۱۴۰۱/۰۹/۲۱

توییتربلو دوباره راه‌اندازی می‌شود

قرار است از امروز قابلیت تاییدیه تیک آبی توییتر پس از توقف کوتاه‌مدت راه‌اندازی شود. گفته می‌شود قیمت توییتربلو همچنان 8 دلار است.

قابلیت تأیید پولی توییتر که ماه گذشته توسط جاعلان متوقف شد از امروز بار دیگر در دسترس کاربران این شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد.

به نقل از BBC، قیمت تیک آبی همچنان ۸ دلار در ماه است. اما گویا برای کسانی که از برنامه توییتر در دستگاه‌های اپل استفاده می کنند به ۱۱ دلار افزایش یافته است. ایلان ماسک، مالک توییتر، قبلاً در توییت‌هایی گفته بود که از حق کمیسیونی که اپل برای خریدهای درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کند، ناراضی است.
توییتربلو چه کاربردهایی دارد؟

به گفته این پلتفرم، مشترکین دارای تیک آبی تبلیغات کمتری را مشاهده می‌کنند، توییت‌های آن‌ها بیشتر از دیگران دیده می‌شود و می‌توانند ویدیوهای طولانی‌تر و با کیفیت‌تری را پست کرده و یا مشاهده کنند.

در گذشته تیک آبی به‌عنوان ابزار تأیید اعتبار برای حساب‌های پرمخاطب به کار می‌رفت. توییتر نیز آن را به صورت رایگان و فقط به کاربرانی که خودش انتخاب می‌کرد، اهدا می‌کرد. اما ایلان ماسک این اتفاق را امری ناعادلانه قلمداد می‌کند.

افرادی که پیش از تصاحب ماسک در این شبکه اجتماعی صاحب تیک آبی بودند، درحال حاضر نیز آن را دارند. این درحالی است که برخی از کاربران نیز اعلام کرده‌اند که این تاییدیه برایشان فعال نیست. از طرفی تیک‌های آبی قرار است با رنگ‌های مختلف در دسترس کاربران قرار بگیرند.

بر اساس سیستم جدید، کاربرانی که نام خود را تغییر داده یا عکس‌های خود را عوض کرده‌اند، تیک آبی خود را تا زمانی که حساب توسط توییترشان بررسی نشود، از دست خواهند داد.

افزایش حساب‌های جعلی با توییتربلو

سرویس تیک آبی توییتر در ماه نوامبر راه‌اندازی اولیه پرهرج‌ومرجی داشت، زمانی که مردم شروع به جعل هویت برندهای بزرگ و افراد مشهور کردند و برای اینکه آنها را معتبر جلوه دهند، برای حساب کاربری‌شان تیک آبی خریداری کردند. حتی بسیاری نیز وانمود کردند که خود ایلان ماسک هستند.
برای مثال، کاربری که ادعا می‌کرد یک شرکت داروسازی ایالات متحده است، توییتی مبنی بر رایگان شدن انسولین منتشر کرد که باعث شد قیمت سهام شرکت واقعی پایین بیاید.
توییتر تغییر می‌کند

ایلان ماسک از زمانی که توییتر را خرید، تغییرات گسترده‌ای در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده است. او علت این تغییرات را زیان ۴ میلیون دلاری این شرکت دانسته و اعلام کرد که باید هرکاری که لازم است برای سودآور کردن این شرکت انجام داد. از جمله این تغییرات تعدیل نیرو گسترده و افزایش ساعت کاری بود.

او تقریباً نیمی از نیروی کار خود را اخراج کرده است، اتاق‌های خواب را در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو برای کارکنان باقیمانده که ساعات طولانی کار می‌کنند، معرفی کرده و شروع به بازگردانی حساب‌های ممنوعه بحث‌برانگیز، از جمله یکی از خوانندگان رپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ و … کرده است.

آقای ماسک همچنین اعلام کرده حساب‌های توییتر که برای مدت معینی غیر فعال بوده اند، حذف خواهند شد. این اتفاق باعث ناراحتی کسانی شده است که معتقدند باید به حساب‌های کاربری عزیزان درگذشته احترام گذاشت. راد لوری کارگردان سینما، در توییتی نوشت که از فکر ناپدید شدن حساب کاربری پسر فقیدش، ناراحت می‌شود.

برخلاف فیس‌بوک، کاربران توییتر نمی‌توانند شخصی را برای کنترل حساب کاربری خود پس از مرگشان معرفی کنند، اگرچه مجریان دولتی می‌توانند با درخواست‌ از شرکت این کار را انجام دهند.

ما را در
گوگل نیوز دنبال کنید