۱۴۰۲/۰۳/۰۱

قیمت نفت سقوط کرد

فشارهای اقتصادی به ایران و روسیه افزایش می‌یابد. قیمت نفت خام امروز به دلیل نگرانی از احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره و افزایش ارزش دلار آمریکا کاهش یافت.

به گزارش اصلاحات نیوز، وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در ژوئن ۰.۳۱ دلار آمریکا یا ۰.۴۳ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۵۵ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای با ۰.۲۸ دلار یا ۰.۳۷ درصد کاهش به ۷۵.۵۸ دلار رسید.
افزایش احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئن، احساسات بازار و چشم انداز تقاضای نفت را کاهش داد.|ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، تامین کننده خدمات معاملات آنلاین چند دارایی، گفت:« خبر خوب برای اقتصاد اکنون خبر بدی برای چشم انداز تقاضای نفت خام است، زیرا انعطاف پذیری اقتصادی فدرال رزرو را مجبور به کشتن اقتصاد خواهد کرد.»
مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت:« آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) انتظار ندارد اقدامات گروه هفت برای مقابله با فرار از محدودیت‌های قیمتی انرژی روسیه، وضعیت عرضه نفت خام و محصولات نفتی را تغییر دهد.»
گروه ۷، اتحادیه اروپا و استرالیا توافق کردند که سقف قیمتی ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت خام روسیه را اعمال کنند و همچنین سقف قیمتی بالایی را برای محصولات نفتی روسیه تعیین کردند تا مسکو را از درآمدهای ناشی از حمله به اوکراین محروم کند.این گروه روز شنبه بدون اشاره به جزئیات، در جریان نشست سالانه رهبران خود اعلام کرد که G۷ تلاش‌ها را برای مقابله با فرار از محدودیت‌ها «در عین اجتناب از اثرات سرریز و حفظ عرضه جهانی انرژی» افزایش می‌دهد.
گفتنی‌است که سقف قیمت، با ادامه جریان نفت روسیه، باعث انقباض در بازارها نشد، اما در عین حال درآمد مسکو را کاهش داد. روسیه کارت انرژی را بازی کرد و شکست خورده است. از سوی دیگر کاهش قیمت نفت فشارها را بر ایران که عمده درآمد ارزی کشور را از راه صادرات نفت تامین می کند؛ افزایش می دهد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید