۱۴۰۲/۰۱/۰۶

دلار را به مرز ۲۰ هزار تومان می‌رسانیم

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: امیدواریم إن‌شاءالله با توجه به تلاشی که می‌شود قیمت دلار به مرز 20 هزار تومان برسد.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس در واکنش به گرانی‌های اخیر گفت: قسمتی از بحث گرانی‌ها حبابی است. ما هم مانند مردم دغدغه داریم و اعتقادمان بر این است که دستگاه‌های متولی مثل وزارت اقتصاد، معاون اول ریاست جمهوری و خود رئیس جمهور باید ورود جدی به حوزه تورم کنند. در حوزه ارز نگاه و رویکرد ما این است که بتوانیم از طریق ایجاد فضایی این مشکلات برطرف شود البته به این هم قائل هستیم که مردم دغدغه دارند و نگران هستند چرا قیمت دلار بر قیمت همه اقلام و اجناس اثرگذار است.

او افزود: در جلسه اخیر که با رئیسی داشتم بر این نکته تاکید کردم که هر چه سریع‌تر نسبت به موضوع ارز تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف کنند. بنا به قولی که به ما دادند و مباحثی که مطرح شد پیش‌بینی ما این است که ظرف چند روز آینده این مشکل برطرف شود.

عسکری در پاسخ به اینکه رئیسی از این حجم گرانی و تورم اطلاع دارد؟ تصریح کرد: گرانی و تورم اتفاقی است که افتاده الان باید به نحوی شرایط را جمع و جور کنیم که مردم بیش از این آسیب نبینند و شاید همه هم در این موضوع مقصر باشند.

امیدواریم إن‌شاءالله با توجه به تلاشی که می‌شود قیمت دلار به مرز 20 هزار تومان برسد. 

او در واکنش به اینکه بنابراین رئیسی از شرایط موجود مطلع است، اظهار کرد: بله، در جلسه اخیر مباحث مربوط به گرانی را به طور کامل و جامع برای رئیسی تشریح کردم و توضیحات لازم را خدمت او دادم. پیش‌بینی می‌کنم که هر چه سریع‌تر بحث تورم جمع و جور شود.

عسکری درباره نرخ ارز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من این است که قیمت دلار حتما إن‌شاءالله پایین می‌آید. البته نمی‌توانم تخمین بزنم که تا چه اندازه پایین می‌آید اما تلاش بر این است که قیمت دلار پایین بیاید. در مجموع امیدواریم با توجه به تلاشی که می‌شود قیمت دلار به مرز 20 هزار تومان برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره علت برگشت کیوی‌های صادراتی ایران از طرف هند، یادآور شد: مشکل صادرات کیوی حل شد. در حقیقت محصولات آفت داشتند. به دلیل اینکه این محصولات به امارات رفته و از امارات به هند منتقل شدند آفت مربوط به کشور ما نبود و‌ مربوط به امارات بود که حل شد و الان صادرات در حال انجام است.

/منیبان

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید