۱۴۰۱/۰۹/۱۹

پیش‌ بینی بورس هفته سوم آذر

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی را ثبت کرد؛ بر همین اساس کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده و صنایع پیشرو را بررسی کرده‌اند.

شاخص کل بورس در هفته‌ اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحدی ایستاد و این هفته به سطح یک میلیون و ۴۰۲ واحد رسید و کاهش یک درصدی را تجربه کرد.

برخلاف شاخص کل این هفته شاخص هم‌وزن وضعیت بهتری داشت و توانست با رشد ۰.۹ درصدی به تراز ۴۱۷ هزار واحدی برسد. در سوی دیگر بازار نیز شاخص فرابورس همانند شاخص کل کاهشی شد و با افت ۰.۷ درصدی در محدوده ۱۸ هزار و ۵۶۳ واحدی ایستاد.

در این هفته خروج هفتگی از بورس شدت گرفت و هر پنج روز کاری شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه بودیم. بر همین اساس روز شنبه ۱۳۲ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۱۲۷ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۱۷۵ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۶۸ میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه ۷۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار ثبت شد. در مجموع طی یک هفته ۵۷۵ میلیارد تومان خروج پول از بورس رقم خورد.

پیش‌بینی بورس

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل وضعیت چندان مطلوبی نداشت و افت یک درصدی داشت. در مقابل شاخص هم‌وزن وضعیت خوبی را تجربه کرد.

کارشناسان عقیده دارند که این تغییر مسیرها شاخص‌ها در بلند مدت می‌تواند به زیان بازار سرمایه باشد.

با وجود این روند عواملی وجود دارد می‌تواند به رشد شاخص‌های بورس کمک کند. برای نمونه بازار خودرو پس از چندین سال از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج شد که این موضوع می‌تواند افزایش اعتماد بدنه اقتصاد را نسبت به بازار سهام داشته باشد.

خودروهایی که در بورس کالا عرضه شدند فاصله قیمتی ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی با بازار آزاد داشتند و این مابه‌التفاوت شدید قیمت اعتماد مردم را نسبت به بازار  سرمایه افزایش دهد.

/تجارت نیوز

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید