۱۴۰۲/۰۱/۰۳

در حال حاضر توافق هسته‌ای اولویت ما نیست

بلینکن گفت: در گذشته وقتی که ما بدنبال بازگشت به توافق هسته‌ای بودیم، تهران پیشنهاد اروپا درباره توافق را رد کرد.

اصلاحات نیوز؛ وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران برای ورود به مذاکرات توافق هسته‌ای جدی نیست و توافق با ایران اولویت فعلی آمریکا نیست.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که توافق هسته‌ای با ایران اکنون اولویت و گزینه روی میز واشنگتن نیست. بلینکن همچنین گفت: در گذشته وقتی که ما بدنبال بازگشت به توافق هسته‌ای بودیم، تهران پیشنهاد اروپا درباره توافق را رد کرد.

بلینکن همچنین افزود: ما متعهد هستیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و دیپلماسی‌ مؤثرترین‌ گزینه برای این هدف است.

وزیرخارجه آمریکا ادامه داد: سعودی‌ها و ایرانی‌ها در دو سال گذشته در کشورهای عمان و عراق مذاکره کرده بودند و چین از وضعیت و اقدامات گذشته نهایت استفاده کرد.

«توافق هسته‌ای با ایران اکنون روی میز نیست.» زمانی که ما سعی کردیم به توافق هسته‌ای بازگردیم تهران پیشنهاد اروپا را رد کرد.ما به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد هستیم

بلینکن در عین حال گفت: کاری که چین درباره توافق ایران و عربستان انجام داد، آن بود که پکن هوشمندانه از دستاوردهای گذشته برای میزبانی از مذاکرات پایانی با هدف دستیابی به توافق استفاده کرد.

آنتونی بلینکن افزود: چین طرف‌های سعودی و ایرانی را به هم نزدیک نکرد، بلکه در مذاکرات پایانی میزبان آنها بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود همچنین به موضوع فلسطین هم اشاره کرد و گفت: تصمیم کنست در مورد شهرک‌سازی با تعهدات اسرائیل مغایر است و نتانیاهو قبلاً گفته بود که قصد ایجاد شهرک‌های جدید را ندارد.

به گفته بلینکن، اظهارات اسموتریچ محکوم است و این اظهارنظرها با ارزش‌های ما همخوانی ندارد، نتانیاهو هم از او خواسته است تا اظهاراتش را پس بگیرد.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید